• 0

Networkmarketing: welke btw categorie

Hoi!

 

Ik zal mijn situatie uitleggen: ik ben gestart als distributeur/franchise ondernemer bij Juice Plus (gevestigd in Verenigd Koninkrijk). Bij de start niet direct ingeschreven bij de kvk, na een goede omzet toch besloten om mij in te schrijven bij de kvk als eenmanszaak. Dan nu de btw aangiftes... Erg ingewikkeld!

 

Hoe het proces verloopt:

Ik werf klanten op facebook, ik adverteer daarvoor. Klanten sturen mij hun gegevens als ze willen bestellen & ik voer de bestelling in een online programma in. JuicePlus stuurt het naar de klant & zij factureren de klant (incl. btw). Over de producten die ik verkocht heb krijg ik een commissie: 18%. Die commissie betalen zij mij de 10e van de volgende maand uit.

Ik stuur/ontvang geen facturen van JuicePlus, ik kan enkel een samenvatting van mijn verdiensten opvragen, daarop staat geen btw.

 

Nu is mijn vraag: moet ik wel btw afdragen? Juice Plus krijgt namelijk die btw van de klant dus lijkt mij toch dat zij dat moeten afdragen?

 

Bij onduidelijkheden/vragen hoor ik het graag, ik vind het maar een wazig geheel... :S

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zit namelijk echt met mn handen in mn haar, belastingdienst zelf gebeld & ook zij kunnen het me niet vertellen. Als zij het al niet weten, hoe moet ik het dan weten?!

 

Best Jess,

 

Aangezien het "topic sluiten" vooralsnog toch niet werkt geef ik je nog de tip hier eens te kijken:

 

Bemiddelt u, al dan niet op eigen naam, voor transacties waarbij een buitenlandse ondernemer is betrokken? Dan gelden andere regels voor het berekenen van btw. Kijk hiervoor bij Goederen en diensten naar andere EU-landen en Btw berekenen als u zakendoet buiten de EU.

Over het algemeen brengt u geen btw in rekening aan ondernemers uit andere EU-landen

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.