• 0

Leverancier failliet - goederen afgeleverd via andere zusterbedrijf in holding

Wie kan mij helpen met het volgende;

 

Mijn leverancier is onlangs failliet gegaan en heeft mij dit bij monde laten weten. Nu doet zich de situatie voor dat binnen de holding verschillende bedrijven actief zijn en dat de order zal worden uitgeleverd door een zusterbedrijf (binnen dezelfde holding waarmee ik (nog) geen overeenkomst heb). De goederen komen nu binnen onder hetzelfde ordernummer maar worden geleverd door de "nieuwe" organisatie zonder dat hier formele orders voor zijn geplaatst.

 

Volledigheidshalve, ik wil graag de goederen hebben maar niet later in de problemen komen.

 

Wat is nu de juridische status als het gaat?

 

-1. Als de kwaliteit niet is wat we eerder overeen zijn gekomen en bijv. de kleur afwijkt. binnen hoeveel dagen moet ik dit dan melden zonder aan de koop vast te zitten (geen contract of overeenkomst aanwezig).

 

-2. Als de curator zich meldt aan wie moet ik dan betalen?

-3. Wat als ik de goederen in mijn bezit houdt maar staan opgeslagen in ons magazijn. Ik heb immers geen order geplaatst en ook is er formeel gezien geen overeenkomst.

 

 

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft of bruikbare tips heeft.

 

Gr. Karel

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn leverancier is onlangs failliet gegaan en heeft mij dit bij monde laten weten. ...... de order zal worden uitgeleverd door een zusterbedrijf (binnen dezelfde holding waarmee ik (nog) geen overeenkomst heb). De goederen komen nu binnen onder hetzelfde ordernummer maar worden geleverd door de "nieuwe" organisatie zonder dat hier formele orders voor zijn geplaatst.

 

 

-1. Als de kwaliteit niet is wat we eerder overeen zijn gekomen en bijv. de kleur afwijkt. binnen hoeveel dagen moet ik dit dan melden zonder aan de koop vast te zitten (geen contract of overeenkomst aanwezig).

 

 

Geen risico's nemen, jij wil graag de goederen en de nieuwe organisatie wil graag leveren, offerte vragen aan de nieuwe leverancier en officieel bekrachtigen, en formeel de oude order cancelen.

 

En bovenstaande vraag meteen meenemen.

Link naar reactie
  • 0

Geen risico's nemen, jij wil graag de goederen en de nieuwe organisatie wil graag leveren, offerte vragen aan de nieuwe leverancier en officieel bekrachtigen, en formeel de oude order cancelen.

 

En bovenstaande vraag meteen meenemen.

 

Ik zou de volgorde dan toch wel omdraaien:

- eerst cancellen, incl schriftelijke bevestiging (en of een schriftelijke bevestiging van het bedrijf voldoende is .... wetende dat het de fles op gaat)

- en dan offerte en evt bestelling plaatsen

 

Voor je het weet zit je met een curator, die een partij goederen wil/moet omzetten in geld, met een opdracht en 2de bestelling bij een andere leverancier.

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.