• 0

Koop prive en zakelijk pand

Dag

Inmiddels al wat sites bezocht en ook op dit forum berichten gelezen.

Ik heb een praktijk en een webshop. Op dit moment huur ik een ruimte voor mijn praktijk als coach. Echter gezien de webshop groeit en ik dit aan huis doe (opslag en inpakken) ben ik aan orienteren op een andere woning. Ik heb een woning op het oog waarin de praktijk gescheiden is, aparte entree, wachtruimte en toilet. In deze ruimte kan ik zowel mijn praktijk gaan voeren als mijn webshop bestellingen verzorgen. Echter ik kan dit pand niet geheel prive financieren met wat ik prive kan lenen. Is het mogelijk om bij aankoop van dit pand een deel prive aan te kopen (woonhuis) en het andere deel (aparte praktijkpand) zakelijk aan te kopen en hier een lening voor af te sluiten? Is het dan nodig dat ik de verkopende partij vraag om de panden dan apart te verkopen? Iemand hier ervaring mee dan wel advies hoe ik dit zou kunnen realiseren.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Suzanne,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Ik begon een lang antwoord te schrijven (eenmanszaak, registergoed, Belastingdienst, etiketteren, kadastraal splitsen met vergunning) maar misschien zit het ergens anders op vast en kan het korter:

 

Echter ik kan dit pand niet geheel prive financieren met wat ik prive kan lenen. Is het mogelijk om bij aankoop van dit pand een deel prive aan te kopen (woonhuis) en het andere deel (aparte praktijkpand) zakelijk aan te kopen en hier een lening voor af te sluiten?

Gaat het om een eenmanszaak? Als je privé niet meer kunt lenen, waarom denk je dan zakelijk nog wel meer te kunnen lenen?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Zeker wel ervaring mee (mijn werkadres zit naast/aaneengesloten aan mijn woonadres).

 

Ten eerste moet je weten dat de bank met een zakelijke lening zeker niet meer gaat lenen als particulier (rentes zijn ook hoger etc). En aangezien je een ondernemer bent zal je al je zakelijke gegevens toch hebben moeten verstrekken. Dus die vlieger gaat niet op.

 

Je kan dan beter in overleg gaan met de verkoper om het stukje wat je tekort komt door de verkoper te laten financieren (of middels een huur/koop overeenkomst werken).

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Andere insteek is om deze vraag voor te leggen aan (een account manager van) de bank waar je in privé en/of zakelijk bankiert.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.