• 0

Nieuw in Nederland: Gamerscompetities

Omschrijving van je concept:

Mijn omschrijving van mijn concept is een competitie voor gamers, te vergelijk met andere sporten oa. voetbal, tennis, honkbal ect. Daarbij komen dus ook de toernooien en de trainingen.

 

Maar dat is niet alles.

 

Dit gebeurt allemaal in een vrij ruim pand, er is nog meer te doen.

Namelijk, lekker ontspannen een spelletje spelen met vrienden en/of familie. (denk aan monopoly, kaarten, magic the gathering ect).

 

Ontspannen, denk aan gezellig praten met mensen, samen tv kijken, computeren.

Evenementen, denk aan een grote voetbal wedstrijd kijken, grote kaart wedstrijd organiseren, game wedstrijd kijken ect.

 

Dit is allemaal in 1 pand met voornamelijk 1 grote ruimte en wat kleinere ruimtes.

 

In het pand kan worden gedronken en gegeten denk aan pizza, patat ect.

En alles in de naam van of ontspanning of competitief spelen.

 

Uiteraard word over alles goed overzicht gehouden!

 

Het doel is om in meerdere plaatsen zo'n pand te hebben zodat er een competitie kan worden gehouden zelfs landelijk. (Het bedrijf kan bestaan zonder, maar dit is mijn grote wens).

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik ben hier al jaren lang mee bezig, maar in m'n eentje en ik kom er niet uit wat ik nu verder moet doen.

Dit is mijn grote droom, omdat ik echt denk dat dit nodig is in Nederland. Heel erg veel mensen, vooral jeugd smakt hiernaar en ik weet dat heel veel volwassenen dit niet goed zullen begrijpen. Ik ben opgegroeid in deze wereld en ik weet er alles van. Vandaar dat ik echt vind dat dit nodig is.

Alleen al voor de toezicht die een kind heeft dit "verslaafd" is aan gamen, waar een ouder geen raad mee weet. Wat overigens niet gek is! Maar er is wel een oplossing voor en die wil ik graag bieden. En ik weet 100% dat ik dat kan. Aangezien dat ik al meer dan 15 jaar ervaring heb met deze omstandig heden binnen- en buitenshuis.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik weet niet wat ik verder moet, bij wie ik moet wezen, of ik iemand mee moet nemen in het verhaal.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit concept bestaat niet en is nieuw in Nederland.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat iemand me in de juiste richting kan duwen.

Als iemand met mij deze droom kan verwezenlijken zou natuurlijk het einde zijn.

 

Groeten,

 

Bart A.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als de jeugd hier inderdaad naar snakt, is het dan een idee om te beginnen met een pilot in de vorm van een paar lokale kleinschalige activiteiten? Bijvoorbeeld door een monopoly-, kaart-, dart- of computerspel-competitie of -workshop voor die doelgroep te organiseren? Zijn er bij jou in de buurt geen buurthuizen of ruimtes bij sportverenigingen die daarvoor afgehuurd kunnen worden? Of misschien zijn sportverenigingen of jeugdhonken wel geïnteresseerd om dit samen met jou op te pakken. Of ga eens praten met iemand van een Centrum voor Jeugd en Gezin bij jou in de buurt.

 

Het zal wel even een puzzel worden om voor zo'n eerste opzet voldoende spelmateriaal bij elkaar te krijgen, maar dat wordt dan de uitdaging. De deelnemers kunnen zelf het een en ander meenemen of je doet een rondje langs tweedehands- en kringloopwinkels.

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik het verhaal lees, zie ik net als John daar een buurthuis concept in (wellicht zie ik het verkeerd) en dat is wel een factor waar gemeenten de laatste jaren sterk op hebben bezuinigd. De eerste vraag is dan ook of er in je regio al een buurthuis aanwezig is, zo nee, is de rest van mijn bericht mogelijk van toepassing.

 

Buurthuizen e.d. hebben namelijk en sociale functie binnen een gebied. Vaak zie je in dergelijke huizen dat ook de sociale teams, kinder en jeugdwerken e.d. een ruimte hebben. Daarnaast is een functie om elkaar te ontmoeten en daar zijn vaak diverse fondsen voor aan te boren. Zo staat het Oranjefonds voor sociale ontwikkelingen en verstrekken zij ook subsidies die het mogelijk maken om mensen met elkaar in contact te brengen. Eén van de bekendere initiatieven van het Oranjefonds is bv. burendag die zij voor buren ook stimuleren en evt. ondersteunen met een financiële bijdrage.

Daarnaast zou je mogelijk wat kunnen doen met het Kansfonds wanneer je begint met projecten op te zetten in je plan om bv. ook kinderen en jongeren die juist géén (spel)computer thuis hebben kunt laten meedoen in de maatschappij. Heel veel gemeenten willen kinderen en jeugd in armoede zoveel mogelijk laten meedoen, dus daar is zeker draagvlak voor. Je moet echter wel met een gedegen plan komen op het moment dat je zo'n aanvraag doet.

 

Verder denk ik dat het goed is dat je in contact komt te staan met de sociale teams binnen je werkgebied, zodat zij van jouw bestaan kennen en jongeren die graag gamen (of wellicht té graag) naar jou kunnen verwijzen. Wellicht is het dan op jouw beurt iets aan te kunnen bieden ter preventie van gameverslaving of ter begeleiding daarvan essentieel als meerwaarde ervan.

