• 0

Verbeterpunten webshop Led-tl-wereld

Omschrijving van je concept:

Ik lees al een tijdje met interesse menig topics door op het forum van higherlevel. Ik ben als jonge ondernemer vorig jaar begonnen met een webshop in Led verlichting. Ik ben begonnen met het verkopen van Led TL buizen en ben op dit moment ook bezig om het assortiment uit te breiden met o.a. Led spotjes, Led filament en Led panelen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb samen met iemand die bij een marketingbureau werkt, een website gemaakt op basis van wordpress. Om zo hoog mogelijk in google te komen, heb ik voor alle artikelen unieke productteksten geschreven. We focussen hierbij vooral op een aantal zoekwoorden als: "Led TL", " Led TL lamp" en dergelijke. Zoals je op de site kunt zien heb ik voor elke kleur en elke lengte een aparte productpagina, denken jullie dat dit een goede stap is? Het lijkt misschien onoverzichtelijker, maar dmv gebruik van de filters lijkt het wel beter.

Ook wordt adwords ingezet om extra leads te genereren.

Ik probeer ook blogartikelen te schrijven, omdat dit natuurlijk de klant overtuigt van de professionaliteit van de webshop en ook google waardeert dit.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Op dit moment staan we op de 6e tot ongeveer de 20e positie in google op de populaire zoekwoorden. Het uiteindelijk doel is om bovenaan te staan, ik ga ervan uit dat dit niet op korte termijn haalbaar is, maar het is wel een mooi doel.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De Led TL buizen zijn gemiddeld geprijsd. Er kan advies voor veel klanten geleverd worden, tot professionele bedrijven toe.

De Led Tl armaturen zijn Ideale verlichting voor particulieren en wordt ook het meest verkocht, dit soort lampen zijn niet op veel plekken te koop.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Hebben jullie verder nog tips voor de website wat layout of inhoud betreft of misschien foutjes die jullie tegenkomen?

 

Alvast voor jullie feedback!

 

Vr gr William

 

 

www.ledwereld.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je website ziet er aardig uit.

 

Uiteraard wel wat opmerkingen:

 

 

Ik mis in ieder geval een KvK nummer. Ook zie ik een 06 nummer staan. Dit heeft een negatieve invloed op de betrouwbaarheid.

 

Bezoekers zien ook graag een e-mailadres (dus niet alleen een contactformulier).

 

Retourneren (algemene voorwaarden)

Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier.

 

Het is wettelijk niet toegestaan om dit (als enige optie) te verplichten.

 

 

Verder zou ik de Over ons pagina nog wat aanpassen. Benoem bijvoorbeeld de klantvoordelen (waarom iemand bij jou zou willen kopen).

 

Misschien kan je (kort maar krachtig) op de homepage uitleggen wat Led TL precies is / wat de voordelen zijn. Deze voordelen zou ik niet verstoppen onder de pijltjes...

 

 

Verder ontbreekt er informatie over de verschillende betaalopties.

 

 

Succes met je webwinkel.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard de website bekeken, behalve de voordelen van LED zijn er ook nadelen te noemen, o.a. dat LED ook zijn warmte kwijt moet kunnen, dus voor het gebruiken van LED in hoge panden, is dit wel een nadeel, hoogte gaat vaker gepaard met warmte, over het algemeen gaat warmte omhoog.

 

Voor mij wel een reden om in hogere panden waarvan ik niet zeker weet hoe warm het wordt in de zomer als de zon er volop staat toch te gaan voor TL verlichting, je omschrijft in de toepassingen bij de Osram LED TL wel weer de toepassing tot max. 50 gr C.

Dat doe je weer niet bij de merkloze LED TL buizen, toch wel een belangrijk stukje informatie.

 

De powerfactor scheelt ook nogal bij Osram en de merkloze, ben je je bewust wat de gevolgen kunnen zijn van een slechte powerfactor?

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

 

Er ontbraken inderdaad wat gegevens, direct toegevoegd. Ook retourpagina aangepast en pagina voor de betaalopties toegevoegd.

 

Uiteraard de website bekeken, behalve de voordelen van LED zijn er ook nadelen te noemen, o.a. dat LED ook zijn warmte kwijt moet kunnen, dus voor het gebruiken van LED in hoge panden, is dit wel een nadeel, hoogte gaat vaker gepaard met warmte, over het algemeen gaat warmte omhoog.

