• 0

Invoeragent Thailand

Beste allen,

 

Tijdens mijn vakantie in Thailand ontdekte ik een fabrikant van voedingsmiddelen waarmee ik nu in contact ben voor een nieuwe samenwerking. Deze producten zijn nog niet geintroduceerd op de Europese markt en de fabrikant is ook niet vertegenwoordigd. Ik ben er van overtuigd dat de producten de nederlandse markt zullen aanspreken. Ik wil deze samenwerking zelf opzetten. Dit is een compleet nieuw hoofdstuk voor mij en ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Ik heb de fabrikant de EU regelgeving verstuurd om na te gaan of de producten aangepast dienen te worden om op de Europese markt te worden gebracht. Maar gelijktijdig zou ik graag advies willen over welke vorm samenwerking (agent bijvoorbeeld) in deze situatie het verstandigst is en hoe ik dit verder vorm kan geven. Kunt u mij hierin wegwijs maken? Welke instanties/personen kunnen mij hierin helpen? Ik dank u alvast voor uw tijd en hoop spoedig van u te horen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Voor import voedingsmiddelen geef ik je volledigheidshalve dit overzicht v.w.b. wet- en regelgeving m.b.t. import levensmiddelen.

 

Heeft de fabrikant in andere landen al wel distributie? Dan idee om te kijken welke vorm die hebben als handelsagent?

 

Als de fabrikant niet in andere landen distributie heeft, dan ligt er voor jou een mooie kans om bijv. internationaal distributeur te worden. Dan dienen er wel juridische afspraken gemaakt te worden. Bijv. afspraak dat je het alleenrecht hebt? Andere landen via jou inkopen en niet via fabrikant? Dit heeft dan wel een hele andere bedrijfsplanning/-strategie dan alleen inkopen voor Nederland.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie! Ze handelen nu zelf als distributeur, maar hebben de Europese markt in ieder geval nog niet kunnen bereiken. Ik hoop inderdaad dat ik de gelegenheid krijg om die markt in ieder geval "in handen te krijgen". Ik ben er super enthousiast over, vooral omdat ze nog relatief klein lijken met veel potentie.

Waar ik bang voor ben is dat ik achteraf mij zelf in de vingers snij, vanwege het contract/dingen over het hoofd zien en Ik wil het in ieder geval goed aanpakken. Kan ik daarvoor ergens bij terecht?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.