• 0

Factuur maken affiliate marketing

Goedemorgen,

 

Ik ben al een tijdje bezig met affiliate marketing en begin dit jaar ben ik ingeschreven bij de kvk. Al mijn inkomsten komen uit het buitenland (buiten EU) en ik krijg betaald via paypal. Via dit forum ben ik al veel te weten gekomen, maar een aantal dingen zijn mij nog niet helemaal duidelijk.

 

Een aantal bedrijven waar ik geld van krijg stuurt geen factuur of doet aan self bililng. Deze self billing facturen voldoen niet aan de eisen van de belastingdienst (mijn kvk nummer staat bijvoorbeeld niet op de factuur) Ik heb begrepen dat ik dan het beste zelf facturen kan maken, maar ik lees ook dat sommige aangeven dat een overzicht van de verkopen voldoende is. Is het nou verplicht om een factuur te maken of neemt de belastingdienst genoegen met een overzicht van mijn verkopen?

 

Bij sommige affiliate bedrijven haal ik het minimum bedrag niet per maand waardoor deze inkomsten doorschuiven naar de volgende maand. Stel ik heb inkomsten van januari t/m mei en deze worden in juni uitbetaald, verdeel je deze inkomsten dan over de maanden waarin het gegenereerd is en moet er dan van elke maand apart een factuur gemaakt worden?

 

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Een aantal bedrijven waar ik geld van krijg stuurt geen factuur of doet aan self bililng.

 

Aangezien je sinds begin dit jaar ingeschreven bent: heb je deze bedrijven al laten weten dat je inmiddels een onderneming ingeschreven hebt met een verzoek van vermelding van KvK en BTW-nummer op facturen? Maakt buiten de EU en met elektronische diensten misschien niet zoveel uit, maar als professionaliseringsslag!? Je zou ook als belastingplichtig aangemerkt kunnen worden in bepaalde landen als daar het zwaartepunt van jouw activiteiten liggen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Er zijn meer onderwerpen over affiliates en belasting: sluit je vraag daar niet op aan?

 

Ik heb al een hoop gelezen op dit forum en het sluit wel aan, maar deze vraag ben ik nog niet tegengekomen.

 

Aangezien je sinds begin dit jaar ingeschreven bent: heb je deze bedrijven al laten weten dat je inmiddels een onderneming ingeschreven hebt met een verzoek van vermelding van KvK en BTW-nummer op facturen?

 

Ik ga mijn facturen zelf maken aangezien deze bedrijven geen facturen sturen en dat ook niet gaan doen. Maar mijn vraag gaat meer over als ik commissie ontvang van deze bedrijven en het betreft een uitbetaling van meerdere maanden hoe ga ik hiermee om. Stel ik genereer inkomsten van januari t/m mei en de commissie van deze 4 maanden bij elkaar ontvang ik pas in juni moet ik dit bedrag dan verdelen over deze 4 maanden met voor elke maand een aparte factuur?

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn inkomsten komen ook vanuit de affiliate marketing.

 

Zolang ik geen factuur of betaling heb ontvangen neem ik niks op in de administratie.

Ik werk met verschillende platformen, waarbij het in extreme gevallen 2 tot 3 jaar kan duren voordat ik het minimum bedrag heb bereikt.

Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Link naar reactie
  • 0

Dat kan inderdaad lang duren bij sommige platformen.

 

Hoe zit dat dan met deze inkomsten, boek je deze dan in de maand dat je het ontvangen hebt?

 

Voor zover ik weet horen inkomsten geboekt te worden in de maanden waarin ze zijn gegenereerd, maar dat lijkt me niet te doen als je een paar maanden/een jaar of meerdere jaren overdoet om het minimum bedrag te bereiken. Hoe gaan jullie hiermee om?

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.