 

Voor mij wel een reden om in hogere panden waarvan ik niet zeker weet hoe warm het wordt in de zomer als de zon er volop staat toch te gaan voor TL verlichting, je omschrijft in de toepassingen bij de Osram LED TL wel weer de toepassing tot max. 50 gr C.

Dat doe je weer niet bij de merkloze LED TL buizen, toch wel een belangrijk stukje informatie.

 

De powerfactor scheelt ook nogal bij Osram en de merkloze, ben je je bewust wat de gevolgen kunnen zijn van een slechte powerfactor?

 

 

Dat Led gepaard met warmte niet goed samen gaat, is inderdaad waar.

Bedrijven met hoog plafond hebben over het algemeen ook een iets groter pand wat meer verlichting vereist, en zal dus ook op zoek gaan naar een professionele verlichting. Op dit moment zit ik er aan te denken om ook Lampen te gaan verkopen die voorzien zijn van rubycon driver, dit gerenommeerde merk kenmerkt zich door de lange levensduur, ook onder warmere omstandigheden.

 

Wat de powerfactor betreft heb je zeker een punt, op het moment adviseer ik ook de "Pro" versie als een bedrijf een groter aantal lampen nodig heeft. Deze hebben wel een hoge powerfactor. Voor kleinere aantallen en particulieren maakt het powerfactor minder uit.

 

Ik zou er niettemin er voor kunnen kiezen om alleen door de gaan voor de "Pro" versie en de nieuwe verlichting met de rubycon driver.

www.ledwereld.nl

Link naar reactie
  • 0

Als ik met mijn muis op een product ga staan, vind ik het niet duidelijk dat er een verschil is tussen klikken op het plaatje en klikken op 'quick view'. De layout nodigt uit om op 'quick view' te klikken (waarom trouwens in het Engels?) maar dan mis ik een heleboel informatie, die wellicht wel doorslaggevend is voor mijn beslissing om het product te kopen.

 

Ook de pop-up zonder "x" om die te sluiten vind ik onhandig. Bij een invulfout schakel je trouwens om naar "je", terwijl je mij verder overal met "u" aanspreekt.

 

Bij de tl armaturen vermeld je als een van de voordelen dat ze goedkoop zijn, omdat je geen armatuur hoeft aan te schaffen, dat leest een beetje vreemd (die tekst hoort waarschijnlijk alleen bij de lampen).

 

Voor je e-mailadres op de contactpagina gebruik je de domeinnaam met streepjes, maar in je voorwaarden staat het zonder streepjes.

Link naar reactie
  • 0

Bij de tl armaturen vermeld je als een van de voordelen dat ze goedkoop zijn, omdat je geen armatuur hoeft aan te schaffen, dat leest een beetje vreemd (die tekst hoort waarschijnlijk alleen bij de lampen).

 

De Led TL armaturen zijn de buis en armatuur in één als het ware. Vandaar dat je goedkoper uit bent omdat je niet beide apart hoeft aan te schaffen. Ik merk dat er wat onduidelijkheid ontstaat, misschien kan ik het wat duidelijker omschrijven, waar staat deze tekst?

 

Mocht er verder nog tips of opmerkingen zijn, dan hoor ik het ook graag.

 

www.ledwereld.nl

Link naar reactie
  • 0

William, waarom plaats je zelf een positieve beoordeling op WebwinkelKeur?

 

William Freijters zei op 2016-08-25

 

Heel tevreden, de volgende dag in huis. (vijf sterren)

Verzendtijd

Prijs/kwaliteit-verhouding

Klantenservice

Nazorg & garantie

 

En hoe natuurlijk is het geheel van beoordelingen?

 

Ben jij dé eigenaar/ondernemer achter deze webshop of is dat iemand anders?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Slider kan ik wel even bekijken.

 

Die eerste beoordeling was inderdaad van mezelf om te kijken of het werkte, ik was inderdaad vergeten om die nog te verwijderen.

 

Verder verstuur ik de aanvraag van beoordeling een aantal dagen nadat iemand een bestelling heeft gedaan, ze krijgen hier niks voor terug. Lijkt mij vrij natuurlijk toch?

 

Zoals je ziet, ben ik zelf niet de eigenaar, maar is Led-tl-wereld onderdeel van Multiservice Nederland BV.

www.ledwereld.nl

Link naar reactie
  • 0
Zoals je ziet, ben ik zelf niet de eigenaar, maar is Led-tl-wereld onderdeel van Multiservice Nederland BV.

 

Dan zet ik bij deze dit topic (voorlopig) op slot onder verwijzing naar onze forumregels en verwijzing naar de aanvullende regels van deze rubriek.

 

Modgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.