• 0

investeringsaftrek van prive pand dat bedrijfspand word

Ik ben werkzaam bij de Rijksoverheid en heb in 2015 een bedrijfspand gekocht voor de verhuur. Over het pand heb ik BTW betaald en verhuur ook met BTW. Dus ik was alleen voor de BTW ondernemer.

Echter per oktober 2016 heb ik het bedrijf wat in mijn pand zat overgenomen en ben u ook ondernemer voor de inkomstenbelasting geworden. Mijn vraag is kom ik nog bij de belastingaangifte van 2016 in aanmerking voor de investeringsaftrek van mijn pand?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben werkzaam bij de Rijksoverheid en heb in 2015 een bedrijfspand gekocht voor de verhuur. Over het pand heb ik BTW betaald en verhuur ook met BTW. Dus ik was alleen voor de BTW ondernemer.

Echter per oktober 2016 heb ik het bedrijf wat in mijn pand zat overgenomen en ben u ook ondernemer voor de inkomstenbelasting geworden. Mijn vraag is kom ik nog bij de belastingaangifte van 2016 in aanmerking voor de investeringsaftrek van mijn pand?

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat ik hier nog een aanvullende vraag bij mag stellen; is het mogelijk als je een pand koopt (deel woning voor privé en deel schuur voor eenmanszaak) om dan investeringsaftrek te genieten over het bedrijfsgedeelte? Of wordt dat ook gezien als vanuit privé in je onderneming brengen?

 

Alvast bedankt.

Groet van Linda

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.