• 0

stichting oprichten

Wie weet waar ik een standaard contract voor de oprichting van een stichting van downloaden. Ik kan het niet vinden en casus.com is duurder dan de echte notaris.

 

Overigens, als je een goedkope notaris zoekt, ga dan naar www.degoedkoopstenotaris.nl voor alle notarissen bij je in de buurt, ga dan naar www.notaristarieven.nl

 

Bij voorbaat dank.

 

Nils de Witte

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nils, ben je inmiddels al wat wijzer over dit topic? Ik heb heb hem uit de search gescharreld, kan outdated zijn ;)

 

Ik ben voor wat bekenden op zoek naar relevante informatie over het oprichten van een stichting die tevens een klein fonds zal beheren om mensen in specifieke situaties financieel bij te staan (gaat om redelijk kleine bedragen, 100en euro's per keer wellicht).

 

Any input is welcome, ook links naar plaatsen met meer (goede) informatie!

Link naar reactie
  • 0

Klikt als een heel redelijk tarief.

 

Ik ben ook op zoek naar informatie over verschillende soorten stichtigen, informeel/formeel etc. De stichting waar het hier om gaat zal bijvoorbeeld geen betaald personeel in dienst hebben, alleen bestuurders die er wat mee doen.

 

Weet iemand toevallig of er ergens een plekkie online is met wat algemene informatie over het hoe&wat rond de stichting?

Link naar reactie
  • 0

Ha Benm,

 

Een stichting is een stichting en zelfs de eenvoudigste stichting moet aan vrij serieuze wettelijke bepalingen voldoen.

 

Bij een vereniging kan wel de keuze gemaakt worden tussen een formele en een informele vereniging (mét of zonder notariele acte).

 

Meer infermatie zou ik bij de KvK zoeken. Zij doen immers de inschrijvingen in het register. (heb zelf niet gekeken)

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.