• 0

in de tang van Twenga

Goedendag

 

Ik heb onlangs weer een nieuwe webshop geopend en we hebben een plugin erin gezet zodat je kunt volgen hoe een bezoeker de site gebruikt en wat eventueel nog niet goed gaat.

Nu viel het ons op dat de meeste bezoekers kwamen via Twenga terwijl we ons daar niet voor aangemeld hadden maar vonden dat wel prima. Alle extra aandacht was meegenomen.

Wat ons ook opviel was dat de bezoekers die via Twenga kwamen wel producten in de winkelmand legde maar niet verder gingen met betalen.

Om dat te onderzoeken ben ik zelf via Twenga onze site opgekomen en kon ik inderdaad niet verder met afrekenen omdat de site in een frame zat waar ik ook niet meer uitkwam. Je kan inderdaad wel iets in de winkelmand leggen maar als je dan wilt afrekenen kreeg ik een wit beeld en gebeurde er niks meer verder.

 

Nu wil ik helemaal geen zaken doen met Twenga en zeker niet op deze manier en wil hier dan ook vanaf. Ik heb telefonisch contact gehad met Twenga maar die konden niks voor me doen.

 

Wat we nu hebben gedaan is een melding gezet in het chatgedeelte om een bezoeker er op te wijzen dat als er een bestelling gedaan wordt er dan een extra tabblad geopend moet worden en onze site zelf moet invullen waardoor je dus daadwerkelijk op de site kan en verder kan met afrekenen.

Erg omslachtig dit en ook niet fijn.

Had Twenga mij een mail gestuurd met een aanbieding of iets dergelijks dan had ik er nog over na kunnen denken maar op deze manier wordt je een soort van gedwongen om met ze in zee te gaan en dat is niet mijn manier van zakendoen.

 

Heeft iemand anders hier ook last van of weet iemand hoe dit aan te pakken want dit werkt niet prettig op deze manier en raak ik alleen maar klanten kwijt.

www.fluidtechnics.nl

www.reeltechnics.nl

www.toolstechnics.nl

www.flowtechniek.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uit je verhaal wordt niet duidelijk of dit iets is wat Twenga bewust ingesteld heeft en dat als je betaalt, dat het dan opgelost zou zijn.

 

Als ik jouw verhaal zo lees, dan lijkt mij eerder dat omdat jouw site in een frame geladen wordt, dat daardoor jouw afrekenpagina niet meer werkt. Dat zou iets zijn wat je aan jouw kant zou moeten oplossen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Wouter

 

Bedankt voor je antwoord

Het komt bij ons vrij dringend over, we hebben niet om twenga gevraagd of aangemeld maar niemand kan iets bestellen als ze via de twenga site binnen zijn gekomen.

Ik heb contact gehad met de bouwer van de site en die geeft aan dat we hiervoor bij Twenga moeten zijn wat ik dan ook gedaan heb.

 

Mocht iemand een oplossing hebben hoe we dit aan kunnen passen dan hoor ik dat ook graag natuurlijk.

het gaat om toolstechnics.nl en het is gebouwd met wordpress.

www.fluidtechnics.nl

www.reeltechnics.nl

www.toolstechnics.nl

www.flowtechniek.com

Link naar reactie
  • 0

[…] dit werkt niet prettig op deze manier en raak ik alleen maar klanten kwijt.

Niet met twee maten meten, want je raakt alleen de doorverwezen bezoekers kwijt van een derde waarvan je toch al liever geen doorverwijzingen krijgt. ;)

 

Om dat te onderzoeken ben ik zelf via Twenga onze site opgekomen en kon ik inderdaad niet verder met afrekenen omdat de site in een frame zat waar ik ook niet meer uitkwam.

Je site is eigenlijk onvoldoende beveiligd. Omdat het hoogste frame de baas is over de ingesloten frames, mag een website nooit in een frame worden geladen. En winkelwagentjes en betaalpagina's al helemaal niet.

