loading
Ga naar inhoud
GiveGreen
Verberg

Dropshipping administratie

vraag

Hallo,

Ik heb sinds kort een webshop die gebruik maakt van dropshipping. Nu twijfel ik een beetje hoe ik de inkopen het beste in de administratie kan verwerken en dan vooral de voorraad.

(ik heb hier: https://www.higherlevel.nl/forum/financiering-juridische-en-fiscale-zaken/administratie-en-verzekeringen/hoe-aankopen-boeken-voor-start-eenmanszaak al het een en ander gelezen maar met name het stukje voorraad ijkt me niet zo logisch)

Nu is het:

voorraad drophipping

Te vorderen BTW

aan Crediteuren

debiteuren

aan opbrengst verkopen

aan te betalen BTW

+

kostprijs verkopen

aan voorraad dropshipping

Ik denk eigenlijk dat ik het stukje voorraad helemaal weg kan laten en het dan direct op kostprijs verkopen boek? Aangezien ik geen echte voorraad heb en het een journaalpost minder is.

Iemand die hier meer over weet? (ik gebruik manager.io als boekhoudprogramma)

Groet,

Jaron

Link naar bericht
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
  • Waardeer dit antwoord

Hallo,

Ik heb sinds kort een webshop die gebruik maakt van dropshipping. Nu twijfel ik een beetje hoe ik de inkopen het beste in de administratie kan verwerken en dan vooral de voorraad.

(ik heb hier: https://www.higherlevel.nl/forum/financiering-juridische-en-fiscale-zaken/administratie-en-verzekeringen/hoe-aankopen-boeken-voor-start-eenmanszaak al het een en ander gelezen maar met name het stukje voorraad ijkt me niet zo logisch)

Nu is het:

voorraad drophipping

Te vorderen BTW

aan Crediteuren

debiteuren

aan opbrengst verkopen

aan te betalen BTW

+

kostprijs verkopen

aan voorraad dropshipping

Ik denk eigenlijk dat ik het stukje voorraad helemaal weg kan laten en het dan direct op kostprijs verkopen boek? Aangezien ik geen echte voorraad heb en het een journaalpost minder is.

Iemand die hier meer over weet? (ik gebruik manager.io als boekhoudprogramma)

Groet,

Jaron

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

je boek inderdaad geen voorraad, want je houdt geen voorraad. dus je maakt de journaalpost van de verkoop en als je de factuur van de dropshipper krijgt boek je die op kostprijs verkopen

kostprijs verkopen

(aan te vorderen btw)

aan crediteuren

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

je boek inderdaad geen voorraad, want je houdt geen voorraad. dus je maakt de journaalpost van de verkoop en als je de factuur van de dropshipper krijgt boek je die op kostprijs verkopen

kostprijs verkopen

(aan te vorderen btw)

aan crediteuren

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis