• 0

'Vanuit passie de oplossing vinden': graag jullie inzichten op dit concept

Omschrijving van je concept:

www.re-startup.nl

 

Ik geloof dat passie en overtuiging de basis is voor alles. Het geeft de essentie weer van jou als mens. Als je altijd doet waar je hart sneller van klopt, zit je in een flow, ben je gelukkig, creatief, innovatief en bestand tegen tegenslagen. Passie is daarmee de belangrijkste randvoorwaarde om succesvol te zijn. Als je acties en besluiten niet synchroon lopen met je passie en overtuiging, raak je steeds verder van je kern. Hier een concessie aan doen leidt ertoe dat je op gegeven moment je energie en enthousiasme kwijt raakt.

 

Ik geloof dat dit ook voor organisaties geldt. In een succesvol bedrijf of project komen visie, werkwijze en eindproduct logisch voort uit één heldere overtuiging. Dit maakt een bedrijf authentiek: geloofwaardig voor medewerker en klant. Iemand start iets op met een bepaalde overtuiging, met een droom om de wereld te veranderen, of het nu een startup is, een familiebedrijf of een project binnen een bestaande organisatie. Ook hier geldt dat je elke keuze en elk besluit in overeenstemming moet zijn met de grondgedachte waarom je de organisatie gestart bent.

 

blijkt echter lastig om jaar in en jaar uit deze overtuiging helder voor ogen te blijven houden en hier consequent naar te handelen.Daarom is het nodig om regelmatig te reflecteren op de verschillende aspecten in uw organisatie en soms opnieuw te starten. Met Re-startup wil ik organisaties helpen om terug te keren naar de kern van het bestaan – naar het ‘waarom’ – om van daaruit de oplossingen te vinden voor de vraagstukken waar het mee geconfronteerd wordt.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De afgelopen maanden ben ik druk bezig geweest om een adviesbureau naast mijn dagelijkse werk op te zetten. Ik heb de nodige tijd gestoken in het uitdenken van een concept. Of beter gezegd, te achterhalen wat nu mijn echte passie is en hoe ik vanuit die passie mij dienstbaar kan maken aan anderen. Dat heeft geleidt tot het opzetten van Re-startup. Mijn gedachtes heb ik proberen weer te geven in mijn website www.re-startup.nl.

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil heel graag mensen inspireren en hun helpen het maximale uit zichzelf te halen zodat zij hun dromen kunnen realiseren. Privé doe ik dat door...gewoon mijzelf te zijn. En zakelijk doe ik eigenlijk hetzelfde, maar dan vraag ik er geld voor. Zonder gekheid, met Re-startup probeer ik invulling te geven aan mijn passie, aan dat brandend verlangen om mensen te inspireren. Het lijkt mij erg bijzonder om organisaties en individuen te helpen met de diensten die ik aanbied.

 

Een van die manieren is een gratis zelfanalyse-instrument die ik op mijn website heb geplaatst. Een ander manier is het bijhouden van een Inspiratieblog. Of het nu een boek is dat ik heb gelezen, een presentatie die ik heb bijgewoond, een muziekstuk dat mij heeft geraakt of gewoon een vluchtige brainwave, ik plaats het in de blog. Dit in de hoop dat iemand anders mijn ideeën naar een hoger plan kan brengen.

 

En mocht iemand hier een goed gevoel bij krijgen en het idee hebben dat ik hem of haar verder kan helpen bij een specifiek vraagstuk, dan bied ik daarvoor een aantal concrete diensten aan.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Een adviesbureau is niet nieuw, zeker niet. Er zullen vast andere bedrijven zijn die vergelijkbare diensten kunnen leveren. Het onderscheidend element ben ik zelf. Ik start mijn bedrijf vanuit mijn overtuiging. Mijn werkwijze is op mijn persoonlijkheid afgestemd. Ik probeer je met mijn passie, visie en ideeën te inspireren. Op mijn website krijg je een indruk van wat dit inhoudt.

