• 0

Belastingschuld direct te betalen na intrekken betalingsregeling

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: ik zit met een groot probleem en hoop hier in ieder geval meer advies te krijgen.

 

Ik ben mijn onderneming in 2009 gestart, vanuit de slechtst mogelijke financiële positie. Mijn werkgever was net failliet gegaan en aangezien ik in de maanden ervoor al behoorlijk op mijn eigen vermogen was ingeteerd, was er niet veel meer over. Met het kleine beetje wat ik nog had, aangevuld met de BBZ, ben ik toen dit bedrijf gestart.

 

Geheel conform de economische situatie op dat moment waren de eerste jaren magere jaren. Vanaf 2012 kwam daar een kentering in. Ik kon wat meer investeren en reserves opbouwen en heb dat toen ook gedaan. Eind 2015 zorgde een combinatie van factoren (op verzoek beschikbaar overigens) voor een kentering in de markt: alle investeringen werden on hold gezet, maar juist mijn investeringsnoodzaak was groter dan ooit. Daar gingen mijn reserves!

 

2015 was dus een rampjaar en ik heb heel 2016 nodig gehad om alles weer op de rit te krijgen. Ik zit nu sinds een aantal maanden weer op het omzetniveau van 2012 en dat is fijn natuurlijk. Helaas achtervolgt de situatie van 2015 me nu en dreigt deze me zelfs alsnog de das om te doen.

 

In 2016 heb ik namelijk een betalingsregeling getroffen met de Belastingdienst, over de periode 2015-2016. Helaas is die regeling eenzijdig ontbonden. Men vond dat de vorderingen te summier waren, terwijl ik toch een 800 euro per maand extra afboek. Als ik meer afdraag, dan komen mijn projecten immers mogelijk in gevaar en daarmee de continuïteit van mijn onderneming ook. Vanzelfsprekend uitgelegd, maar geen boodschap. Opdracht is opdracht.

 

En nu moet ik een x bedrag ophoesten in twee weken tijd. Een deel ervan heb ik al ingelost, door alle potjes te openen en kredieten optimaal te benutten. Maar er blijft nog 8k over, waarvan ik niet weet hoe ik er op dit moment aan kan komen. Het is namelijk niet dat ik het niet heb: het zit gewoon in langlopende projecten die ik eerst moet afronden of in een BV waaruit ze me nog niet willen laten gaan. Dus het is er wel, alleen kan ik er nu niet bij.

 

Wat zouden jullie doen?

 

Mod edit: topic verplaatst en titel aangepast

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je een zakelijke rechtsbijstandsverzekering? Wat ik zou doen is flink ruzie maken bij de fiscus om de betalingsregeling terug te krijgen.

 

Dat het geld er nu wel is, is waarschijnlijk de reden dat de fiscus zegt dat je het ook in één keer kan betalen.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Als ik meer afdraag, dan komen mijn projecten immers mogelijk in gevaar en daarmee de continuïteit van mijn onderneming ook. Vanzelfsprekend uitgelegd, maar geen boodschap. Opdracht is opdracht.

Bekijk het eens van de andere kant. Waarom vind je dat de fiscus jouw onderneming moet financieren?

Link naar reactie
  • 0

Ik vind niet dat de fiscus mijn onderneming moet financieren. Maar ik mag het wel normaal vinden dat de overheid rekening houdt met de belangen van mijn onderneming. Dat is immers ook in hun belang, want van een kale kip kun je niet plukken.

 

Niemand schiet er iets mee op als ik vanwege 8k nu ondersteboven getrokken wordt. Dat kan - in potentie - nog veel meer schade opleveren zelfs.

Link naar reactie
  • 0

Omzet naar voor halen of toekomstige opbrengsten verpanden? Je hebt daarbij weinig tijd. Auto te verkopen?

 

En nu moet ik een x bedrag ophoesten in twee weken tijd. Een deel ervan heb ik al ingelost,

Is de Belastingdienst hiervan helemaal op de hoogte en wat voor contact(mogelijkheden) heb je over het openstaande bedrag? Wat kun je binnen tien dagen betalen? En hoeveel tijd heb je nog nodig voor een restantbedrag? Voor welke belasting(en) staat deze schuld?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Heb je een termijn te laat betaald? Want ze trekken hem normaal gesproken niet zomaar in.

Stuur een brief terug of probeer te bellen. Geef daarin aan wat je mogelijkheden zijn.

Meestal valt er best iets te regelen met de belastingdienst.

Heb je een boekhouder of belastingadviseur? Soms helpt het dat er vanuit die kant contact opgenomen wordt met de belastingdienst.

In ieder geval dus wel reageren.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Men vond dat de vorderingen te summier waren, terwijl ik toch een 800 euro per maand extra afboek.

(...)

En nu moet ik een x bedrag ophoesten in twee weken tijd.

Vorderingen? Kun je daar iets meer over vertellen? Is er een concreet maandbedrag afgesproken in de betalingsregeling? Heb je dat bedrag niet kunnen realiseren en is dat de gegeven motivatie voor het intrekken van de regeling?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Men vond dat de vorderingen te summier waren, terwijl ik toch een 800 euro per maand extra afboek.

(...) En nu moet ik een x bedrag ophoesten in twee weken tijd.

Vorderingen? Kun je daar iets meer over vertellen? Is er een concreet maandbedrag afgesproken in de betalingsregeling? Heb je dat bedrag niet kunnen realiseren en is dat de gegeven motivatie voor het intrekken van de regeling?

Klagende ondernemers met belastingproblemen verstrekken te veel non-informatie, zo ook TS.

 

Hoewel het al eerder is gezegd en geschreven ... voor alle toekomstige "slachtoffers" van de Belastingdienst ... de Belastingdienst is geen kredietbank. Wie daar onachtzaam mee omgaat zal bemerken de de IB en OB tikkende tijdbommen zijn, die altijd te vroeg ontploffen. Daar heb je geen waarschuwing van een boekhouder voor nodig, maar volstaat slechts enige logische fiscale redenatie.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Men vond dat de vorderingen te summier waren, terwijl ik toch een 800 euro per maand extra afboek.

(...) En nu moet ik een x bedrag ophoesten in twee weken tijd.

Vorderingen? Kun je daar iets meer over vertellen? Is er een concreet maandbedrag afgesproken in de betalingsregeling? Heb je dat bedrag niet kunnen realiseren en is dat de gegeven motivatie voor het intrekken van de regeling?

Klagende ondernemers met belastingproblemen verstrekken te veel non-informatie, zo ook TS.

 

Hoewel het al eerder is gezegd en geschreven ... voor alle toekomstige "slachtoffers" van de Belastingdienst ... de Belastingdienst is geen kredietbank. Wie daar onachtzaam mee omgaat zal bemerken de de IB en OB tikkende tijdbommen zijn, die altijd te vroeg ontploffen. Daar heb je geen waarschuwing van een boekhouder voor nodig, maar volstaat slechts enige logische fiscale redenatie.

 

 

Nee, het zijn de ondernemers die allemaal kredietbankjes zijn voor de IB en de OB :-\ ;D

 

Maar het is nu zo, dus wel een duidelijke waarschuwing!

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0
Nee, het zijn de ondernemers die allemaal kredietbankjes zijn voor de IB en de OB :-\ ;D
Teveel ondernemers beschouwen de OB als een maandelijkse terugkerende bonus en de IB als een kerstgratificatie. 8)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.