• 0

Advies voor uurtarief indicatie voor samenwerkingspartner

Dag allen,

 

Het is mijn eerste onderwerp die ik hier start maar wist even niet waar ik het anders zou moeten vragen dan hier. Ik hoop dat iemand ons van advies kan voorzien.

 

We zijn in de situatie met 1 holding en 2 onderliggende (1 internet bedrijf, 1 eigen internet project) bedrijven. We werken al een tijd samen met een persoon die ons begeleidt op het vlak van organisatie, financieën en personeel (zie onder voor een nadere beschrijving).

 

Vanaf 1 maart 2017 willen we onze samenwerking verder concretiseren voor de komende jaren. We zijn daarom op zoek naar een passend en realistisch uurtarief voor deze persoon die zeer betrouwbaar is (al bewezen), pro actief is en goed is in de dingen die hij doet.

 

Duur: 1 jaar met optie tot jaarlijks verlengen

Dienstverband: nee

Aantal uren per week: 12-18

Betalen op basis van nacalculatie per uur.

 

Organisatie verantwoordelijkheden:

[*]Analyseren, evalueren en verbeteren van bestaande systemen en structuren (op alle niveaus)

[*]Directie voorzien van informatie om richting te geven naar efficiëntere organisatie door oplossingen aan te dragen.

[*]Registreren en analyseren van werkstromen, handboeken, e.d.

[*]Ondersteuning bieden bij implementatie van de organisatieprocessen

 

Financieel verantwoordelijkheden:

[*]Financiële administratie up to date houden

[*]Controleren & bewaken administratieve/financiële processen

[*]Financiële doelen stellen en het ontwikkelen van strategieën

[*]Verzorgen van analyses en rapporten voor directie

[*]Aanspreekpunt financiële zaken derden

 

Personeel verantwoordelijkheden:

[*]Adviseren en uitvoeren personeelsvraagstukken

[*]Bestuderen, analyseren en verbeteren van arbeidsprestaties

[*]Alle administratief bijkomende werkzaamheden, zoals: functioneringsgesprekken, vastleggen vakanties, enz.

[*]Adviseren & begeleiden individuele werknemers

[*]Personeelsprocessen optimaliseren/verbeteren

 

Wie kan ons op basis hiervan van advies voorzien?

 

Jeroen

Een van de oprichters van B2Design te Groningen (2004). Een internetbureau die het online landschap iedere dag een beetje mooier wil maken. :face-with-tongue:

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

gezien de kwaliteiten die deze persoon bezit zou hij/zij ook hierover zelf wel iets zinnigs moeten kunnen zeggen lijkt me.

 

Klopt helemaal, maar wij willen óók een beeld hebben wat realistisch is. Mogelijk is dit hoger dan hij heeft voorgesteld, maar mogelijk ook lager. Wij hebben geen idee, vandaar deze vraag.

 

Een van de oprichters van B2Design te Groningen (2004). Een internetbureau die het online landschap iedere dag een beetje mooier wil maken. :face-with-tongue:

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Als ik je vraag lees bekruipt me toch de volgende vraag;

 

1. Wat is een redelijk tarief voor deze persoon?

2. Wat is de behoefte van de opdrachtgever naar niveau van gezochte medewerker?

 

In de opzet- en implementatiefase adviseer ik ook altijd een zwaargewicht.

 

Maar na opzet en invoering bestaat veel van het werk puur uit uitvoerend werk en wordt de opdrachtgever dan blij met de kosten van een zwaargewicht

en is de zwaargewicht dan nog wel zo blij met de inhoud van de functie?

Vooral omdat als ik het goed interpreteer jullie een organisatie zijn van bescheiden (personeels-)omvang of althans weinig verschillende functies en contractvormen kennen en de inkomsten via internetverkopen tot stand komen is automatisering en standaardisering zeer goed mogelijk.

Het aantal mutaties aan inkoop en kostenzijde is altijd veel kleiner dan aan de verkoopzijde.

Ook is dat te automatiseren of puur uitvoerend invoerwerk.

 

Dus is het niet voor iedereen aantrekkelijker na opzet en invoering een lichtere kracht in dienst te nemen voor het uitvoerend werk en enkele uren per maand of kwartaal te sparren met een zwaargewicht?

 

Ik schat het bruto uurloon voor de persoon al snel op € 25,00 p/u of hoger

en voor een "uitvoerende" administratieve kracht op € 11,50.

