• 0

Hulp Gevraagd , I.v.m. Hypotheek Compagnon

Goedemorgen ,

 

Mijn Compagnon en ik willen in principe in Maart of april de boel gaan opstarten. We wilden in eerste instantie eerder starten, maar i.v.m. Hypotheekaanvraag voor zijn nieuwe huis hebben wij gewacht met starten,(vast contract) maar nu alles getekend is word hem door de hypotheekverstrekker(tussenpersoon) dat hij niet binnen een korte tijd voor zijn eigen mag beginnen, omdat de daadwerkelijke hypotheekverstrekker daar problemen mee zou kunnen hebben omdat hij dan niet eerlijk geweest zou zijn bij zijn aanvraag.

 

Mijn vraag : Is dit inderdaad zo ? , Zou een hypotheekverstrekker de hypotheek kunnenintrekken/opzeggen ?

 

Ik hoop dat iemand mij hier misschien duidelijkheid in kan verschaffen. want ik heb eigenlijk al best veel in gang gezet.

 

Mvg

Richard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

ja dat is inderdaad zo, hij heeft namelijk vertelt tegen de hypotheek verstrekker dat hij een vaste baan en een vast inkomen heeft terwijl hij weet dat binnen 1 a 2 maanden dat niet meer zo is. sterker nog hij heeft speciaal de start van zijn onderneming (met jou) uitgesteld om nog even snel een hypotheek binnen te hengelen.

 

Dat is inderdaad verzwijgen van relevante informatie want je vertelt iets niet omdat je weet of vermoed dat als je het wel vertelt je dan geen hypotheek krijgt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zijn vrouw verdient genoeg om de hypotheek te kunnen betalen, dus dat is het probleem in principe niet .

 

GR

Maar nu ga je op de stoel van de bank zitten (;-))

De bank eist (waarschijnlijjk) twee inkomens om enige zekerheid te hebben. Hanteert een formule van X keer het bedrag van de gezamenlijke inkomens = maandlasten. er moet ook nog geld overblijven om van te leven. Daarom worden hypotheken van de duurdere huizen eigenlijk alleen nog op twee inkomens verstrekt (of op één flink hoog inkomen)

Link naar reactie
  • 0

Als de hypotheekaanbieding door jullie al ondertekend is, zal de bank deze waarschijnlijk accepteren.

 

Alleen de tussenpersoon zal zich niet lekker voelen omdat hjj jullie aanvraag bij een hypotheekverstrekker heeft weggelegd en pas op een later tijdstip(na acceptatie) hoort dat hij dat gedaan heeft op basis van onjuiste gegevens!

Dit kan hem de relatie met die hypotheekverstrekker kosten!

 

Maar zoals Stevenk al eerder memoreerde, Problemen zullen dan pas ontstaan als blijkt dat men de hypotheeklasten niet kan opbrengen, ze zullen dan geen coulance kennen.

Link naar reactie
  • 1

Maar als hij ontslagen zou worden, dan is er geen probleem ? , want de kans dat dat gebeurt is eigenlijk aanzienlijk omdat het met zijn bedrijf niet heel best loopt .

Welke gevolgen dat heeft kan hij aan de hypotheekverstrekker vragen of in de voorwaarden lezen. In de voorwaarden staat mogelijk ook dat hij wijzigingen in zijn inkomenssituatie of zijn risico's moet doorgeven.

 

Ondernemen is een risico en als hij uiteindelijk de hypotheek niet meer kunt opbrengen is de hypotheekverstrekker niet blij. Als de verstrekker ontdekt dat hij bij het afsluiten van de hypotheek bewust onjuiste informatie hebt verstrekt of informatie hebt verzwegen kunnen ze mogelijk de hypotheek als niet verstrekt beschouwen en directe terugbetaling eisen.

 

Zijn vrouw verdient genoeg om de hypotheek te kunnen betalen, dus dat is het probleem in principe niet .

Het gaat vooral om het risico op lange termijn, niet om het maandbedrag. Dat risico voor de bank verandert hier aanzienlijk.

 

Kortom, hij kan het beste eerlijk zijn tegen de hypotheekverstrekker, ook al kan dat betekenen dat hij niet kan gaan verhuizen of niet kan gaan ondernemen. Misschien valt het mee en accepteert de verstrekker een hypotheek op het salaris van zijn vrouw.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Sinds Hedenmiddag heeft het Probleem zich voor zover je eventueel van een probleem kan spreken zich opgelost.

 

Mijn Compagnon haakt af in zijn geheel ) ik ga even niet in detail treden) Dus ik kan kostenloos de aandelen terugkrijgen.

 

Miss iemand interesse ? in een Logistiek uitdaging ?

 

Mvg

Richard

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.