• 0

Dividenden belasting buitenlands bedrijf - woonachtig Nederland

Beste allemaal,

 

Ik loop al een tijdje met deze vragen rond, maar ik kan er geen eenduidig antwoord op vinden. Ik werk aan een (online) startup bedrijf, en vanwege de aard van de diensten die ik aanbied zal ik het bedrijf waarschijnlijk in het buitenland moeten gaan vestigen. Nu wil ik wel in Nederland blijven wonen en zal het bedrijf in het buitenland weinig substance hebben. Ik begrijp al dat het feitelijke bestuur dan in Nederland plaatsvind, en dat je dan over de inkomsten en winsten belasting moet afdragen.

 

Maar hoe zit het dan met de dividend belasting die het bedrijf moet afdragen voordat het uitgekeerd word (witholding tax) aan de aandeelhouders? Gaat dit volgens de Nederlandse regels en moet het dan aan Nederland afgedragen worden, of gaat dit via de regels van het andere land, en wordt dit aan dat land afgedragen?

 

En ben je dan ook verplicht om een minimaal DGA salaris uit te betalen, of gaat dit volgens de regels van het buitenlandse land?

 

In het geval dat dividend belasting in het andere land afgedragen moet worden, welke belastingen betaal ik hier, en welke daar? Aan wiens regels moet ik mij houden?

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om dingen wat duidelijker te krijgen, bedankt!

Groet - Joeri

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn eerste gedachte was: hoe ver ben je al met het opzetten van dit bedrijf in het buitenland? Malta toevallig? Je gaat nog veel meer vragen krijgen en dan kan je je het beste laten begeleiden door een local.

 

Op jouw vragen zijn geen antwoorden te geven omdat je niet vermeldt om welk land het gaat.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

[…] vanwege de aard van de diensten die ik aanbied zal ik het bedrijf waarschijnlijk in het buitenland moeten gaan vestigen. […] Ik begrijp al dat het feitelijke bestuur dan in Nederland plaatsvind, en dat je dan over de inkomsten en winsten belasting moet afdragen.

Als de activiteiten samenhangen met lijst I van de Opiumwet, denk ik dat je eerst een jurist wilt raadplegen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.