• 0

huur bedrijfspand

Ik heb een vraag betreft huur bedrijfspand.

 

Ik heb een contract voor 2 jaar.

Volgens mij wordt dit in de wet gezien als zogenaamde "proefperiode", en kun je het contract ten alle tijden opzeggen.

Ook al staat dit niet specifiek vermeld in contract?

Ik dacht nl dat dit zo was...

Maar volgens mijn huurbaas klopt dit niet omdat het niet specifiek vermeld staat in contract en hij wil nu dat ik die 2 jaar vol maak.

Kan iemand mij zeggen hoe dit nu echt zit?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een vraag betreft huur bedrijfspand.

 

Ik heb een contract voor 2 jaar.

Volgens mij wordt dit in de wet gezien als zogenaamde "proefperiode", en kun je het contract ten alle tijden opzeggen.

Ook al staat dit niet specifiek vermeld in contract?

Ik dacht nl dat dit zo was...

Maar volgens mijn huurbaas klopt dit niet omdat het niet specifiek vermeld staat in contract en hij wil nu dat ik die 2 jaar vol maak.

Kan iemand mij zeggen hoe dit nu echt zit?

 

 

Iemand zal het moeten bevestigen, niet volledig mijn vakgebied.

 

Maar zakelijk gezien lijkt het me wat jullie samen overeenkomen, dat dat leidend is. Dat er wetten zijn die in andere gevallen (veelal voor consumenten) de zaken anders regelen, wijken jullie van af door samen een contract op te stellen. Als er dus geen bepaling is als: voor overige zaken is het nationaal recht van toepassing (of dergelijke), dan lijkt me dat de letterlijke tekst van het overeengekomen contract leidend is.

 

Administratie? Advies? Fiscaliteiten?

www.6figures.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een vraag betreft huur bedrijfspand.

 

Ik heb een contract voor 2 jaar.

Volgens mij wordt dit in de wet gezien als zogenaamde "proefperiode", en kun je het contract ten alle tijden opzeggen.

Ook al staat dit niet specifiek vermeld in contract?

Ik dacht nl dat dit zo was...

Maar volgens mijn huurbaas klopt dit niet omdat het niet specifiek vermeld staat in contract en hij wil nu dat ik die 2 jaar vol maak.

Kan iemand mij zeggen hoe dit nu echt zit?

 

Wat staat er exact over duur, einde etc. in de huurovereenkomst en/of in de bijbehorende algemene bepalingen (als die er zijn).

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

In het contract staat duur van 2 jaar. Maar volgens mij is contract 2 jaar of korter proefperiode.... en hoeft dat er niet zo in te staan .maar ik weet t niet zeker vandaar mijn vraag

Dat had u al gezegd. Kunt u exact citeren wat er allemaal staat over de aanvang, duur, einde etc.? En ook uit de eventuele algemene bepalingen?

Als dit alles is dat er staat (wat ik niet vermoed), zit u aan deze twee jaar vast en eindigt de overeenkomst van rechtswege na twee jaar. Tussentijds opzeggen is dan niet mogelijk.

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Er staat deze overeenkomst is aangegaan voor de tijd van 2 jaar. Ingaande 1/11/2016 en eindigend op 2/ 11/2018 .

Na 't verstrijken van deze huurperiode wordt overeenkomst verlengd met 3 jaar. Mits 6 mnd voor einde betreffende huurperiode per aangetekend schrijven is opgezegd.

Daarna wordt telkens met 3 jaar verlengd.

Link naar reactie
  • 0

Wil er nog even bij vermelden dat t een voor publiek toegankelijke ruimte is.

Staat er echt 'mits'??? Dat zou 'tenzij' moeten zijn. Mits betekent immers iets als 'op voorwaarde dat'. En dat slaat als een tang op een varken in dit verband.

Deze termen worden vaak verkeerd gebruikt.

 

Hoe dan ook, u mag/moet 6 maanden van te voren opzeggen. Doet/deed u dat niet op tijd, dan wordt de overeenkomst verlengd.

Tussentijds beëindigen is niet mogelijk op basis van deze tekst.

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Ik zit er pas 3 mnd...

En overal op internet lees ik dat 2 jaar of korter proefperiode is omdat bedrijfspand normaal 5 jaar is.

Klopt dit dan allemaal niet?

Sorry dat ik het zo vraag maar ik begrijp er niks meer van

Ja, het is een soort proefperiode. Maar of u tussentijds dan kan opzeggen hangt af van wat u bent overeengekomen. En blijkbaar bent u geen tussentijdse opzegging overeengekomen.

 

Het werkt echt niet hetzelfde als een proeftijd bij een arbeidsovereenkomst.

 

Het is mosterd na de maaltijd maar dergelijke contracten afsluiten zonder gedegen eigen kennis of juridische bijstand is vragen om moeilijkheden.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Algemeen advies aan topic starters met dit soort vragen is om een volledig geanonimiseerde pdf toe te voegen als bijlage. Of om even goed de moeite te nemen om relevante artikelen uit een contract volledig over te nemen in een quote (zie blauwpaarse blokje met tekstballon boven tekstinvoerveld). Of doe iets met printscreen. 8)

 

Zo dus:

 

Ingaande 1/11/2016 en eindigend op 2/ 11/2018 .
Vind ik overigens al iets opvallend als huurperiode.

 

Daarna wordt telkens met 3 jaar verlengd.

Of alleen om de eerste vijf jaar vol te maken? Vind ik ook weer opvallend, maar goed. Dit voert offtopic.

 

Groet,

 

Highio

quote-voeg-citaat-toe.thumb.jpg.523453978dbbbaebbc8d29e186f80a02.jpg

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ja, het blijft een beetje onduidelijk wat er in de overeenkomst staat. Hopelijk levert de vraagsteller nog een screenshot of zo aan.

Het kan natuurlijk zo zijn dat de overeenkomst slecht is opgesteld. Het hoeft ook geen ROZ overeenkomst te zijn. En de vraag is ook of het gaat om winkelruimte of overige bedrijfsruimte. In het laatste geval is er meer ruimte voor afwijkende bepalingen.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.