• 0

Bestaat er een Studie financiering voor paramedische en alternatieve geneeskunde

Is een Studie financiering voor opleiding in paramedische en alternatieve geneeskunde mogelijk?

 

Toelichting: ik ben twee jaar aan het ondernemen met mijn bedrijf is het welzijn van lichaam en geest. Mijn code bussiness is sport en ontspanning massages. Ik wil langere opleidingen doen, zoals orthomoleculair geneeskunde. Is het mogelijk om hiervoor een studie financiering voor aan te vragen ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Studie financiering is iets voor particulieren, niet zakelijk. Als orthomoleculair geneeskunde een erkende studie is en gevolgd kan worden aan aan officiële instellingen kan je bij DUO studie financiering aanvragen.

 

Als orthomoleculair geneeskunde geen officiële studie is, maar een cursus oid heb je behoefte aan een subsidie voor jouw bedrijf. Dan moet je uitzoeken of er subsidies voor zijn. Bel daarvoor eens de gemeente. Persoonlijk denk ik niet dat er subsidies voor zijn.

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Zet je vraag dan ook even uit bij De Maatschappij ter Bevordering van de Orthomoleculaire Geneeskunde (www.mbog.nl) iets grotere kans dat zij daar iets over kunnen zeggen.

 

maar hou er ook rekening mee dat je bij veel deeltijd studies geen recht hebt op studiefinanciering omdat er ook een minimum aantal lesuren geldt voordat je voor studiefianciering in aanmerking komt. waar de grens ligt weet ik niet precies.

 

Link naar reactie
  • 1

Ik wil langere opleidingen doen, zoals orthomoleculair geneeskunde. Is het mogelijk om hiervoor een studie financiering voor aan te vragen ?

Studiefinanciering is een particuliere aangelegenheid en geen ondernemersvraag. Je kunt overigens alleen studiefinanciering krijgen voor een erkende opleiding; orthomoleculaire geneeskunde is een pseudowetenschap en komt daarom niet in aanmerking. Daarnaast is de studie met zo weinig studiebelasting (15 lesdagen verdeeld over een jaar) veel te kort om aan de voorwaarden voor studiefinanciering te voldoen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.