• 0

In de markt zetten glassieraden

Hallo medeleden,

 

Ik ben een aantal weken geleden begonnen met het produceren van sieraden dmv glassfusion. Nu zou ik graag een breder afzet gebied willen dan alleen de familie. Ik heb geen ervaring hoe ik dit aan zou moeten pakken. Wie kan mij een eindje op weg helpen?

 

Alvast bedankt :)

Natas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Joh aller eerst moet ik zeggen wat een geweldig en orgineel idee, die niet iedereen zo maar zal kunnen nadoen gezien de technieken die hierbij te pas komen. Maar om nu even tot zaken te komen op wat ook mij voorganger zij namen als glasschilderingen en ook glassfusion.nl zijn volgens mij (nog) wel vrij.

Link naar reactie
  • 0

Een internetshop is leuk maar je zit gelijk met het verzenden en opnemen van de telefoon. Loop eens een winkel met sieraden in de buurt binnen, laat je sieraden zien en biedt ze aan op consignatiebasis (ze betalen je voor je sieraden wanneer zij ze verkocht hebben) Kost jou en de winkelier niets maar je product ligt wel in een winkel.

 

Maar om nu even tot zaken te komen op wat ook mij voorganger zij namen als glasschilderingen en ook glassfusion.nl zijn volgens mij (nog) wel vrij.

 

Grinnik, denk niet dat wanneer ik op zoek ben naar een nieuwe kettinkje ik ga zoeken op 'glassfussion' ;D Misschien dat je hier leveranciers mee trekt als glass fussion een trend is op dit moment. Zo niet dan zou ik eerder aan domeinnamen denken als 'sieraden' (die wel bezet zijn)

Link naar reactie
  • 0

Beste Natas,

 

Het ziet er naar uit dat je de markt wil gaan betreden. Wat Willem Jan opmerkte is slim. Maak een shortlist van bedrijven waar jij je product graag kwijt wil. Dit kan in de buurt zijn. Bye the way het hoeven niet allemaal juweliers te zijn. Loop daar gewoon naar binnen (op een rustig tijdstip) en laat je assortiment rustig zien en zeg wat je van plan bent. Stel voor jezelf een verkoopprijs vast (niet te laag) en bereken welke marge jij nodig hebt. Hoeveel gaat naar de detaillist en hoeveel naar jouw?

 

Ondertussen houd je de verkoop in de gaten en ga je het product verder vermarkten, je laat door een kennis een eenvoudige website ontwikkelen met de verkooppunten erop vermeldt, je drukt visitekaartjes, bekijkt concurrenten en detailhandel ketens en je bepaald je strategie. Misschien heb je hier wat geld voor nodig. Dit zal niet noemenswaardig zijn.

 

Hoe me op de hoogte en suc6

 

JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Hi Natas,

 

Glas is een bijzonder mooi materiaal: je kan het alle kleuren en vormen geven. Het is tijdloos, zeg maar gerust eindeloos!

 

Ik heb even wat namen gecheckt via Google. Deze zijn in ieder geval nog onbekend:

 

glassieraden.nl

glazensieraden.nl

glassjewelry.com

 

Ik heb wel eens over een maandelijkse glasbeurs in Utrecht gehoord, zal ongetwijfeld in de Jaarbeurs zijn. Hopelijk kan je daar wat mee.

 

Heel veel succes!

glass craft • glass art • glass recycling

Link naar reactie
  • 0

Bedankt zover voor de reacties. Binnenstappen bij een juwelier weet ik niet of dat dat gaat werken. Zou het niet handiger zijn om eerst een afspraak te maken met als risico dat je wordt afgescheept al denkende dat ik de zoveelste vertwenwoordiger ben???

Mijn reactie komt misschien een beetje raar over, maar ik heb daar dus nog geen kaas van gegeten. Met een website ben ik al bezig. Het is alleen moeilijk em een geschikte naam te vinden die makkelijk blijft hangen zonder te technisch te worden. Glass fusion voor sieraden is nl nog niet zo bekend. Je moet het gewoon zien!

 

Swazi, ik weet inderdaad dat er o.a. een beurs is in Utrecht, maar bij mijn weten is het hartstikke duur en om daar deel te nemen en ik heb gelezen dat de bezoekersaantallen drastisch terug lopen?!

Natas

Link naar reactie
  • 0

Je bent ook de zoveelste vertegenwoordiger. Zéker als je belt. Het gaat er om dat je iets bijzonders hebt. Dat kun je beter laten zien dan door de telefoon uitleggen. Ik zou het gewoon eens bij een paar proberen. Wat heb je te verliezen?

