• 0

Mogen passagiers in de auto blijven als deze op een autoambulance staat.

Ik heb een auto ambulance, die is in bezit van 2 zit plekken. Nu vraag ik me af als ik een belletje krijg en iemand met pech staat en die gene met 4 personen is mogen die dan in de auto blijven zitten terwijl die op mijn laadplatform staat. Dit voertuig is gekeurd en is bezit van 5 zit plekken met gordels. Ik kan er niet veel over vinden toch lijkt het me niet te mogen. Maar graag wil ik daar een bevestiging voor. Dank jullie wel alvast ??? ???

 

 

(voorbeeld: Ferry, autotrein, veer-pont mag het ook.)

 

 

 

________

titel aangepast

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens artikel 61b van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV) mag dat alleen als je het voertuig sleept:

 

Artikel 61b

 

1. Het is verboden personen te vervoeren in de open of gesloten laadruimte van een motorvoertuig of bromfiets en in of op een aanhangwagen achter een motorvoertuig of bromfiets.

 

2. Het eerste lid is niet van toepassing:

 

[…]

 

c. op het vervoer van een persoon op de bestuurderszitplaats in een motorvoertuig of op een bromfiets op meer dan twee wielen die door een ander motorvoertuig of een andere bromfiets op meer dan twee wielen wordt voortgetrokken en op het vervoer van passagiers van het getrokken voertuig als hier bedoeld, voor wie geen zitplaats in het trekkende voertuig als hier bedoeld beschikbaar is;

 

[…]

Link naar reactie
  • 0

dan zou ik ff langs de oogarts gaan.. :) er staat vrij duidelijk dat het verboden is passagiers te vervoeren in een voertuig dat op een open laadruimte staat, dat jij het een laadplatform noemt maakt geen verschil.

 

 

je vergelijk met een autotrein en ferry is ook niet erg relevant.. bij een auto ambulance is het voertuig redelijk maximaal beladen als je er een auto op rijd. met 4 passagiers komt daar nog 300-400 kilo bij.

daarnaast is er altijd het risico dat als de auto loskomt op een laadplatform dat er gewoon doden vallen..

terwijl als een voertuig wordt gesleept zal het gewoon stilvallen..

 

op een autotrein en ferry zijn ten eerste de gewichtsverhoudingen totaal anders.. en daarnaast is het op veel ferries zo dat je ook niet in de auto mag zitten tijdens de overtocht.

alleen bij veerpontjes, maar daar zal vast een aparte regeling voor zijn waar jij je met je autoambulance niet op kunt beroepen..

 

maar nu weetje ook gelijk waarom al die bergers auto's met dubbele cabine rijden en alleen garagehouders auto-ambulances met enkele cabine hebben..

 

Link naar reactie
  • 0

dan zou ik ff langs de oogarts gaan.. :) er staat vrij duidelijk dat het verboden is passagiers te vervoeren in een voertuig dat op een open laadruimte staat, dat jij het een laadplatform noemt maakt geen verschil.

 

Nou, zo staat dat er dus niet.

 

Artikel 61b

 

1. Het is verboden personen te vervoeren

in de open of gesloten laadruimte van een motorvoertuig of bromfiets

en in of op een aanhangwagen achter een motorvoertuig of bromfiets.

 

Kan me voorstellen dat iemand zegt: in de laadruimte en los op een aanhangwagen mag niet, maar veilig in een auto op de aanhangwagen mag mogelijk wel.

 

En dan heb je nog carnavalsoptochten, bloemencorso's en toeristen in karren achter paarden en trekkers. Allemaal uitzonderingen?

 

Kijk even naar het plaatje: mag dat?

Toeristentrein.thumb.jpg.8db0eda9e5381f0d4259c8d4753e7855.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

En dan heb je nog carnavalsoptochten, bloemencorso's en toeristen in karren achter paarden en trekkers. Allemaal uitzonderingen?

Ja.. behoudens die paarden (geen kennis van/ervaring mee) allemaal uitzonderingen en allemaal iets waarvoor je ontheffing/toestemming (vergunning) moet vragen (iets wat bij toeristen in karren en (laad)bakken nog wel eens wordt vergeten :) )

 

Bovendien geldt voor die hele categorie dan een maximum snelheid ivm veiligheid (stapvoets en/of max 16 km/uur)

 

Kijk even naar het plaatje: mag dat?

De RDW keurt dit soort type voertuigen voor personenvervoer op de openbare weg. Als de RDW zegt dat het mag dan mag het.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.