• 0

Samenwerking zonder vof/bv?

Ik zal me eerst even voorstellen, dit is mn eerste bericht.

Mijn naam is Pim, ik kom uit Amsterdam, en ik ben werkzaam in de muziek branche.

 

Ik ben ik van plan een nieuwe onderneming te starten en heb hiervoor ook een zakenpartner gevonden.

Nu ben ik een beetje huiverig om meteen met iemand een vof te starten en zou het liever eerst een jaar aankijken.

Wat is de beste manier om dit te doen? Gewoon verder als ZZP'er en aan elkaar factureren?

 

Mvg,

 

Pim.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het ligt een beetje aan de business, maar over het algemeen is het prima mogelijk om ieder vanuit jullie eigen bedrijf te beginnen. Wat ik meestal doe in dit soort situaties is wel even een contract opstellen om afspraken vast te leggen. Met name over geld, maar ook over wanneer is het levensvatbaar en hoe is op dat moment de inbreng.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Pim,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Nu ben ik een beetje huiverig om meteen met iemand een vof te starten en zou het liever eerst een jaar aankijken.

Wat is de beste manier om dit te doen? Gewoon verder als ZZP'er en aan elkaar factureren?

Huiverig vanwege de hoofdelijke aansprakelijkheid voor elkaars fratsen? Het niet inschrijven van een VOF of het ontbreken van een vennootschapscontract is dan niet voldoende. Als je bijvoorbeeld onder één vlag naar buiten treedt zou dat alsnog gezien kunnen worden als impliciete VOF, met alle gevolgen van dien. De werkelijke situatie telt. Als de duidelijk twee eenmanszaken zijn, dan kan dat prima.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik zal me eerst even voorstellen, dit is mn eerste bericht.

Mijn naam is Pim, ik kom uit Amsterdam, en ik ben werkzaam in de muziek branche.

 

Ik ben ik van plan een nieuwe onderneming te starten en heb hiervoor ook een zakenpartner gevonden.

Nu ben ik een beetje huiverig om meteen met iemand een vof te starten en zou het liever eerst een jaar aankijken.

Wat is de beste manier om dit te doen? Gewoon verder als ZZP'er en aan elkaar factureren?

 

Mvg,

 

Pim.

Laat een goede samenwerkingsovereenkomst opstellen. Daar moet je naast wat al genoemd is ook zaken regelen als tussentijds evaluatie, hoe en wanneer je uit elkaar zou kunnen en wat de gevolgen zijn, enz. enz.

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Misschien is het handig om wat achtergrond info te geven.

Het gaat om een website/online platform voor professionals met eventueel een website.

Ik heb ook overwogen om het in eerste instantie zelf op te zetten, maar ik zou de hulp ook goed kunnen gebruiken.

Ik zou alleen graag wel een beetje de regie houden, het is namelijk ook mijn idee/concept

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Misschien is het handig om wat achtergrond info te geven.

Het gaat om een website/online platform voor professionals met eventueel een website.

Ik heb ook overwogen om het in eerste instantie zelf op te zetten, maar ik zou de hulp ook goed kunnen gebruiken.

Ik zou alleen graag wel een beetje de regie houden, het is namelijk ook mijn idee/concept

 

Beste Pim,

 

Als jij de regie wil houden, is een goede samenwerkingsovereenkomst essentieel. Vergeet ook niet om daarin duidelijk af te spreken aan wie de intellectuele eigendomsrechten toekomen van hetgeen jij en je partner samen gaan ontwikkelen.

 

Succes!

Caroline Malmberg

Caroline Malmberg

email: caroline.malmberg@malmbergwaling.nl

GSM: +31 (0)61 30 945 64

http://malmbergwaling.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.