• 0

auteursrecht overschrijden

 

Stel ik breng een product op de markt waar later octrooi (ben dit aan het uitzoeken) of auteursrecht op blijkt te zitten. Loop ik dan het risico grote schadeclaims te moeten betalen mocht de formele eigenaar hier over struikelen? Of zal de enige consequentie zijn dat ik het product uit de handel moet halen?

 

anybody a answer? Thanks!

----------------------------------------------------------------------------

www.splendidmedia.nl | *NEW: www.justathought.nl

----------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Het gaat hier om een hypothetische stelling en daar krijg je een theoretisch antwoord op.

 

Als jij ter goeder trouw hebt gehandeld zijn er enkele mogelijkheden.

- De eigenaar van het IE sleept je voor de rechter, en eist dat jij stopt met de verkoop van het product.

- De eigenaar benadert jou, en bied een licentieovereenkomst aan voor het product. Op die manier behouden jullie beiden omzet.

 

In het geval dat jij aantoonbaar ter kwader trouw handelt en inbreuk maakt op het IE van een ander, krijg je niet alleen met deze persoon te maken, maar beginnen andere instanties zich ook met de zaak te bemoeien.

Te denken valt aan de douane, AID en meer van dat soort instanties.

 

Ook hier geld dat het afhankellijk is van vele factoren.

 

Als je hier bang voor bent, zorg dan dat je een uitgebreid patent onderzoek hebt gedaan, besteed dit eventueel uit aan een professional, een octrooibureau heeft hiervoor mensen in dienst.

Ook de NOVU kan je wel aan goede adviseurs helpen.

Zorg er voor, dat je goed documenteerd wat je gevonden hebt. Ook folders en internetsites van concurrenten kunnen waardevolle informatie bevatten

 

De rechtsgeldigheid van een patent blijkt pas als de rechter de eigenaar van dit patent bij een geschil in het gelijk stelt.

Staar je ook niet onnodig blind op patenten, lang niet alles is nieuw.

Ik zoek zelf nog wel eens op sites van musea, op zoek naar gelijkwaardige producten. Veel is namelijk al eerder gemaakt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.