Sociale lasten en pensioenlasten zullen meer dan evenredig toenemen met hoger uurloon.

 

Decisions, decisions :).

 

Vriendelijke groet,

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Stevig takenpakket met verantwoordlijkheden met weinig voorbedachte uren. Aantal en opleidingsniveau van de medewerkers? Groeidoelstelling?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Highio

We zijn al 2 jaar met elkaar aan het samenwerken waarbij er inderdaad al veel tijd op diverse vlakken is gestoken om oude situaties te professionaliseren.

 

Aantal medewerkers totaal: 25

Opleidingsniveau: MBO / HBO / WO

Groeidoelstelling: gericht op kwaliteit, bedrijfscultuur en financiën

 

@Easy does it

Wij werken momenteel al 2 jaar zeer prettig samen. We willen als opdrachtgever geen werkgever-werknemer relatie aangaan, hij is momenteel als 'derde wiel aan de wagen' en acteert op bijna hetzelfde niveau als de directie. We zien in hem juist een zwaargewicht die, als alles staat zoals het moet staan, zelf kan besluiten om mensen 'aan te nemen' die zijn taken op uitvoerend vlak gaan uitvoeren. Maar zover is het nog niet. In dat geval kan het zijn dat zijn uren per week omlaag gaan en/of juist nieuwe zaken kunnen worden opgepakt om de organisatie verder te professionaliseren.

 

Zoals aan @highio al even genoemd, we willen dus geen werkgever-werknemer relatie en hem dus niet in dienst, los van de eventuele financiële voordelen.

 

Misschien niet zoals het 'standaard' vaak gaat, maar wel hoe wij het graag allemaal willen. Alleen moeten we nog een realistische uurvergoeding vaststellen... choices choices...

 

#geensituatieishetzelfde :)

Een van de oprichters van B2Design te Groningen (2004). Een internetbureau die het online landschap iedere dag een beetje mooier wil maken. :face-with-tongue:

Link naar reactie
  • 0

Beste jerroen,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Ik schat het bruto uurloon voor de persoon al snel op € 25,00 p/u of hoger

Ik schat iets hoger. Voor mensen op inhuurbasis met de gevraagde kwalificaties en voor zo weinig uren zie ik bij interimopdrachten al snel het vier- tot vijfdubbele geboden worden. Onrealistisch is dat ook niet als je kijkt naar wat iemand daar netto op lange termijn van overhoudt. Maar inderdaad, geen situatie is hetzelfde.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik schat iets hoger. Voor mensen op inhuurbasis met de gevraagde kwalificaties en voor zo weinig uren zie ik bij interimopdrachten al snel het vier- tot vijfdubbele geboden worden. Onrealistisch is dat ook niet als je kijkt naar wat iemand daar netto op lange termijn van overhoudt. Maar inderdaad, geen situatie is hetzelfde.

 

Bedankt Ron!

 

Je bedoeld in dit geval 4 tot 5 keer meer dan de 25 euro per uur?

Een van de oprichters van B2Design te Groningen (2004). Een internetbureau die het online landschap iedere dag een beetje mooier wil maken. :face-with-tongue:

Link naar reactie
  • 0

Ja, ongetwijfeld wordt een uurtarief van 100 of 125 EURO bedoeld, met wat voor tarieven bereken je zelf manuren in projecten?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Als ik op de vergelijkingssite voor een Financieel Adviseur kijk geven ze de volgende cijfers;

uurtarief zzp min/max. € 60 / € 160

uurloon min/max € 14 / € 25

 

IT en P&O adviseurs komen min of meer overeen.

Zij het dat IT iets goedkoper is.

AA accountants zijn als ZZP'ers goedkoper terwijl de lonen hoger liggen.

 

De loonwijzer geeft;

Financieel Controller hbo niveau bij bedrijf 20<50 fte;

maandloon min/max € 2898/€ 3325 gemiddeld € 3047.

 

Maar dat is natuurlijk maar één site.

Opvallend is dat het uurloon maal factor 4 tot 6,4 het uurtarief is.

Ik ging uit van 2 of 3% van het maandloon,

maar dat wordt dan al 3,7% (Althans voor de hoogste.).

Blijkbaar neemt overhead toe of de bezettingsgraad af.

 

Indien iemand op directieniveau kan functioneren en op meerdere gebieden deskundig is heeft dat natuurlijk een toegevoegde waarde.

 

Vriendelijke groet,

 

ZZP uurtarieven en uurlonen 50 beroepen

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.