 

Je kunt dit oplossen met een framebuster of framekiller. Dat is een stukje JavaScript dat de in een frame geladen webpagina "vrijbreekt" uit het frame door het in het volledige browservenster te tonen:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Framekiller

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het komt bij ons vrij dringend over, we hebben niet om twenga gevraagd of aangemeld maar niemand kan iets bestellen als ze via de twenga site binnen zijn gekomen.

Ik heb contact gehad met de bouwer van de site en die geeft aan dat we hiervoor bij Twenga moeten zijn wat ik dan ook gedaan heb.

Maar als Twenga niet gezegd heeft dat als je hen betaalt dat het dan opgelost is, dan ligt de oorzaak van het probleem toch echt aan jullie software, niet aan Twenga.

 

EDIT ik zie dat Ward al een oplossing aangedragen heeft.

Link naar reactie
  • 0

Hmmm, met de titel van dit draadje verwachtte ik een paardenkop in bed of op zijn minst 'een aanbod dat je niet kon weigeren'.

Een gewoon van teleurstelling begon zich al meester van mij te maken.

 

Maar ik begrijp dat er een technisch mismatch is en dat Ward de oplossing al heeft opgedoken :)

 

En dat stemt me dan weer vrolijk!

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Dit is een zuiver voorbeeld van een onrechtmatige daad. Een partij handelt of laat op een manier die een andere partij schade aanricht. De eerste partij wordt daarvan op de hoogte gesteld, maar weigert de handeling (of het laten) te staken. De tweede partij kan nu een schadevergoeding eisen.

 

Je kunt de hoogte van de schade makkelijk uitrekenen door te kijken naar wat bezoekers die niet via Twenga kwamen, in je winkel uitgaven, en dat te vermenigvuldigen met (bezoekers_via_twenga gedeeld door bezoekers_totaal_over_die_periode). Vergeet ook niet de vervolgschade uit te rekenen. Mensen die niet bij je kunnen winkelen, zullen in het vervolg wegblijven. De slechte ervaring hebben ze voor hun gevoel immers met jou, niet met Twenga. Als het totale schadebedrag hoog genoeg is, zou je eens met een advocaat kunnen praten over wat er te doen valt.

 

Een onrechtmatige daad gaat om onwettig of onbehoorlijk handelen. Twenga parkeert bij wijze van spreke een vrachtwagen zo dicht voor je deur, dat je klanten er niet meer inkunnen. Het is over het algemeen niet verboden ergens te parkeren, ook niet voor de deur van een winkel, maar als het onbehoorlijk is, kan de rechter te dwingen zijn handelen te staken en jou eventueel een schadevergoeding te betalen.

 

'Je kunt er makkelijk iets aan doen' is een dooddoener. Tegen die vrachtwagen kun je ook twee ladders plaatsen zodat je klanten naar binnen kunnen klauteren.

 

(Voor de mierenvrienden die er op willen wijzen dat parkeerplaatsen doorgaans ver genoeg van het pand af zijn dat dit geen problemen oplevert: ik ben geboren in een zijstraat van de straat waar mijn ouders een winkel hadden. De stoep was daar ongeveer 80 centimeter breed, er waren geen parkeerplaatsen en je mocht er wel parkeren. Aangezien we midden in het centrum zaten - ik hoef het pitoreske hopelijk niet te benadrukken -, was dat een 'goeie' plek voor de echte kenners om hun proletenbak achter te laten. Mijn opa heeft het jaren aan de stok gehad met de gemeente en de politie, omdat zij zijn zelfgemaakte verboden-te-parkeren-bord telkens weghaalden en hij het weer terugplaatste. Uiteindelijk heeft de gemeente toegegeven en er zelf een verbodsbord geplaatst.)

 

Als ik de advocaat van Twenga was, zou ik eventueel het volgende opmerken:

 

- Het businessmodel van Twenga berust erop dat zij winkels in frames vangen en dit is niet makkelijk anders te doen. Beide zijn onwaar, maar je moet wel kunnen aantonen waarom. (Ten eerste kan Twenga links in plaats van frames gebruiken, en tweede is dat triviaal te implenteren.)

