• 0

Nieuwe vennootschap geld lenen

Hallo Forumleden,

 

Er wordt een onderneming gestart in Frankrijk waar ik (holding) 25% van de aandelen ga krijgen.

 

Zelf breng ik 50.000 die maandelijks wordt terugbetaald door de vennootschap in Frankrijk.

 

Het geld wordt geleend aan mijn holding door mijn ouders. De holding leent het door

de vennootschap in Frankrijk.

 

Mijn ouders maken hier winst op, op jaarbasis 2,5%. Valt dit onder TBS want zijn geen verbonden personen, is dit dan ongebruikelijk, dus tbs?

 

Daarnaast zijn nog dingen waar ik op moet letten.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Weet je zeker dat je dit wilt? Regel 1 van holdings is: Geen schulden in de holding, maar direct in de werkmaatschappij.

 

Maar als je het dan toch wilt: Als ik je goed begrijp komt het vermogen in dit geval van jouw ouders en niet van jou. Een terbeschikkingstelling aan kinderen en kleinkinderen die buiten de verbonden personen groep vallen wordt in principe niet belast.

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

De holding heeft ook een vordering dus maakt het voor mij niet uit... Maandelijks wordt afgelost door de werkmaatschappij tot nihil.

 

Alleen zijn er belemmeringen omdat de holding in Nederland belast is en de werkmaatschappij in Frankrijk...

 

 

Link naar reactie
  • 0

De holding heeft ook een vordering dus maakt het voor mij niet uit... Maandelijks wordt afgelost door de werkmaatschappij tot nihil.

 

Alleen zijn er belemmeringen omdat de holding in Nederland belast is en de werkmaatschappij in Frankrijk...

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.