 

Als het klikt, geloof ik dat we samen mooie dingen kunnen maken. Als het niet klikt, dan moet je zeker iemand anders nemen. Ik ga niet voor kwantiteit, maar synergie. Immers, ik doe dit naast mijn werk, dus het binnenhalen van inkomsten is geen noodzaak voor mijn. Ik ga puur voor de inhoud. Dat onderscheidt mij ook van andere bedrijfjes.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Op dit moment zit ik in de fase van het testen en verfijnen van mijn gedachtes. Dat deed ik eerst in mijn eigen vertrouwde netwerk, en nu ben ik erg benieuwd naar de opvattingen van echte objectieve personen. Mensen die mij niet kennen, op afstand staan, en dus eerlijk en uitsluitend op inhoud mijn verhaal kunnen toetsen. Graag zou ik namelijk willen weten:

 

- of mijn verhaal duidelijk is

- of mijn energie voelbaar is

- of mijn diensten duidelijk zijn, en of het diensten zijn die je ooit zou willen afnemen.

 

Maar eigenlijk zijn alle opmerkingen, kritiekpunten, tips en trucs welkom. Ik leer er graag van.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Anup,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Leuk om te lezen dat je voor jezelf wilt beginnen en je passie op een positieve manier in wilt zetten om anderen te helpen. Maar hebben die anderen daar wel behoefte aan? Je hele verhaal draait zoals ik het lees om jou, wat jij vindt, wat jij wilt doen. Ik zie echter niet in waarom ik je zou betalen om je hobby uit te oefenen.

 

Wat vriendelijker geformuleerd: je passie en enthousiasme komen wel naar voren (misschien iets te, ik word overrompeld), maar ik mis de aansluiting met mijn behoefte: wat heb ik hier nu aan cq. wat levert het me op? Ik snap heel goed waarom je het hier en op je site zo schrijft (heel herkenbaar, dat enthousiasme) maar dit lijkt me wel een aandachtspunt.

 

Ik lees inmiddels ook waarom je dat zo hebt gedaan. Op je visiepagina hang je dat op aan een citaat van Simon Sinek. Wat hij aangeeft is maar een deel van het verhaal. Natuurlijk moet je een bestaansreden als passie hebben, maar dat alleen is (lang) niet genoeg om iets te verkopen. Daarvoor is het nodig een (potentiële) behoefte van een klant in te vullen.

 

Wat ik ook nog mis is waarom jij gekwalificeerd zou zijn om deze diensten aan mij te verlenen. Dat je dat graag wilt is allemaal leuk en aardig, maar waarom kun jij dat beter dan ikzelf? In de "over mij" mis ik kwalificaties of referenties en zie ik dat je jezelf "bezig houdt" met strategische organisatievraagstukken.

 

Nog een privacystokpaardje: ik zie dat je in de vragenlijst op je site vraagt naar persoonsgegevens en concurrentiegevoelige informatie, maar er is geen privacystatement en de website maakt geen gebruik van een beveiligde verbinding. Ook zie ik geen adres, KvK nummer of wat dan ook. Op basis daarvan zou ik mensen sterk afraden iets in te vullen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1

Wat ik teruglees, is veel geloof, overtuiging en wat jij vindt.

 

Ooit heb ik heel veel gehad aan feedback op een 'onderzoekje', wat ik als student had gedaan, dat ik hier en nu graag met jou deel: "geloven is synoniem met twijfel en onzekerheid, wat jij vindt, is jouw mening en een overtuiging hoeft niet noodzakelijkerwijs een bewezen feit te zijn..."

 

Lees nu jouw verhaal nog eens terug met deze feedback in het achterhoofd....

 

Edit: In aanvulling op Ron adviseer ik je om eens te turven hoe vaak je in jouw post 'ik' en 'mijn' gebruikt, eens na te denken hoe wervend zo'n tekst kan zijn als die (geheel) niet over je doelgroep gaat en hoe je jouw forse tarief daarmee kunt rechtvaardigen...

Daarbij denk ik - bij nader inzien - ook dat het geen ondernemersvraag is, aangezien je meldt dat je het naast je werk wilt doen en er niet aan wilt verdienen...

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Succesvol zijn kent vele gezichten.

 

Door passie en geloof wordt niets en niemand ontzien. Zij maken met overtuiging meer kapot dan je lief behoort te zijn ... vooral jezelf als je niet goed uitkijkt.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

B-to-b en zo bestaan niet meer. Alles is nu h-to-h, human to human. Kortom, ik wil als bezoeker en potentiële klant weten wie jij bent. Foto's, je linkedin profiel, etc. Maak het persoonlijk met echte foto's ipv stockfoto's.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.