 

- Je kunt er zelf makkelijk iets aan doen met een framebuster. Dat is waar, maar voordat jij erachter was wat Twenga had gedaan, had je al schade geleden.

 

Ten slotte nog een opmerking over de framebuster, want ik ben immers een webdeveloper, en dan moet je pedant doen. :) Frames zijn HTML-technologie en Javascript staat daarvan los. Het is in de meeste browsers mogelijk Javascript uit te zetten (of daar anders een plugin voor te downloaden) en dan werken de frames van Twenga wel, maar je framebuster niet. Het goede nieuws is dat niet veel mensen zo'n Javascriptblocker zullen gebruiken, want daarmee houdt een belangrijk deel van het web op met werken. Mogelijk dat zoekmachines niet via Twenga op je site kunnen komen en dat zou wel een probleem kunnen zijn. (Twenga is of was van Fairsearch, een verklaard Google-tegenstander.)

 

Anyway, als ik even inschat hoeveel geld en energie je hier moet instoppen, dan zou ik alleen een advocaat bellen als je denkt dat je meerdere tienduizenden euro's aan schade gaat hebben.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 1

Dit is een zuiver voorbeeld van een onrechtmatige daad. Een partij handelt of laat op een manier die een andere partij schade aanricht.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens.

 

Er is helemaal geen sprake van schade.

Het is niet zo dat er met Twenga een overeenkomst was dat zij op een bepaalde manier (bijv. zonder frame) de klanten zou doorsturen. Sterker nog, de "gedupeerde" doet en wil helemaal geen zaken met Twenga. Zou Twenga de site van de "gedupeerde" niet vermeld hebben, dan hadden die klanten in de eerste plaats al niet op de site terecht gekomen. Het is dus niet zo dat je nu omzet misgelopen bent die je anders wel zou hebben gehad.

 

Twenga stuurt klanten door naar de site, die daar blijkbaar om een technische reden niet kunnen afrekenen. Je kan dan je site repareren, of je kan Twenga verzoeken om jouw site niet meer te vermelden.

 

Je kan al helemaal niet stellen dat je nu recht hebt op een schadevergoeding. Je kan hoogstens stellen dat Twenga blijkbaar goed is in het doorverwijzen van klanten en daar zou je al dan niet je voordeel mee kunnen doen.

 

Link naar reactie
  • 0

De TS Meisellen en Branko begaan een "wel de lusten, niet de lasten"-vergissing:

[...] en raak ik alleen maar klanten kwijt.

Alléén bezoekers van Twenga bevinden zich in een frame. Had Twenga niets gedaan, of niet bestaan, dan had je die bezoekers helemaal niet gehad. Je raakt hooguit potentiële klanten kwijt die Twenga aanbrengt, maar dat is onvoldoende (gevolg)schade om het een "zuivere" onrechtmatige daad te noemen.

 

Go with the flow: faciliteer die bezoeken.

 

Of blokkeer ze helemaal als je per se niets met prijsvergelijkingssites van doen wilt hebben, maar dat is struisvogelpolitiek: prijsvergelijkers verdwijnen er niet mee en voor jou tien anderen die er wel te vinden zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Alléén bezoekers van Twenga bevinden zich in een frame. Had Twenga niets gedaan, of niet bestaan, dan had je die bezoekers helemaal niet gehad.

Dat weet je helemaal niet. Wellicht zochten bezoekers van TS naar een bepaald product. Zonder Twenga waren ze wellicht ook op zijn website uitgekomen.

 

Als Google het functioneren van je website onmogelijk zou maken, dan zou je toch ook klagen?

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Maar wat als Twenga een dominante zoekpositie heeft en dus verkeer afvangt voordat bezoekers direct bij de voordeur komen?

Is nu niet het geval. En er bestaat geen verplichting van wie dan ook om verkeer wel of niet af te vangen en al dan niet naar jouw voordeur toe te verwijzen.

