• 0

Nieuwe website voor Virtual Reality Brillen

Omschrijving van je concept:

Ik verkoop VR brillen, controllers en wat 360 graden cameras via Unbound Virtual Reality Qua prijssegment positioneer ik mij ergens tussen Coolblue en de prijsstunters en qua assortiment heb ik wat Europese merken afgewisseld met Asiatische import.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb een aantal goede fabrikanten gevonden en een website gebouwd met een kwalitatieve uitstraling. Op dit moment worden bezoekers aangetrokken uit Google Shopping, Facebook campagnes en Marktplaats advertenties.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Er zijn natuurlijk meerdere webshops die VR spullen verkopen, zowel de grote shops als Coolblue en bol.com maar ook wat kleine independents. De kleine independents hebben een focus op VR electronica, maar hebben niet de uitstraling van een Coolblue. Ik probeer dat gat in te vullen: VR specialisme/focus en een website die qua uitstraling niet veel mag onderdoen aan die van de grote partijen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wat mijn website laat onderscheiden van de rest is natuurlijk de focus op uitsluitend VR electronica, de kwalitatieve uitstraling en de toevoeging van een "VR brillen vinder" op de voorpagina, waarmee je de voor jouw smartphone geschikte vr brillen kunt vinden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik heb nu een paar honderd bezoekers ontvangen, maar nog geen enkele bestelling ;-/ Ik vraag me dus af, wat ik over het hoofd zie, want ik reken toch op een 2-3% conversie op mijn bezoekers.

 

Mist mijn shop iets waardoor mensen niet willen, durven of kunnen bestellen

 

 

 

www.unboundvr.nl - Virtual Reality Brillen en meer

www.cart2quote.com - Magento Offerte Module

www.batao.nl - Wij bouwen Magento Webshops

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waar haken je bezoekers af? Het zijn toch wel aardige bedragen die wellicht vaak betaald worden met een creditcard? Onderaan zie ik Visa en Mastercard als betalingsmogelijkheden, maar als ik in het afreken-proces kom, kan ik voor zover ik kan zien alleen iDeal en PayPal selecteren.

 

Verder zoek ik altijd bij een nieuwe webshop naar Algemene Voorwaarden en die zie ik bij jou niet, bovendien hoef ik ze bij mijn bestelling ook niet te accepteren en dat komt wat vreemd over.

Link naar reactie
  • 0

99% van de mensen heeft geen ervaring met dit soort technologie. Als ik de site bezoek zie ik een merknaam en that's iT (homepage dan, productpagina's zijn completer).Verplaats je in de leek en pas je site daarop aan. Waarom is een occullis rift duurder dan een andere die slechts 50€ kost bv.

 

Dan de layout: best prima, maar ik mis een VR ervaring, in visuals of filmpjes of wat dan ook. Waarom moet iemand zo'n ding kopen? Wat kun je er al mee en wat mag men verwachten.

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk je voorlichting, hoe langer ik wacht, des te beter en des te goedkoper het product dus wordt.

 

Wat kunnen we verwachten van toekomstige VR Headsets?

 

Omdat Virtual Reality headsets zich continu doorontwikkelen, kunnen we verwachten dat dingen alleen nog maar beter zullen worden. Op dit moment worden headsets massaal gekocht door consumenten wereldwijd. Over een poos kunnen we vooral draadloze headsets verwachten, nog meer meeslepende graphics en real-life-achtige ervaringen voor de betere "top range" headsets.

 

Het gat tussen “goedkope” en “dure” headsets zal waarschijnlijk kleiner worden omdat de kosten verminderen en meer fabrikanten op de markt zullen gaan komen.

 

Misschien te ver gezocht, het kan mensen weerhouden nu al veel geld uit te geven.

 

Net als bij sommige productomschrijvingen, b.v. "Uiteraard nog niet helemaal door ontwikkeld."

Waarom dan dat product nu al kopen?

 

Wat is "immersive."?

 

Voor 16.00 besteld morgen gratis in huis

Ik mag toch aannemen dat je betaald wil krijgen voor het product en dat je het gratis verzendt.

 

 

Het zijn kleine dingen, maar tekstueel mankeert er nog wel het e.e.a. aan. :)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op welke zoekwoorden word je gevonden? Ik denk niet dat 2/3% conversie kan verwachten. In de eerste plaats omdat dat meestal met zulke lage bezoekersaantallen nog niet helemaal opgaat, maar daarnaast ook omdat het een nieuwe markt is en heel veel mensen eens uit nieuwgierigheid gaan zoeken op internet, helemaal niet met de intentie om iets te kopen.

 

Ik denk dat je er goed aan doet om veel meer informatie te delen. Daar trek je organisch ook meer bezoekers mee.

 

Overigens: Complimenten voor de webshop, ziet er mooi uit!

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

@robberttk Goede punten dank je wel. Je vergeet idd snel dat een niet ingewijde een andere instappunt nodig heeft om het product te begrijpen.

 

@RiVe Ook valide punten en net als de opmerking van robberttk, wijs je op het feit dat de meeste mensen, onvoldoende kennis hebben over de technologie en ook het jargon.

 

Ik denk dat de webshop nu is afgestemt op de early adaptors (met kennis) en niet op de mainstream consument. Die laatste groep is toch wel de groep die ik wil bereiken en als klant wil.

 

www.unboundvr.nl - Virtual Reality Brillen en meer

www.cart2quote.com - Magento Offerte Module

www.batao.nl - Wij bouwen Magento Webshops

Link naar reactie
  • 0

@LiGuido Dat advies neem ik van je over en sluit aan bij wat de anderen ook al aangeven. De bezoeker moet nog veel meer worden geinformeerd, voordat ze aan kopen toekomt.

 

Overigens: Complimenten voor de webshop, ziet er mooi uit!

 

En ook bedankt voor je compliment!

www.unboundvr.nl - Virtual Reality Brillen en meer

www.cart2quote.com - Magento Offerte Module

www.batao.nl - Wij bouwen Magento Webshops

Link naar reactie
  • 0

De eerste indruk van de webwinkel was prima. Toch na een minuut of 2 loop ik tegen een aantal zaken aan die mij enigszins wantrouwen zouden geven.

 

Goede klanten score. 4.7 op 5. Ik kan dit nergens herleiden, niets is klikbaar.

Webwinkelkeur bedrijfspagina. Zo goed als leeg, tevens aspirant-lid

De product reviews zijn (deels) door eigen inbreng geplaatst.

De Facebook pagina lijkt van een totaal ander bedrijf.

 

Als ik verder kijk valt mij het volgende nog op.

 

Leeg winkelwagen op winkelwagen pagina. In mijn ogen killing voor de conversie.

Contact pagina. Grote tekst over klachten. Ik zou voor klachten een aparte pagina voor aanmaken.

Het woordje gratis vind ik her en der wat overbodig

Persoonlijk zegt 100% garantie mij niets.

 

Om het positief af te sluiten vind ik de weg naar de producten vrij duidelijk, duidelijke call to action knoppen.

Alles op loopt rolletjes... Alles op wielen... https://www.zwenkwielen.net

Link naar reactie
  • 0

Ik ben toevallig op zoek naar een VR bril en maak gebruik van een vergelijkingswebsite om de verschillen te zien tussen de populaire modellen.

 

Nu ik mijn keuze heb gemaakt zie ik waar ik deze kan kopen.

Van de 22 winkels die kunnen leveren staat Coolblue en Bol.com erbij, maar jouw webshop komt niet terug in de lijst.

Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.