• 0

Btw vierde kwartaal op inkomstenbelasting aangifte.

Goedendag allemaal,

 

Ik ben bezig met voorbereiding voor mijn inkomstenbelasting 2016 en dit jaar ging dat veel makkelijker, daarom heb ik alleen een vraag :)

 

Ik weet namelijk niet, waar geef ik aan het btw bedrag voor vierde kwartaal 2016 (dat ik in 2017 betaalde)?

Waar moet ik dat aan activa en passiva zijden invullen?

 

Ik zou het op prijs stellen als iemand voor deze vraag kan antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Konrad

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat dacht ik, maar als ik dat alleen aan passiva zijde ga invullen dan wordt balans activa-passiva niet gelijk.

Met elke wijziging verandert ook het eigen vermogen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben overtuigd dat antwoord ja is. Voor de toekomst, geld dat voor alle posten aan passiva zijde?

In principe wel, als je niets anders bent vergeten ... het zou te makkelijk zijn om fouten in de balans via het eigen vermogen te corrigeren.

 

eigen vermogen = bezittingen (activa) - schulden (vreemd vermogen passiva) in de balans.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Voor de toekomst, geld dat voor alle posten aan passiva zijde?

 

Ik weet niet hoe jij de toekomst ziet, maar eigenlijk hoort een onderneming een administratie te hebben waaruit o.a. blijkt hoe groot het eigen vermogen (en alle andere relevante zaken ook!) is op elk moment.

Het is dus niet zo dat je dat achteraf kan 'berekenen' en dat dit dan per definitie als 'acceptabel' wordt gezien door de belastingdienst.

 

Zolang als je een klein bedrijfje bent, dan is er (misschien/waarschijnlijk) niet zo veel aan de hand. Maar als het wat meer voorstelt dan zou het zo kunnen zijn dat jouw gegevens terzijde geschoven worden en dat men hele andere cijfers willen gebruiken. En dat is dan (wanneer je geen goede/volledige administratie hebt) heel lastig.

 

Daar zou ik wel rekening mee houden, als ik jou was.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb niets vergeten. Als ik zo doe, gaat het ideaal gelijk met saldo winst en verliesrekening.

 

Ik zie de toekomst zeer goed :)

 

exhaeller je hebt helemaal gelijk, ik moet daar bij goede boekhouding hebben. Op dit moment is deze wel goed. Ik ben op dit moment nog kleine bedrijf dus weinig wat kan mis gaan. Alle gegevens heb ik zwart op wit. Maar als het bedrijf zal groter worden ga ik gewon naar goede boekhouder hoewel dat is heel leerzaam.

 

Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken, vooral jou Nadzhibe, jou antwoorden zijn altijd straight to the point.

 

Met vriendelijke groet,

Konrad

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.