• 0

Wederom lastenverlichting (= lagere belastingdruk) in 2016!

Vorig jaar had ik een soortgelijke post gemaakt, maar hier opnieuw dan voor 'de nieuwsgierigen' onder ons:

 

Zojuist mijn IB aangifte 2016 gestuurd (via Digipoort). Een tijd geleden de cijfers ("voor de lol", zeg maar) in het aangifteprogramma van 2015 gezet en ik moest ruim 2300,- bijbetalen op basis van de tarieven van dat jaar.

Nu dan eindelijk de nieuwe programma's gekregen en wat blijkt:

Een meevallertje van 500,- euro. Niet verkeerd…

 

Uiteraard is dat in mijn specifieke situatie en iedereen heeft zijn eigen situatie. Maar toch is dit nu al het 2e jaar op rij dat dit meevalt, althans voor mij dus.

 

Hopelijk geldt dit straks dan ook voor meer lezers.

Succes allemaal!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste,

 

kun je ook aangeven welke factoren (voor jou dan) voordeliger uitpakken? Zijn dat (startende) ondernemersfaciliteiten?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk, ik probeer ook 'slechts' in te haken op de titel, daar zouden dan toch factoren verantwoordelijk voor moeten zijn...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Nu dan eindelijk de nieuwe programma's gekregen en wat blijkt:

Een meevallertje van 500,- euro. Niet verkeerd…

Op zich niet zo heel verwonderlijk. De maximale inkomensafhankelijke combinatiekorting is met 600 euro verhoogd. En de maximale arbeidskorting met 900 euro. Allicht dat er groepen mensen zijn die daar iets van meekrijgen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 1

Nou, een 'gewone' ondernemer met een winst van ergens tussen de 35.000 en 40.000 (en met zelfstandigenaftrek) gaat er ook bijna 1.000 euro op vooruit ten opzichte van 2015.

Heeft Mark Rutte toch nog gelijk gekregen ... (bijna) iedereen duizend euro erbij.

 

Maar, er zit nog meer in het vat ... Rutte: "Dit keer krijgt iedereen twééduizend euro!" ... tenminste als Nederland geen rood zes-partijen-kabinet krijgt. 8)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.