• 0

LLC openen met BV als eigenaar

Wil graag met lokale leveranciers gaan werken in de US. Nu ben ik aan het kijken om een LLC op te zetten in Delaware of andere voordelige staat. In eerste instantie ga ik dropshippen vanaf een US leverancier direct naar de consument, maar zal ook versturen vanaf Europa en vanaf Azie naar de US consument. Lever alleen maar aan consumenten.

 

Nu heb ik uitgezocht hoe het met taxes en dergelijke zit en moet ik zowel in US sales tax als income tax aangeven.

 

Moet ik 2 jaarrekeningen opstellen voor de LLC en voor de BV?

Hoe zit het met income tax betalen, want betaal in US income tax, maar daarna in de BV nog een keer, hoe dit op te zetten?

Moet ik ook nog BTW betalen in Nederland of ga ik dan alles vanuit mijn US onderneming doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Lees eerst maar eens onderstaande link.

LLC

 

Een LLC is een hybride rechtsvorm.

Iets tussen een BV en een vof-emz in,

"A Limited Liability Company (LLC) is a hybrid business entity having certain characteristics

of both a corporation and a partnership or sole proprietorship"

 

Autonome Belastingplicht LLC is kennelijk een keuzemogelijkheid.

" LLC with either single or multiple members

may elect to be taxed as a corporation through the filing of IRS Form 8832"

 

Verder moet je dus belastingverdragen US-NL kennen.

Je wil natuurlijk gebruik maken van de deelnemingsvrijstelling.

Maar dat zal afstemwerk US-NL vereisen (zie keuzemogelijkheid hierboven.).

De BTW or VAT or TAV is niet anders als met iedere andere internationale leveringen of vestigingen.

Alleen kent US 2 heffingen State en USA.

Waarschijnlijk zal je jaarcijfers voor de Belastingdienst en de Kamer van Koophandel aldaar moeten samenstellen.

 

Ik zou een tax consultant ter plekke raadplegen of

een van de grotere accountantskantoren met vestigingen in de US.

 

Vriendelijke groet,

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Wil graag met lokale leveranciers gaan werken in de US. Nu ben ik aan het kijken om een LLC op te zetten in Delaware of andere voordelige staat. In eerste instantie ga ik dropshippen vanaf een US leverancier direct naar de consument, maar zal ook versturen vanaf Europa en vanaf Azie naar de US consument. Lever alleen maar aan consumenten.

Nu heb ik uitgezocht hoe het met taxes en dergelijke zit en moet ik zowel in US sales tax als income tax aangeven.

Moet ik 2 jaarrekeningen opstellen voor de LLC en voor de BV?

Hoe zit het met income tax betalen, want betaal in US income tax, maar daarna in de BV nog een keer, hoe dit op te zetten?

Moet ik ook nog BTW betalen in Nederland of ga ik dan alles vanuit mijn US onderneming doen?

In welk land ben je zelf woonachtig? In Nederland?

Link naar reactie
  • 0

Er is een belastingverdrag tussen Nederland en de US.

 

De transparantie ten aanzien van de verschuldigde belastingen, winst belasting of bijvb. VAT, is bij een LLC ver te zoeken. Wellicht is de volgende overweging mogelijk.

 

Je richt als natuurlijk persoon een LLC op in de US en je maakt er in Nederland een vaste inrichting van. De winst die je toe rekent aan je vaste inrichting in Nederland is te verrekenen met de corporate tax in de US op basis van het belastingverdrag. Echter gezien de houding van ene mijnheer Trump is het nog maar zeer de vraag in hoeverre deze afspraken stand blijven houden. één llc met één administratie is wel overzichtelijk en goedkoop!

 

Leveringen buiten de eu zijn vrijgesteld van BTW. Echter indien de inkoop in China is en de verkoop in de US alleen de interne verrekenprijzen worden administratief verwerkt via Nederland dan verdient het wellicht aandacht hier even naar te kijken.

 

Indien het dienstverlening, royalties of software is dan wordt het maatwerk.

 

Succes.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De transparantie ten aanzien van de verschuldigde belastingen, winst belasting of bijvb. VAT, is bij een LLC ver te zoeken

Gelukkig dan maar dat de VS helemaal geen VAT/BTW kennen en de State Sales Tax van DelaWare 0% bedraagt ;)

 

Echter indien de inkoop in China is en de verkoop in de US alleen de interne verrekenprijzen worden administratief verwerkt via Nederland dan verdient het wellicht aandacht hier even naar te kijken.

Hamvraag blijft: wat gebeurt er bij productaansprakelijkheid? Uit de posthistorie van vraagsteller lijkt het alsof deze hele kerstboom mede bedoeld is om het eigen vermogen af te schermen voor de gevolgen van ondeugdelijke producten (met name letselschade in de VS of EU).

 

De wetgeving van Delaware is dusdanig dat als bij schade blijkt dat het product gevaarlijke rommel is en de onderneming er niets aan heeft gedaan (zelf testen bijvoorbeeld, of testrapportages opvragen), niet alleen de onderneming aansprakelijk is maar ook de bestuurder zelf voor "Gross Negligence or Willful misconduct". Hieraan kunnen ook strafrechtelijke consequenties zittten.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

# Norbert

 

Sharp observation !

 

 

Inderdaad vanaf Jan 2017 heffen 5 staten geen VAT.

Ze hebben wel de mogelijkheid lokale overheden (Gemeentes?) deze bevoegdheid te delegeren.

En buiten enkele specifieke goederen (Vergelijkbaar met accijnzen hier.) heeft VS geen VAT or sales tax.

Vraag me af vanaf wanneer. Is al weer een tijd geleden dat ik er op vakantie was en een US kassabonnetje zag.

 

Wiki Sales Tax

 

Sales taxes in the United States are taxes placed on the sale or lease of goods and services in the United States.

While no national general sales tax exists, the federal government levies several national selective sales taxes on the sale or lease of particular goods and services.

Furthermore, forty-five states, the District of Columbia, Puerto-Rico, and Guam impose general sales taxes that apply to the sale or lease of most goods and some services, and states also may levy selective sales taxes on the sale or lease of particular goods or services.

States may also delegate to local governments the authority to impose additional general or selective sales taxes.

Since January 2017, 5 states (Alaska, Delaware, Montana, New Hampshire and Oregon) do not levy a sales tax,

while California has the highest state sales tax rate at 7.25% (the territory of Puerto Rico has a higher 10.5% value added tax since April 2016). In some states such as California, counties and cities impose additional sales taxes, and total sales taxes can be over 11%.

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.