• 0

btw tarief op geleverde diensten en goederen aan recreatie bungalow

ik verhuur mijn vakantiebungalow welke op een bungalowpark staat.op leveringen gas - elektra - kabel tv en parklasten word door het park belast met 21% btw. mijn buren links en rechts betalen voor de zelfde levering het verlaagde BTW tarief van 6% welk tarief is juist en wat rechtvaardigt de afwijking in het gelijkheidsbeginsel,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

mijn vraag gaat over de btw die het park aan mij in rekening brengt voor mij is dat 21% en ik breng zelf mijn huurders 6% in rekening.

Als je zelf als btw-plichtig ondernemer precies weet waarom je huurders het bijzondere tarief van 6% btw in rekening mag of moet brengen, dan weet je toch ook waarom het algemene tarief van 21% niet van toepassing is?

Link naar reactie
  • 0

Zoals Hans opmerkt de eerste plek lijkt mij om het bij het bungalowpark, ik acht de kans redelijk groot dat het antwoord is "hé wat raar" tenzij de omstandigheden van de buren totaal anders zijn want dat kunnen wij niet zien.. maar als zij ook eigenaren zijn die hun bungalow (laten) verhuren is er op het eerste gezicht geen reden anders om te gaan met de btw.

 

Link naar reactie
  • 0

BTW

De levering van de bungalow is belast met 21% BTW. Indien men de bungalow uitsluitend gaat verhuren (voor kort verblijf, dient de verhuurder 6% BTW in de huurprijs op te nemen en kan alle voorbelasting worden teruggevorderd.)

De 140-dagen eis (zie onderdeel B) en de correctie van de voorbelasting in verband met het privégebruik zijn dan uiteraard niet meer van toepassing.

 

--> Bron <--

 

Mij lijkt het verschil in btw-tarief dan te zitten tussen de eigenaar en de huurder voor korte tijd.

Hopelijk kan iemand met meer inzicht hier meer over vertellen.

Link naar reactie
  • 0

De verhuur van een bungalow valt helaas voor veluwse8 toch echt ver buiten de ondernemersscope van HL. Dat er btw mee gemoeid is, maakt het nog geen ondernemersvraag voor ons forum.

 

De link van Perry lijkt mij voor nu afdoende uitleg en anders neem ik aan dat het parkbeheer de vraag toch eenvoudig zou moeten kunnen beantwoorden. Topic gaat derhalve op slot.

 

En tot slot lijkt mij het tarief niet uit te maken. Je bent ondernemer voor de btw dus kun je het terugvragen als voorbelasting, 6 of 21%.

 

Groet

Joost

HL admin

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.