• 0

ondernemen met gehandicapten

Goedemiddag,

 

Mijn naam is Nicole en ik ben 22 jaar. Ik heb een droom en die wil ik met jullie delen en hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.

Mijn droom is dat ik graag een lunchroom wil gaan starten met mensen met een beperking.

Ik ben geslaagd voor de opleiding Maatschappelijk Zorg niveau 3 en Gehandicaptenzorg niveau 4.

 

Daarom heb ik ook een paar vragen:

* Heb ik ook nog een horeca diploma nodig?

* Ik lever namelijk goederen EN diensten, krijg ik subsidie?

* Hoeveel zou ik ongeveer moeten investeren?

 

Verder heb ik wel meer vragen maar daar ga ik eerst nog zelf onderzoek naar doen.

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen om verder te komen.

Als iemand hier ook een lunchroom heeft met gehandicapten zou ik graag in contact willen komen voor ivm verdere tips.

 

Met vriendelijke groet,

Nicole

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Ron,

 

Ik heb al best veel gevonden op de site van de KVK.

Over de stappen die ik moet gaan ondernemen bijv:

Ondernemersplan, marktonderzoek, verzekeringen etc. Daar ben ik een heel eind meegekomen.

 

De vragen die ik hierboven stelde kan ik moeilijk vinden op internet en daarom dacht ik misschien is deze site wel de oplossing.

 

Bedankt voor de link die mij stuurde. Ik ga het doornemen.

 

Groet,

Nicole

Link naar reactie
  • 0

Je vraag is veel te breed om concreet te beantwoorden maar een paar links om je weer op gang te helpen kan geen kwaad..

 

* Heb ik ook nog een horeca diploma nodig?

kijk daarvoor eens op de site van Koninklijke horeca Nederland: https://www.khn.nl

deze link zal ook wel helpen

http://www.ondernemersplein.nl/stappenplan-horecabedrijf-starten/

 

En google eens op haccp. dat heeft met hygiëne in de horeca nodig.

verder heb je in NL zelden vakdiploma's nodig om een onderneming te starten. het is dus ook geen vraag die met ja of nee is te beantwoorden, je hebt strikt genomen geen diploma nodig maar er zijn eisen (zoals HACCP) waarvoor je mogelijk een cursus moet volgen of mensen aannemen die die kennis al hebben.

 

* Ik lever namelijk goederen EN diensten, krijg ik subsidie?

misschien wel. personeel met een beperking kun je nog wel eens subsidie op krijgen.

of ze appeltaarten bakken of klanten bedienen maakt niet veel uit.

google eens op loonkostensubsidies.

http://www.uwv.nl/werkgevers/werknemer-met-uitkering/regelingen-van-uwv/detail/loonkostensubsidie

 

* Hoeveel zou ik ongeveer moeten investeren?

dat moet uit jou ondernemersplan blijken.. de één kan het met 5000 euro af de ander heeft aan 250.000 nog te weinig...

 

in plaats van zelf het wiel helemaal uit te vinden kun je ook eens kijken naar horecafranchise ketens die op basis van dit concept werken. zoals bijv Brownies en downies

http://www.browniesanddownies.nl/franchise/index.html

en volgens mij zijn er nog 1 of 2 van dit soort initiatieven.

Ook het bezoeken van een collega ondernemer in een andere stad/provincie kan je mogelijk ook de nodige info opleveren..

 

Link naar reactie
  • 0
Heb ik ook nog een horeca diploma nodig?

Afhankelijk van wat je van plan bent een diploma Sociale Hygiëne voorzover ik weet.

Ik lever namelijk goederen EN diensten, krijg ik subsidie?

Voor levering van goederen én diensten bestaat voorzover ik weet in het algemeen geen subsidie.

Hoeveel zou ik ongeveer moeten investeren?

Wat wil je gaan ondernemen en welke financieringsbehoefte heb je? Vanaf enkele tienduizenden EURO als eigen inbreng zou ik als eerste gok zeggen. Als je die niet kunt inbrengen, moet je heel creatief worden. Zie bijvoorbeeld reactie Roel, subsidies en crowdfunding.

 

Mijn belangrijkste wedervraag is eerlijk gezegd: wat maakt jou horeca-ondernemer én werkgever op deze leeftijd? Bel als tip eens met jouw gemeente als je zoiets als dit serieus van plan bent. Ik ken allerlei (lokale) initiatieven, maar jouw locatie niet.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 315 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.