 

glassieraden is een leuk domein. Zou ik meteen vastleggen. En dan ook meteen glasieraden en glassierraden.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou gewoon binnenlopen, je hebt niets te verliezen. Beetje rustig moment uitzoeken zodat er tijd is voor een praatje. Met een beetje geluk staat er iemand in de winkel die interesse heeft in sieraden en moet dat dus niet zo moeilijk zijn. Wellicht krijg je ook informatie over wat op dit moment de trend is qua kleuren / vormen e.d. Vriendin van me heeft dit gewoon, met succes, gedaan. Werkt dus echt :D

 

Enigszins offtopic:

 

Voor de fotos op je site: glas en sieraden zijn vrij lastig te fotograferen, zeker als je moet gaan flitsen of teveel zon hebt. Op deze site http://photo.net staan in het forum een aantal eenvoudige tips om proffi fotos te maken. Zoekwoord 'jewelery'.

Link naar reactie
  • 0

Misschien zie je door de bomen het bos niet meer. Er zijn een paar keuzes te maken. Bijvoorbeeld: is het een hobby, een bijverdienste of een bedrijfje in wording? Als je weet wat je kan en leuk vindt (het maken), wat vind je van verkopen? Wil je aan particulieren verkopen, of aan bedrijven (bv juweliers of een groothandel)? Wil je vanuit een winkeltje, een atelier, een werkplaats, een website, een marktkraam verkopen? Wil je een dag per week of zeven dagen per week verkopen. Stel vast wat je kan en wil, en trek van daaruit je plan. Kan je altijd nog bijstellen als het niet realistisch is...

 

...er zijn nl zoveel mogelijkheden. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi TwaLevel (en anderen die mij al hele waardevolle tips hebben gegeven!),

 

Je legt de vinger ook precies op de zere plek!!! Een korte uitleg: vorig jaar tijdens een van onze reizen ben ik in aanraking gekomen met het fusionvirus. Navraag bij desbetreffende fabriek leerde ons dat de franchise basis waar zij vanuit gingen veel te duur was. Na een uitgebreide calculatie en infovergaring via het net, heb ik besloten om het zelf te gaan doen. Gewoon proberen en maar zien waar ik uitkom. Inmiddels heb ik het aardig onder de knie en hebben van een kamer in huis een ateliertje gemaakt. Een beetje overmand door de reacties uit de omgeving, weet ik het dus inderdaad even niet meer! Goed gezien. Ik denk dat ik de voorkeur geef om het via een soort van groothandel te laten lopen of zelf als groothandel te gaan fungeren. Ik heb hiernaast ook nog een parttime baan. Je zou dus kunnen zeggen dat dit een uit de hand gelopen hobby is waar ik wellicht in de toekomst iets meer van ga maken. Ik weet wel dat ik het niet rechtstreeks aan particulieren wil verkopen.

Natas

Link naar reactie
  • 0

Even een update n.a.v. de verschillende tips die ik heb gekregen. Ik heb een domeinnaam vast laten leggen en ben op dit moment bezig om dat op papier vorm te geven zodat de site opgebouwd kan worden. Ik worstel nog met de vraag om al dan niet via het web te gaan verkopen. In principe hoef je dan niet bij de telefoon te blijven zitten zoals eerder werd gesuggereerd. Ik ben er alleen nog niet uit omdat ik ook niet weet of er nog moeilijke addertjes onder het gras zitten mbt internetverkoop. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij tips kunnen geven?

 

Zodra er weer nieuws is meld ik me weer, maar tot op heden bedankt alvast hoor. Blijkt dus hoe waardevol Higher Level is!!!

Natas

Link naar reactie
  • 0

 

Je kan beginnen met een etalagesite, da's ook voor grossiers en winkeliers interessant. Vervolgens kan je wat gerichte publiciteit zoeken, bij bladen waar je je in thuis voelt. Maak een glassieraad voor Libelle, Elle, Red of Esta bijvoorbeeld.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

natas,

je kan eventueel 'n xoip nr krijgen. dat is een telefoonnummer waar de klant naar kan bellen. zij spreekt dan berichtje in, wat vervolgens in .wav formaat naar jou wordt gemaild. op zo 'n manier kunnen klanten naar jou bellen en hoef je niet gereed te staan om op te nemen. zij spreken dan gewoon telnr in en jij belt hun terug wanneer je niet op je werk bent. je krijgt xoip gratis bij een inbel-abonnement bij tiscali, dat werkt prima.

 

Wat internetverkoop betreft: volgens mij is dat wel redelijk te combineren met een parttime-baan, want je hoeft niet op vaste tijden klaar te zitten voor bezoek. Wel is het zo dat er vaak meer werk bij komt kijken dan je verwacht. Bv mailtjes met vragen (bv of je iets voor hun speciaal kan maken) en het komt ook weleens voor dat bestelling niet aankomt. Het maken en bewerken van foto's kost ook wat tijd. Maar ja, het is wel een eenvoudigere start dan een winkel die af en toe moet open zijn, vind ik.

