Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
TwaBla
Wat zijn novelties eigenlijk? In de wereld van snacks, snoep en ijs betreft het vooral kleine vernieuwingen, geen grote doorbraken. Een nieuw smaakje, een nieuw bestanddeel, een slimmere verpakking: variaties op een thema. Maar soms wordt het woord novelty ook gebruikt voor hapjesvarianten, dus dat werkt verwarrend.
Vanuit marketingoogpunt is de eerste toepassing interessant. Je kan beweging in jouw productgroep houden, door elk seizoen met nieuwe varianten te komen. Een nieuwe smaak zoutjes, chocolaatjes of ijsco. Unilever doet dat duidelijk met zijn Magnums, en Smiths komt elk jaar met nieuwe chipjes.
Novelties zijn kleine vernieuwingen, terwijl innovations juist grote vernieuwingen zijn. Incrementeel noemen ze dat, geloof ik. De novelty-aanpak is interessant, omdat je zo steeds een kleine voorsprong kan nemen op de concurrentie. Ik zie dat in steeds meer markten gebeuren. Een nieuwe kleur iPod elk seizoen. En Philips komt ook om de zoveel tijd met een andere kleur voor zijn Senseo-koffiezetter. Vorig jaar was het een rooie voor moederdag, dit jaar kan je ze in creme-wit bestellen.
Zien jullie andere voorbeelden? Lijkt me ook iets om in een limited edition te doen. Denk aan seizoensbieren of toetjes van de maand. Nadeel is dan echter dat die lekkere variant plotseling niet meer verkrijgbaar is...
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag