• 0

Investeren via CV in een BV

Hallo leden,

 

Ik ben nieuw en heb op internet naar investeringsmogelijkheden boor een BV gekeken. Ik heb ook online BV-oprichters benaderd maar ik zit toch met vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

Wij (paar vrienden) hebben een voorstel gekregen van een vriend om een investering te doen in een nieuw op te richten BV. Onze rol is het niet uit oefenen van bestuurlijke werkzaamheden of naar buiten treden als bestuurder of medewerker. Dit tijd hebben wij niet ivm eigen werk.

 

Kunnen wij een besloten CV opzetten en vervolgens wij de stille vennoot rol nemen vervolgens beherende vennoot deze BV (nog op te richten) maken. Ons inleg zal zowel geld en/of kennis & kunde binnen de CV/BZ zijn. Nogmaals wij doen geen werkzaamheden voor de BV. Voor de BV zal waar nodig (in de toekomst) personeel aangenomen worden.

 

Waarom willen wij dit: Geen Holdingstructuur, jaarlijkse kosten, notaris, ingewikkelde belasting. En natuurlijk ons vermogen in Box 3 houden. Ook de toekomstige te ontvangen winst in Box 3.

 

Is dit mogelijk of klopt mijn verwachting niet?

 

Dank,

Max

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

 

Waarom willen wij dit: Geen Holdingstructuur, jaarlijkse kosten, notaris, ingewikkelde belasting. En natuurlijk ons vermogen in Box 3 houden. Ook de toekomstige te ontvangen winst in Box 3.

 

Is dit mogelijk of klopt mijn verwachting niet?

 

 

 

Hallo,

 

Ik zou me eerst eens in de volgende zaken verdiepen.

 

Inkomen box 1.

Inkomen box 3.

Ondernemingsvermogen.

Ter beschikking stellen van bezittingen.

CV, stille vennoot, open CV , CV zonder onderneming.

BV, aandeelhouders, bestuurders, dga's , deelnemingsvrijstelling, Inkomsten aanmerkelijk belang.

 

Gezien de vraagstelling zou ik nu niet weten waar te beginnen.

en welke misvatting te weerleggen.

Kijk eens op de site van de Belastingdienst.

 

Vriendelijke groet,

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.