• 0

Importeren van een motorvoertuig uit Duitsland ouder dan 6mnd minder dan 6000km

Hallo,

 

Ik sta op het punt om een motorvoertuig uit Duitsland te importeren. Nu heb ik dit al eerder gedaan maar deze keer zijn de voorwaarden iets anders.

Ik koop dit voertuig van een zakelijke onderneming (verhuurbedrijfje) en wil deze privé gaan gebruiken en liefst ook privé invoeren. Ik haal het voertuig zelf op en laat hem vervolgens keuren bij de RDW, betaal de verschuldigde BPM en klaar.

Echter nu is het voertuig weliswaar 2 jaar oud maar heeft slechts 700 KM gelopen. Voor de belasting wordt dit voertuig gezien als nieuw. Ik ben dus BTW verschuldigd. Toch?

Ik zit met een hoop vragen waar ik echt geen raad mee weet:

- Krijg ik een BTW heffing over de oorspronkelijke nieuwprijs Duitsland of Nederland of over de aanschaf prijs van de occasion?

- Als ik BTW moet betalen wil ik zonder MWst (mehrwertsteuer) aankopen. Wie onderneemt actie in deze? Moet ik als koper in Duitsland de BTW terugvragen? Moet de verkoper dit regelen? Moet ik hem het bedrag dan voorschieten? Wat is een gangbare procedure? Wat zijn de valkuilen?

 

gegevens:

CanAm spyder, nieuwprijs Duitsland €16.800,- (Nieuwprijs nederland (€22.950,-)

Km.stand: 700 KM

Bouwjaar: 04-2015

Aanschafprijs: €12999,- Incl MWst

 

Alvast bedankt voor jullie reacties,

 

gr

 

Leon

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Leon,

 

Als je deze auto privé inkoopt en gaat gebruiken dan mis ik elke relevantie met ondernemen, wat het doel is van HL. We zijn niet bedoeld voor particuliere vraagstukken. De site goedevraag.nl is daarvoor bijvoorbeeld geschikt. Andere bronnen zijn de douane of bel gewoon een bedrijf dat auto's invoert vanuit DLD.

 

Topic gaat derhalve op slot.

 

Groet en succes

Joost

HL admin

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.