• 0

Faillissement of emigreren?

Hallo Allemaal,

 

Ik zit in een beetje lastige situatie. Ik ben sinds begin 2013 ondernemer.

Ik werkte online sinds toen voor 4 vaste opdrachtgevers. Maar op 09-2016 heeft 2 van deze opdrachtgevers ( de grootste 2 ) besloten om niet meer verder te gaan.

 

Toen dacht ik geen ramp, ik heb genoeg reserve geld en in die tijd vind ik een nieuwe opdracht gever.

Helaas, toen niet gelukt. Toen heb ik besloten om een website over te nemen en uit te bereiden zo gedaan.

3 maanden later heeft deze site een penalty gekregen waardoor ik gezakt ben in bezoekersaantallen en dus inkomsten.

Maar nu een probleem, mijn reserve geld is aanzienlijk minder geworden.

Nu kom ik net rond met mijn inkomsten.

Ik heb een baan aangeboden gekregen in Turkije, de bedrijf zorgt voor huisvesting(gratis, alle sociale plichtigen in Turkije auto/telefoon alles.

 

Dit wil ik graag aannemen, aangezien ik online werk en alleenstaand bent kan ik overdag in loondienst werken en in de avond mijn werkzaamheden uitoefenen.

Dus mijn eenmanszaak in Nederland wil ik ZEKER behouden. Hier heb ik dus een inschrijfadres (regus.nl)

Als ik in Nederland doorga, is de kans 90% op faillissement of nog meer schulden.

 

Ik heb bij privé instanties en totale schuld van 8500,- euro. Geen belasting, 1 van deze schuldeisers is kredietbedrijf andere is Wehkamp (koop op afbetaling )

 

Ik betaal mijn maandbedragen keurig altijd op tijd, dit zal ik zeker ook blijven doen.

 

Maar kan ik met deze schulden, emigreren naar het buitenland en daar aflossen? Aangezien ik daar meer inkomsten en weinig uitgaven zult hebben ( geen huur, verzekeringen abonnementen )

 

Kan ik daar eerder aflossen.

 

Dit staat in de overeenkomst met kredietbedrijf

 

****** Heeft het recht het volledige openstaande saldo direct op te eisen en de overeenkomst te beëindigen in geval

 

''A) De begunstigde Nederland metterwoon heeft verlaten, dan wel redelijkerwijs kan doen aangenomen dat de begunstigde binnen enkele maanden Nederland metterwoon zal verlaten''

 

 

Toen ik deze overeenkomst had getekend, ging alles goed en was geen plannen om te emigreren.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste M. Bakkers,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel. Ik ontdek nog niet direct de ondernemerscomponent aan dit openingsbericht, maar het lijkt me onnodig en ook niet waarschijnlijk dat je in privé failliet gaat aan een schuldpositie onder de tienduizend EURO bij inkomen.

 

Hoofdvraag is m.i. of je wel of niet zou moeten communiceren met het kredietbedrijf.

 

Schuld aflossen én emigreren of andersom zou het idee moeten zijn.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Highio,

 

Bedankt.

 

Ja de hoofdvraag is inderdaad moet ik dit doorgeven aan de kreditbedrijf, aangezien ik gewoon me Nederlandse bank zal behouden, en netjes de maand bedragen zal betalen.

 

Ik zie het gewoon namelijk al aangekomen, als ik in Nederland verder ga kom ik alleen maar in meer schulden en problemen. Nu lukt het me om een normale salaris uit mijn bedrijf te halen. Maar als er nog een opdrachtgever weg gaat..

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.