Ik hoop dat je sieraden niet eenvoudig kunnen breken tijdens verzending? Bubbeltjes-enveloppen helpen sowieso wel.

 

Als ik jou was zou ik zeker eens naar 'n winkel gaan, het eens uitproberen. Dat is een eenvoudigere start want je verkoopt dan alleen aan de winkel, niet per klant. Op zo 'n manier kan je meer tijd besteden aan het maken. Qua service kost een levering van 10 kettingen aan 1 winkel minder tijd dan een levering van 1 ketting per klant. ;) En als je begint met winkels in de buurt kan je de kettingen zelfs persoonlijk langsbrengen, dan heb je ook geen problemen met hoge verzendkosten en zoekrakende zendingen.

 

Succes met je plannen!

Link naar reactie
  • 0

ja da's wel weer waar ja...

maar ik persoonlijk zou, als ik haar was, beginnen met leveren aan winkels. dan kan je het rustig even uitproberen en heb je meer tijd voor het maken zelf en kost het niet allemaal teveel tijd. als het bevalt en ze er meer tijd in wil/kan stoppen, zou ik als ik haar was ook 'n internetshop voor particulueren van maken, want zoals jij al zegt levert het dan meer geld op. alleen kost het ook meer tijd (verpakken per artikel, vele e-mails). maar ja, als je toch al zeker weet dat je ermee door wil gaan.....

verkopen aan winkel is kleinere stap dan 'n internetshop bedoel ik. ;)

ik bedoel dat kost minder tijd en ook minder investeringen schiet me net te binnen.

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag HL-ers,

 

Ik wilde jullie niet onthouden van informatie, vandaar een kleine update.

Ik heb het inmiddels best druk met mijn kettingen. Een aantal exclusieve kledingzaken hebben inmiddels mijn kettingen in het assortiment en ik ben nu bezig met een kadowinkel.

Ik heb heel veel aan jullie reacties gehad :-* :-* :-* Dank je wel hiervoor. Zoals al eerder vermeld ben ik nog steeds aan het onderzoeken of een webwinkel iets voor mij is, maar tzt open ik wel een nieuwe topic.

 

 

Natas

Link naar reactie
  • 0

Hey!

 

Sieraden; altijd leuk! Ik ben zelf een enorme sieradenfreak. Mede te danken aan het feit dat mijn moeder een eigen sieraden/bijouterie zaak heeft.

 

Website is inderdaad stap één. Je moet kunnen laten zien wat je te bieden hebt. Je assortiment zal immers groter zijn dan een paar dingen. Plaats zoveel mogelijk foto's (wel goed gerangschikt) op je website en plaats ook prijzen. In eerste instantie hoef je niet meteen via die website te verkopen. Bijvoorbeeld wel aan mensen die in de buurt wonen en als het goed loopt kun je dat vanzelf uitbreiden met een webwinkel. Je zult moeten zorgen dat je website goed te vinden is. Daarover is op internet genoeg te lezen en zullen mensen je hier ook wel tips kunnen geven.

 

Wat betreft het langsgaan bij bedrijven; daar kan ik misschien ook wel wat over zeggen aangezien mijn moeder ook een eigen zaak heeft. Je zult namelijk lang niet de eerste zijn die over de vloer komt. ga van tevoren een keer langs en bedenk waarom jouw sieraden in die winkel passen, waar ze passen en waar ze mooi zouden kunnen liggen. Probeer uniek te zijn en te blijven en laat je niet meeslepen door de massa. Je hoeft niet te bellen want dan is de kans dat je langs mag komen nog kleiner. Als je binnenstapt laat dan zien wat je in huis hebt daar heb je veel meer aan! En laat vooral merken waarom jouw sieraad zo goed bij de klanten van de winkel past. Doe daarom altijd een beetje voorwerk en kijk wat voor klanten er komen en welke sieraden er al liggen.

 

Andere winkels kan natuurlikj ook: cadeauwinkeltjes ed. begin gewoon bij de kleinere bedrijfjes en bouw het langzaam op. immers moet iedereen onderaan beginnen. En werk in eerste instantie inderdaad zo dat de ondernemers je betalen voor wat er verkocht is. Betekend dat je regelmatig (een keer in de maand of misschien meer, hoop het voor je ;)) langs moet gaan om te kijken wat er nog ligt. Zo bouw je vertrouwen op!

 

Succes!

 

Heb nog veel meer te vertellen als sieradenfreak maar heb nu ff geen tijd meer haha!!1

Link naar reactie
  • 0

Hey Natas,

 

Heb je ergens foto' s? Trouwens wat is de prijsklasse?

 

De beurs in Utrecht is opzicht niet zo duur om een showroom neer te zetten.

 

Kosten 288/m2

 

Het klinkt hoog, maar je krijgt heel veel voor terug. Als ik ooit een investeerder vindt voor mijn plannen wil ik bij goed product die van jou ook etaleren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.