• 0

Wat vind je van mijn website? [tekstschrijver]

Omschrijving van je concept:

Willen jullie feedback geven op mijn website? Ik hoor wel links en rechts opmerkingen, maar gerichte feedback van meerdere mensen heb ik niet gehad en die zou erg welkom zijn.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb eerst zelf een website gebouwd. Na een jaar heb ik een webdesigner ingeschakeld en samen met hem is de huidige website ontworpen. De teksten heb ik uiteraard zelf geschreven.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

M'n oude website voldeed toch niet helemaal voor wat ik ermee wilde. Met de nieuwe site is de bedoeling om wat beter in gedachten te blijven bij mensen en meer klanten aan te trekken.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bij veel websites van tekstschrijvers viel me op dat ze verouderd en/of heel zakelijk zijn. Dat wilde ik nadrukkelijk niet. De speelse uitstraling past bij mij, en maakt de site voor mijn gevoel ook persoonlijker. Klanten werken met mij, dan wil ik ook dat mijn persoonlijkheid vanaf de site 'voelbaar' is.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik wil vooral graag weten of er opvallende verbeterpunten zijn, of juist dingen die positief opvallen. Dat geeft mij weer duidelijkheid over waar ik op kan voortborduren en wat ik nog moet aanpassen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bij veel websites van tekstschrijvers viel me op dat ze verouderd en/of heel zakelijk zijn. Dat wilde ik nadrukkelijk niet. De speelse uitstraling past bij mij, en maakt de site voor mijn gevoel ook persoonlijker. Klanten werken met mij, dan wil ik ook dat mijn persoonlijkheid vanaf de site 'voelbaar' is.

 

 

Volgens mij ben je wel aardig geslaagd in je opzet, mooie site. Leest prettig.

 

:)

Link naar reactie
  • 0

Leuke site, compliment!

 

Paar kleinigheden:

 

• Maak van je telefoonnummer een tel:-hyperlink. Die lijkt op de mailto:-hyperlink: je kunt erop klikken/tikken om te bellen.

 

• De hoofdfoto links op de homepage valt visueel uit de toon. Misschien een kleurfilter toepassen? Enne, schrijf jij teksten nog met een pen?

 

• In het menu Diensten: niet "SEO-Teksten" maar SEO-teksten en niet "Corrigeren & Redigeren" maar gewoon Corrigeren en redigeren. (Die & is naar mijn smaak te Amerikaans, zeker voor een tekstschrijver.)

 

• Voeg op de pagina Diensten hyperlinks toe aan de pictogrammen en de koppen. Deze pagina lijdt aan het 'klik hier'-syndroom omdat je overal alleen de identieke knop "LEES MEER" kunt kiezen. Het scheelt ook wat in je SEO als je van de hoofdzoekwoorden hyperlinks maakt.

 

• In de portfolio zijn de plaatjes vanaf rij 2 verticaal versprongen.

 

• Links in de footer staat 'Phone' in het Engels.

 

Link naar reactie
  • 0

Hele frisse site, mooi.

 

In het menu Diensten: niet "SEO-Teksten" maar SEO-teksten en niet "Corrigeren & Redigeren" maar gewoon Corrigeren en redigeren. (Die & is naar mijn smaak te Amerikaans, zeker voor een tekstschrijver.)

De aanhalingstekens ben ik zeker met je eens, maar de ampersand mag wat mij betreft juist blijven. Heel klassiek, oorsprong in het latijn dus niks Amerikaans, en in het oude Nederlandse straatbeeld al te vinden bij van Gent & Loos, C&A en V&D.

Als 'naam', dus als kopje, mag ie wel. Als je gewoon een stukje schrijft, dus het hebt over een kopje thee & een koekje erbij dan staat ie wat te populair.

 

En over Amerikaans: wat een verademing dat je gewoon over je thuispagina praat

Link naar reactie
  • 1

Inderdaad een nette site, maar toch een paar kleine dingetjes ... ;-)

 

- als ik via de link onderaan je homepagina naar je contactpagina ga, opent die in een nieuw tabblad, terwijl dat bij de andere links niet zo is

 

- onder "Google me up" zou ik een andere link verwachten dan eentje naar je contactpagina

 

- als ik op "Diensten" klik krijg ik een drop-down menu te zien en een banner met de tekst "Diensten"; zolang ik verder niets doe blijft dat zo, maar als ik ga scrollen verschijnt er wel het een en ander op die pagina

 

- een soortgelijk effect zie ik als ik op één van de keuzes klik; klik ik bijvoorbeeld op "webteksten" dan verschijnt er alleen een banner met daaronder een korte tekst van twee regels; de rest van de tekst verschijnt pas als ik ga scrollen, maar dat moet ik dan wel doorhebben en ik vraag mij af of dat voor iedereen duidelijk is

 

- ook verschijnt de tekst in gedeelten afhankelijk van hoe je scrollt; daardoor lijkt het soms dat de tekst "op" is en als ik dan niet verder scroll zie ik die tekst dus niet; soms zit er ook een vertraging in je site waardoor ik helemaal naar onderen kan scrollen zonder dat die tekst verschijnt; de mechaniek is wellicht leuk gekozen, maar ik vraag me af of die zijn doel niet soms voorbijschiet

 

- onder "Geen tijd" spreek je mij plotseling met "u" aan, terwijl je mij verder tutoyeert

 

- in het plaatje onder "Recente blogberichten" vind ik het wat slordig staan dat de eerste twee letters van het zinnetje links uit beeld vallen

 

- als ik op "Bel mij" klik zonder iets in te vullen krijg ik daarvan een melding; doe ik hetzelfde bij "Ja, stuur maar" dan gebeurt er niets

Link naar reactie
  • 0

Algemeen:

 

 

[*]Ben je tekstschrijver in Alkmaar en omgeving of algemeen webtekstschrijver?

