• 0

werkkleding zonder logo

Betreft "loonheffingen / werkkleding"

 

Goedemiddag,

 

wij zijn een producent van entresolvloeren en staalconstructies. Deze monteren we ook door heel Europa. Wij leveren aan dealers en distributeurs die deze aan de eindgebruikers verkopen.

 

Omdat wij dus voor dealers werken, wil men niet dat wij met onze logo's op de bouwlocatie komen. Daarom heb ik nu ook al het nieuwe wagenpark in het wit besteld (zonder logo). Nu wil ik ook de werkkleding zonder logo verstrekken. En daar zit nu het probleem.

Wij stellen aan onze medewerkers werkkleding beschikbaar, zoals werkschoenen, werkbroeken, polo's, tshirts, sweatshirts en jassen. Alles in het zwart en nu (nog) met logo.

In theorie zijn de tshirts, polo's, sweatshirts en jassen ook prive te dragen als het schoon is ;-).

Ik had al gebeld met de belastingdienst en heb ook in het handboek onder hoofdstuk 20.2.4 zaken doorgenomen, maar dit betekend nu dat ik dan de ter beschikking gestelde werkkleding (zonder logo) als loon moet opvoeren. Maar doe ik dat niet, hebben we geen werk...dat kan dan ook niet de bedoeling zijn.

Hoe kan ik toestemming aanvragen om dit toch zo te doen?

ik verneem graag.

Bij voorbaat dank.

mvg,

manuel villena

 

Mod edit: handelsnaam verwijderd, gebruik daartoe eventueel het HL-profiel en de handtekening.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarom wordt er zo ingezoomd op alleen die logo's? dat is maar 1 losstaande voorwaarde, als daaraan niet wordt voldaan zijn er genoeg andere mogelijkheden voor een werkgever in de bouw om toch werkkleding te verstrekken gebruiken.

 

In het handboek loonheffingen staat een hele opsomming van voorwaarden. en er hoeft maar aan 1 voorwaarde te worden voldaan om het als werkkleding te kwalificeren

 

Wat is werkkleding?

Kleding is werkkleding als deze voldoet aan 1 van de volgende voorwaarden:

 

[*]De kleding is (bijna) alleen geschikt om tijdens het werk te dragen, zoals een laboratoriumjas en een stofjas.

[*]Op de kleding zitten 1 of meer duidelijk zichtbare beeldkenmerken die horen bij de werkgever (bijvoorbeeld een bedrijfslogo). Deze hebben samen een oppervlakte van ten minste 70 cm² per kledingstuk. De oppervlakte berekent u met een denkbeeldige rechthoek om de uiterste punten van het logo.

[*]De kleding blijft aantoonbaar achter op de werkplek.

[*]De kleding is een uniform of een overall.

[*]U vergoedt, verstrekt of stelt de kleding ter beschikking omdat de Arbeidsomstandighedenwet dit voorschrijft, zoals een paar veiligheidsschoenen. U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

- U hebt een arboplan.

- De kleding is nodig volgens dat arboplan.

- De kleding wordt vooral tijdens werktijd gedragen.

- De werknemer hoeft geen eigen bijdrage te betalen.

 

ik zou zeggen kies een goed passende voorwaarde uit en uiteraard nog even de rest van de paragraaf lezen voor puntjes op de i.

 

 

Edit: verstrekken, vergoeden en ter beschikking stellen zijn sleutelwoorden in deze casus(waar komt het eigendom van de kleding te liggen). Daarom het woord verstrekken in mijn openingszin aangepast naar een neutrale term.

 

Link naar reactie
  • 0

dwp opent ook al met verwijzing naar de relevante artikelen in het Handboek Loonheffingen. De twee laatste reacties van Cosara en Roel met uitleg zijn waardevol als ondernemers of werkgevers kennelijk op het verkeerde been gezet worden door de tekst of indeling van het handboek en telefonisch contact met de Belastingdienst.

 

Deze discussie blijft ook over logo's gaan, omdat dwp bedrijfskleding en wagenpark met logo heeft (had) en daar kennelijk door opdrachtgevers en Belastingdienst van af stapt.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

dwp opent ook al met verwijzing naar de relevante artikelen in het Handboek Loonheffingen. De twee laatste reacties van Cosara en Roel met uitleg zijn waardevol als ondernemers of werkgevers kennelijk op het verkeerde been gezet worden door de tekst of indeling van het handboek en telefonisch contact met de Belastingdienst.

 

Deze discussie blijft ook over logo's gaan, omdat dwp bedrijfskleding en wagenpark met logo heeft (had) en daar kennelijk door opdrachtgevers en Belastingdienst van af stapt.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.