• 0

Factuur ontvangen van failliet bedrijf

Hoi allemaal!

 

Een van onze klanten, die ook een leverancier was, is recentelijk failliet gegaan. Daarbij verlies ik +/- 30.000 euro aan openstaande facturen voor diensten die wij aan dit bedrijf hebben geleverd. Echter krijg ik nu wel van dit bedrijf (uit opdracht van de curator) een factuur om een openstaand bedrag van 20.000 euro voor diensten die zij aan ons hebben geleverd.

 

Ik weet dat curatoren gewoon facturen kunnen door blijven sturen voor geleverde diensten. Daar heb ik in principe geen bezwaar tegen maar het is natuurlijk wel bijzonder lelijk dat ik wel die 20K moet gaan betalen en niet die 30K ga ontvangen van hetzelfde bedrijf.

 

Is hier iets aan te doen denken jullie?

 

Groeten!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hebben de facturen van beide kanten betrekking op de periode van voor de faillietverklaring? Dan kun je een beroep doen op verrekening. Je moet dat wel aan de curator laten weten. Vervelende situatie, want je schiet er nog steeds 10K bij in.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Hebben de facturen van beide kanten betrekking op de periode van voor de faillietverklaring? Dan kun je een beroep doen op verrekening. Je moet dat wel aan de curator laten weten. Vervelende situatie, want je schiet er nog steeds 10K bij in.

 

 

Ja, beide betrekking op de periode voor het faillisement. Is dit een normale gang van zaken, zo'n verrekening? Klikt in ieder geval iets hoopvoller.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.