 

Je zou dat door kunnen trekken naar de partij die de dominante positie nu wel heeft: Google. Heeft Google de verplichting om verkeer nu door te verwijzen naar jouw voordeur in plaats van de voordeur van jouw concurrent?

 

Als Google het functioneren van je website onmogelijk zou maken, dan zou je toch ook klagen?

Elke webshop (of welke andere site dan ook) geeft al kapitalen uit om naar de pijpen van Google te dansen: SEO, SEA enz. Die webshops die klagen niet. Zoals Ward al mooi zei: die go with the flow. Ze passen zich aan om Google te faciliteren.

 

Link naar reactie
  • 0

Google stuurt ook verkeer naar jouw site toe als je geen gebruik maakt van Adwords.

Google doet ook niet afrekenprocessen blokkeren. ;)

 

Maar dat is het punt niet. Sowieso is het niet relevant in deze case of er een partij met dominante positie verkeer zou gijzelen en pas vrij zou geven na betaling; ik heb twee keer aan de TS gevraagd of Twenga aangaf dat het na betaling opgelost zou zijn, en daar werd niet op geantwoord dat dat inderdaad het geval is.

 

Punt is dat je als webwinkel jezelf en vooral je software moet aanpassen om er voor te zorgen dat mensen jouw site kunnen vinden en dat ze er kunnen afrekenen. Of je dat nou doet door uitvoerige SEO toe te passen -zodat je ook zonder te betalen knap in Google terecht komt-, of er voor te zorgen dat je site niet in een frame ingeladen kan worden -in het geval van Twenga, blijkbaar-, is om het even.

Link naar reactie
  • 0

Punt is dat je als webwinkel jezelf en vooral je software moet aanpassen om er voor te zorgen dat mensen jouw site kunnen vinden en dat ze er kunnen afrekenen. Of je dat nou doet door uitvoerige SEO toe te passen -zodat je ook zonder te betalen knap in Google terecht komt-, of er voor te zorgen dat je site niet in een frame ingeladen kan worden -in het geval van Twenga, blijkbaar-, is om het even.

 

Hear hear!

 

Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen site(s) :)

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb twee keer aan de TS gevraagd of Twenga aangaf dat het na betaling opgelost zou zijn, en daar werd niet op geantwoord dat dat inderdaad het geval is.

 

Ik kan hier geen antwoord op geven Wouter omdat ik het niet uitgeprobeerd heb en het ook niet van plan ben. Het lijkt me wel dat als ik betaal dat het dan wel lukt maar ik blijf het vinden dat dit te opdringend is en is dat voor mij een reden om niet met ze in zee te gaan.

 

Ik zie nu elke dag dat er klanten zijn die willen bestellen en gewoon niet verder kunnen en dat is frustrerend, maar die klanten komen gewoon niet meer terug dat bedoelde ik ook met klanten die ik dan kwijt ben. Het is natuurlijk wel moeilijk inschatten dat als ik niet bij twenga stond ze via een andere weg binnen zouden komen.

 

Er zullen best botjes tussen zitten die mij moeten laten zien hoe goed twenga is maar ik weet ook zeker dat er elke dag klanten tussen zitten die wel degelijk iets willen bestellen.

 

Het is me nog niet gelukt dit goed aan te passen maar ik hoop dit snel opgelost te hebben want ik blijf dit een frustratie vinden.

 

In ieder geval bedankt voor het meedenken en geven van de meningen.

www.fluidtechnics.nl

www.reeltechnics.nl

www.toolstechnics.nl

www.flowtechniek.com

Link naar reactie
  • 0

Het is me nog niet gelukt dit goed aan te passen maar ik hoop dit snel opgelost te hebben want ik blijf dit een frustratie vinden.

 

Bedoel je hiermee dat jouw website uit het iframe komt? Als het je zelf niet lukt, waarom schakel je niet een webbouwer in? Je loopt nu immers omzet mis.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.