[*]Wat voor contact- of samenwerkingsmogelijkheden bied je als lokale of regionale speler?

[*]Ik heb zo snel geen adresgegevens kunnen vinden op de site. Je laat daarbij eigenlijk niks lokaals of regionaals zien. Zit je bijvoorbeeld in een verzamelgebouw? Netwerk? LinkedIn (groep)?

[*]Ga je de tweehonderdste (web)tekst gratis schrijven of doe je daar binnenkort marketingtechnisch iets mee?

 

 

Onderstaande opmerkingen beperken zich tot de 'thuis':

 

 

[*]Ik schrijf teksten (aanvullen: voor diverse klanten)

[*]Ik mis uitleg of synoniemen voor 'SEO'.

[*]Ik lees vaak 'je' (spreektaal) waar ik in ieder geval eerder 'jouw' zou verwachten van een tekstschrijver.

[*]Mail of bel even (aanvullen: voor een kennismakingsgesprek, dan ga ik bij een wederzijdse 'click' graag voor jou aan de slag)

[*]Waar sta je voor? > Waar sta je of waar staat jouw onderneming voor?

[*]Jouw bedrijf, jouw wensen

[*]M.b.t. tot call-to-action: die zijn op deze site best nog vaag of verwarrend.

[*]Foutloos is niemand in taal. Ik zou dat net even anders noemen. Professioneel? Prettig leesbaar? Verzorgd?

[*]Teksten waar jij en jouw klanten blij van worden (gevoel van verbinding).

[*]Teksten optimaliseren voor zoekmachines. Optimaliseren voor SEO heet geloof ik een pleonasme.

[*]Heb je iets heel anders nodig? > Teksten nodig voor drukwerk?

[*]Het datumformaat in de blokjes vind ik weinig Nederlands aandoen.

[*]Van de gekozen vorm en inhoud van jouw algemene voorwaarden ben ik totaal geen fan. Site en voorwaarden geven mij geen antwoord op de vraag waarom juist jij Nederlandse teksten voor klanten schrijft. Ik zou als positionering snel bedacht eerder kiezen voor internationalisering (vertaling) van bestaande Nederlandse webteksten naar Engelstalige.

[*]En tenslotte (copyright politie): het is 2017.

 

Conclusie:

[*]Ik ben bovengemiddeld kritisch en minder positief dan de eerdere reageerders, maar ik vind dat dat inhoudelijk zeker mag op een B2B-propositie van een academisch opgeleide taalkundige.

 

Doe in dat kader als goedbedoelde tip ook iets aan de 'rijkheid' en 'volledigheid' van profielinformatie.

 

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Danielle, wat vind je na een kleine week van onze reacties? Zeven HL-leden hebben inmiddels de moeite genomen om te reageren op jouw openingsbericht. Zit er feedback bij die je gaat verwerken?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Jeetje, sorry voor mijn radiostilte! Dat is niet zo netjes. Ik ben afgelopen week verhuisd, dus ik had het vooral heel druk met klussen en uitpakken en organiseren. Achteraf was de timing voor dit topic niet optimaal. ;D

 

Maar ik ben wél blij met jullie reacties! En bovengemiddeld kritisch is alleen maar fijn, dat levert waardevolle tips op. Ik zit er zelf natuurlijk zo dicht bovenop, dan vallen sommige details mij niet meer op en jullie wel.

 

Ik ga er zeker mee aan de slag, even kijken wat ik zelf kan en wat ik door moet spelen naar m'n webdesigner.

Link naar reactie
  • 0

Vanuit de juridische hoek:

 

- goed dat je website is beveiligd met een SSL-certificaat;

- er ontbreken nog wat bedrijfsgegevens die je op jouw website moet plaatsen. Namelijk in ieder geval jouw handelsnaam (ik heb even de kvk gecheckt), jouw vestigingsadres en jouw BTW-nummer (hoewel de meningen verschillen over of dat verplicht gemeld moet noemen als je een eenmanszaak drijft). Websitebezoekers moeten weten met wie ze eventueel zaken doen;

- er ontbreekt nog een privacyverklaring. Hierin staat hoe je met de persoonsgegevens van jouw websitebezoekers/klanten omgaat, hoe je deze beveiligt en wat jouw cookiebeleid is.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt en wens je veel succes!

Juridisch adviseur met focus op privacy, auteursrecht, merkenrecht, contracten en startups.

 

www.maylegal.nl

0653872244

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.