• 0

samen onderneming starten, hoe tijdsinvesteringen te waarderen

Hi,

 

Samen met een collega wil ik een onderneming starten. In eerste instantie kunnen we zonder externe financiering af. Ik neem de technische en marketing kant waar en hij de sales kant.

 

Ik maak wat kleine kosten voor servers enzo. Mijn collega gebruikt zijn vaste vrije dag om te verkopen. Zoals het er nu uit ziet kan ik voorlopig af met tijd in de avonduren en weekenden. Hij zal op termijn een extra vrije dag moeten nemen, deels vanwege de natuur van het werk (sales) en deels vanwege priveverplichtingen.

 

Dit hakt natuurlijk in zijn huidige inkomen, wat hij zou opvangen met spaargeld. De vraag die we hebben is hoe we hier mee om moeten gaan. Is dat een eenzijdige investering van zijn kant (de tijd die we investeren is hetzelfde) of moeten we dat tekort zien als een investering in het bedrijf die ik zal moeten compenseren?

 

Hebben jullie hier ervaring mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hij zal op termijn een extra vrije dag moeten nemen, deels vanwege de natuur van het werk (sales) en deels vanwege priveverplichtingen.

Laat die hele zin nog eens rustig door je brein afdraaien.

 

Waarom vergt de natuur van het werk (sales) twee dagen per week in plaats van één?

 

Wat hebben priveverplichtingen daar mee te maken?

 

Wordt er op termijn ook resultaat van sales verwacht?

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Waarom vergt de natuur van het werk (sales) twee dagen per week in plaats van één?

Zo bedoelt TS het zeer waarschijnlijk niet :). Beiden gaan - zo te lezen - het zelfde aantal (extra) uren werken, alleen kan vraagsteller dat in de avonduren doen en zijn compagnon niet: enerzijds vanwege de aard van het werk (sales, dat doe je in B2B voornamelijk tijdens kantoortijden inderdaad), anderzijds omdat de compagnon in de avonduren al privé verplichtingen heeft.

 

Wat hebben priveverplichtingen daar mee te maken?

Goed punt, (ook) wat mij betreft helemaal niets. Vervelend dat de compagnon door de aard van het werk én de prive-verplichtingen minder in loondienst moet gaan werken, maar daar een vorm van compensatie oid voor afspreken lijkt mij niet nodig en niet wenselijk. Beiden besteden evenveel tijd en energie aan het bedrijf.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.