 

Tenslotte hebben heel veel wijken in Nederland wijkraden of bewonerscommissies. Deze krijgen van gemeenten vaak een subsidie om verschillende activiteiten te ontwikkelen en vaak zit daar ook de mogelijkheid in tot het ontwikkelen van activiteiten met een sociaal karakter. Je zou dan ook in de beoogde regio kunnen kijken of daar een wijkraad actief is en informeren hoe zij denken over je plan (betrek ze hierin). Wanneer je zo'n organisatie achter je krijgt, is dat handig, daar zij vaak een rechtstreekse lijn hebben met de gemeente en andere welzijnswerken in de gemeente waar ze regelmatig aan tafel zitten. Wanneer zij achter je plan staan, zijn mensen vaak bereid uit te zoeken waar je het beste heen kan gaan.

Link naar reactie
  • 0

Echt heel erg bedankt voor jullie reacties! super!

Ik heb veel info gekregen waar ik wat mee kan.

 

Ik heb nog wel een opmerking.

 

Een buurthuis gaat niet werken, dit is te kleinschalig en erg onaantrekkelijk.(denk aan passende stoelen, bureau's ect.)

 

Ik heb een veel groter beeld voor me dan dat ik blijkbaar heb geschetst.

Als mensen komen Monopoliën, dan doen ze dat om te ontspannen onder het genot van de sfeer en wat eten en drinken. daar komen dus geen wedstrijden voor) Klaverjassen, Magic the gathering ect. daar zijn wel wedstrijden voor.

 

Er is teveel materiaal nodig om even in een buurthuis dit te organiseren.(denk aan computers (20x)en alles wat daarbij komt kijken).

Vandaar een eigen pand.

 

Ik ga proberen iets te tekenen en wat foto's sturen om hopelijk een beter beeld te krijgen.

 

De term die ik vooral wil laten zien is "ESports" (electronic sports). Wat in Nederland zeer klein is en waar ik een grote rol in wil gaan spelen om het op deze manier groot te maken.

Dus ook dat je teams krijgt zoals "Ajax, feyenoord, psv" Het zou gek zijn als ik ze allemaal zou beheren, dus dat kan ik dan weer verkopen als franchise model, zodat er meerdere clubs bestaan en zo een competitie kan vormen.

voorbeeld_Gamerscompetities.thumb.png.f27d3704a3379870543f2bc2192fd1c6.png

Groeten,

 

Bart A.

Link naar reactie
  • 0

Bart, een competitie opstarten of een fysieke locatie beheren zijn twee verschillende ideeën. Wat wil je precies?

 

En aan wat voor eerste investeringsbehoefte en verdienmodel denk je daarbij?

 

Higherlevel is immers een ondernemersforum.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik wil of een competitie starten met daarbij het een en ander verkopen.

Of een pand met winkel en daar uiteindelijk ook competities gaan houden, vooral als er meer panden zijn.

 

Welke ik het best kan doen is de vraag die ik hier nu stel.

 

Als verdiensten zijn de verkoop van eten,drinken, abonnomenten, spellen, verhuur computertijd.

Voor zover ik nu kan bedenken.

Groeten,

 

Bart A.

Link naar reactie
  • 0

Is het niet een beetje de oude Arcade hal maar dan in een nieuw jasje? Daar kon je vroeger spellen spelen die elders nergens te spelen waren. Nu is alles beschikbaar.

 

Het idee is leuk, maar ik denk niet dat er echt wat aan te verdienen valt.

 

Hoe ga je hier 500-1000 omzet per dag mee verdienen? Ik denk niet dat jongeren willen betalen om een spel te spelen wat ze thuis gratis (na aanschaf) kunnen spelen. Het is ook net het publiek dat gewoon 2 a 3 uur wil spelen maar niet van de bar gebruik zal maken, die gaan daarna wel even langs de mac op de hoek.

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie
  • 0

Hi Bart,

 

Een aantal jaar geleden heb ik gewerkt bij een game cafe. Jouw idee heeft hier veel van weg.

 

Op de locatie hadden we krachtige computers en verschillende consoles. Klanten betaalden voor het gebruik per uur. Uiteraard hadden we ook de mogelijkheid om wat te eten en te drinken (friet, burgers, tosti's etc). 1 keer per week kwam er een groep gamers om warhammer te spelen. Daarnaast organiseerden we af en toe competities zoals bijvoorbeeld in counterstrike of streetfighter.

 

Een aantal jaar heeft dit concept erg goed gewerkt, maar uiteindelijk was dit niet meer houdbaar. In je businessplan moet je rekening houden met hoge investeringskosten voor de hardware, maar ook voor de software (Veel games kunnen maar op 1 pc geïnstalleerd worden). Doorlopend heb je IT, onderhoud, huur, internetkosten en de kosten voor het vernieuwen van games die er niet om liegen.

 

Een deel van de kosten zou je kunnen vermijden door een bring your own device @ lan te creëren, maar dan moeten de gamers wel bereid zijn om zelf alles mee te nemen.

 

Misschien zou een goede samenwerking met een grote publisher een optie zijn? Als bijvoorbeeld activision sponsort dan kan je wellicht een deel van de kosten delen en heb je direct een partner voor het opzetten van de competities.

 

PS: op deze site vind je meer info over game cafés: http://www.smartlaunch.com/what-players-look-for-in-a-lan-gaming-center/

 

Succes ermee!

www.prinsessen-jurken.nl

Link naar reactie
  • 0

 

 

Contact opgenomen met deze jongen, we gaan er samen en met nog veel meer andere er wat van maken!

 

Erg bedankt voor deze tip.

 

Wij hebben dezelfde interesses en plannen voor de toekomst van gamen in Nederland.

Hij heeft sponsors van o.a. Blizzard (de makers van World of Warcraft en Heartstone) een van de grootste game industries van de wereld.

 

Bedankt !

Groeten,

 

Bart A.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.