• 0

Meerdere leveranciers china verzamelpunt goederen

Zijn er hier mensen die te maken hebben met het probleem, dat zij van meerdere fabrikanten wat willen kopen , ze nooit alle zendingen bij elkaar krijgen in een container ?

 

Ik had laatste keer van 3 fabrikanten wat nodig, en wat een gedoe om alles bij elkaar te krijgen.. de een wil niet op een pallet versturen, de andere wil het alleen maar exwork.. nu ontkom ik er soms niet aan om sommige dingen per luchtvracht te versturen wat me dus gewoon het dubbele kost waardoor sommige producten niet echt rendabel kunnen zijn.

 

Nu vraag ik me dus af of er mensen zijn die tegen hetzelfde probleem aanlopen en hoe jullie dat oplossen.. nu zou je kunnen denken die chinezen met een loon van 300 per maand, er zal er best een tussen zitten die wat bij wilt verdienen en alle producten zou willen verzamelen op een punt en wellicht de logistiek willen regelen.. maar hoe kom je dan in contact met zo iemand..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb met mijn grootste leverancier geregeld dat de kleinere leveranciers daar mogen leveren. Vervolgens verzendt die alles samen per container naar mij met 1 factuur. De lokale kosten worden gedeeld door het aantal CBM en doorberekend aan die andere leveranciers. Als er eentje moeilijk zou doen dan neem ik die kosten op mij, maar voorlopig gaat dat allemaal prima. Het levert wat extra werk op voor mijn leverancier natuurlijk maar zijn klant is tevreden en ik kan zo vrijwel alles per FCL shippen. Dat is uiteindelijk voor hen ook gunstiger want de lokale kosten zijn daarvoor ook lager. De inco-term is FOB en dat kost de verzender ook aardig wat namelijk.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb met mijn grootste leverancier geregeld dat de kleinere leveranciers daar mogen leveren. Vervolgens verzendt die alles samen per container naar mij met 1 factuur. De lokale kosten worden gedeeld door het aantal CBM en doorberekend aan die andere leveranciers. Als er eentje moeilijk zou doen dan neem ik die kosten op mij, maar voorlopig gaat dat allemaal prima. Het levert wat extra werk op voor mijn leverancier natuurlijk maar zijn klant is tevreden en ik kan zo vrijwel alles per FCL shippen. Dat is uiteindelijk voor hen ook gunstiger want de lokale kosten zijn daarvoor ook lager.

 

 

Dat heb ik vorige keer voor mijn lcl lading dus ook gedaan, toen ging het prima, nu is het ook fcl, maar de grootste leverancier heeft die ruimte niet, en de andere leverancier zegt dat de vrachtwagen met container niet door de straat past..hij wil het dus niet in de container zetten. kan het ook niet verzenden op pallets.. een groot drama dus. gelukkig kan ik wel uitwijken naar een andere leverancier indien nodig, maar dan ken je de kwaliteit weer niet en neemt veel tijd in beslag om de nieuwe producten te kiezen. ook nu het fcl is is er een nieuw probleem voor mij erbij, ze kunnen het niet met pallets inladen, dus alles moet met de hand erin gezet worden (5000kg totaal over velen dozen ) daar is het geen probleem, als die hier aankomt zonder losdeck is het wel mijn probleem..maar om nou 20 cbm lcl te doen zie ik ook niet echt zitten, producten beschadigen sneller, container in.. container uit container in en uit..

Link naar reactie
  • 0

Hehe, ik heb regelmatig dezelfde situatie als er erg volle containers komen... dan zetten ze de dozen niet op pallets. Dat levert natuurlijk extra ruimte op maar ook een hoop extra werk aan mijn kant.

 

Als je leverancier moeilijkheden heeft om een volle container te verzenden, dan moet die misschien nadenken over een firma die die taak overneemt daar. Ook voor hen is LCL verzenden duurder dan FCL verzenden. Dus er is ook aan die kant een financiële prikkel om iets uit te geven aan het outsourcen van dat werk. Desnoods kan je wat bijdragen aan die kosten, het levert jou ook een voordeel op immers.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.