• 0

IB, wanneer te laat?

'k Heb inmiddels m'n inkomstenbelasting formulieren online al een tijdje elektronisch opgestuurd met het aangifteprogramma van de belastingdienst.

Ik heb hier verder helemaal geen bevestiging van gehad, klopt dit? (alleen na het versturen, stond er: de aangifte is succesvol verzonden en aangekomen bij de belastingdienst o.i.d.)

Nu vroeg ik me daarnaast af wanneer je nu eigenlijk echt te laat bent met inleveren. Normaalgepsroken moet het voor 1 april, maar ik las bijvoorbeeld in het AD dat je nog wel wat speling hebt voordat je een aanmaning krijgt. Wanneer krijg je die aanmaning en moet je dan gelijk een boete betalen? Hoe gaat dit in zijn werk? Ik heb op dit forum gezocht en op de site van de belastingdienst, maar kon niets vinden.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Nu vroeg ik me daarnaast af wanneer je nu eigenlijk echt te laat bent met inleveren.

 

Als je de deadline van de BD niet gehaald hebt ben je echt te laat. ;)

 

Na bijvoorbeeld een te late opgave van je kwartaalcijfers krijg je een brief met een waarschuwing. De tweede maal dat dit gebeurd een boete van 58€ als ik mij niet vergis. ::)

 

Voor de IB gelden volgens mij gelijke regelingen en wordt er gekeken naar je opgave historie. (of je vaker te laat bent geweest)

 

Om te zien of alles aangekomen is moet je even inloggen op de site van de BD en zie je bij je overzicht staan of ze je aangiftes ontvangen hebben.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie

Voor de IB gelden volgens mij gelijke regelingen en wordt er gekeken naar je opgave historie. (of je vaker te laat bent geweest)

 

Om te zien of alles aangekomen is moet je even inloggen op de site van de BD en zie je bij je overzicht staan of ze je aangiftes ontvangen hebben.

Ik was iets te laat, maar heb verder geen brief ontvangen om me te waarschuwen dat ik te laat was! Tot op heden heb ik nog helemaal niets ontvangen overigens.

Het inloggen op de site van de BD werkt wel, maar er staat dan dat er helemaal geen aangiftes voor me klaar staan om in te vullen. Dit was voordat ik m'n aangifte deed ook al niet zo.

 

Mijn omzetbelasting moet ik jaarlijks invullen en mijn inkomstenbelasting natuurlijk ook. (ik heb een kleine eenmanszaak)

Ik heb mijn omzetbelasting dus maar met de post opgestuurd(die wel ruim op tijd) en mijn IB met het programma 'Aangifte 2004' zoals de meeste particulieren ook doen.

Inloggen op de site van de belastingdienst voor ondernemers werkt dus niet bij mij. Er staan daar helemaal geen aangiftes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.