• 0

koud aquisitie,consumenten benaderen op postcode

Beste HL leden,

 

Ik wil graag een kleine callcenter beginnen,dat koud klanten gaat bellen voor een glazenwasser service.

Ik wil consumenten op postcode gaan benaderen en weet niet hoe ik aan telefoonnummers kom.

Ik heb verschillende afpsraken staan met callcenter solution bedrijven,maar alvorens deze plaatsvinden wil ik graag informatie vergaren.Ik heb mijn ondernemening ook aangemeld bij de bmr(bel me niet register).

Graag hoor ik wie er ervaring heeft met deze manier van koud bellen,en hoe ik aan telefoonnummers kom per plaats/postcode.

 

Bedankt voor de moeite!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom wil je dat via een callcenter doen? Niet alleen mis je daardoor de potentiële klanten die zich hebben aangemeld bij het "bel me niet" register maar je zult ook geconfronteerd worden met wantrouwende mensen zoals ik, die, om wat voor reden ook, niet geregistreerd staan bij dat register maar zich telefonisch niets laten verkopen.

 

Als je je beperkt tot een bepaald postcodegebied, waarom stop je dan geen flyers in de brievenbus? Ik kan me voorstellen dat dat goedkoper is dan een callcenter en dat je daardoor meer mensen bereikt.

 

Ik kijk altijd even of het me interesseert wat er op zo'n flyer staat en bij interesse reageer ik.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Graag hoor ik wie er ervaring heeft met deze manier van koud bellen,en hoe ik aan telefoonnummers kom per plaats/postcode.

 

Waarom wil je het op deze manier doen? Koud bellen is het moeilijkste wat er is, erg tijdrovend en totaal willekeurig. Juist in de glazenwassers wereld wil je toch een hele straat of wijk als klant? Ik vraag mij oprecht af of je dit gaat lukken op deze manier.

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Glazenwassers hebben vaste wijken en pakken vaak een hele wijk in één keer aan. Voordat je koude aquisitie gaat doen, kun je beter eerst inventariseren of er al glazenwassers aan het werk zijn in de wijk die je belt.

Een tijd geleden was het zo, dat de concurrentie "moordend" is en dat huidige glazenwasser geen andere duldt (concurrentiemafia). De "blijf uit mijn wijk"-praktijken.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Wat je wil, heet postcode-segmentatie. Dat wordt veel gebruikt voor verzorgingsgebied-onderzoek en bezorgingsplannen voor drukwerk. Je kan dus folderen in interessante wijken.

 

Denk verder aan de mogelijkheid om online te adverteren in specifieke postcodegebieden.

 

Er zijn echter ook listbrokers die telefoonnummers en mailadressen verzamelen. Daar maakten ze een paar jaar geleden veel reclame mee (Experian, Cherridata, Cendris, Claritas) maar doen ze nu wat geheimzinnig over.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Glazenwassers hebben vaste wijken en pakken vaak een hele wijk in één keer aan. Voordat je koude aquisitie gaat doen, kun je beter eerst inventariseren of er al glazenwassers aan het werk zijn in de wijk die je belt.

Een tijd geleden was het zo, dat de concurrentie "moordend" is en dat huidige glazenwasser geen andere duldt (concurrentiemafia). De "blijf uit mijn wijk"-praktijken.

 

 

En dat bestaat nog steeds. Ik had hier vorige week een glazenwasser omdat ik niet tevreden was met degene die mijn wijk deed, en hij was constant om zich heen aan het kijken. Hij vertelde me dat hij nu bezig was in de wijk van een andere glazenwasser en dat daar 'gedonder van komt' als die er achter komt.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

En dat bestaat nog steeds. Ik had hier vorige week een glazenwasser omdat ik niet tevreden was met degene die mijn wijk deed, en hij was constant om zich heen aan het kijken. Hij vertelde me dat hij nu bezig was in de wijk van een andere glazenwasser en dat daar 'gedonder van komt' als die er achter komt.

 

Je bedoelt zoals dit:

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

En dat bestaat nog steeds. Ik had hier vorige week een glazenwasser omdat ik niet tevreden was met degene die mijn wijk deed, en hij was constant om zich heen aan het kijken. Hij vertelde me dat hij nu bezig was in de wijk van een andere glazenwasser en dat daar 'gedonder van komt' als die er achter komt.

 

Je bedoelt zoals dit:

 

 

Inderdaad, zoals dat.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Beste HL leden,bedankt voor alle reacties.Flyeren levert inderdaad de meeste klanten per wijk op.

En glazenwassers maffia, daar ben ik absoluut niet bang voor.Ik ben een eerlijke jongen die zijn geld netjes wilt verdienen.Maar mochten er mensen zijn die daar niet mee kunnen leven garandeer ik jullie dat die genen van een koude kermis thuis komen.De echte maffia wast geen glazen,en ik ken toevallig wel een paar kop stukken uit echte maffia families.Maar goed, daarvoor was ik geen ramen,enkel om mijn brood op een eerlijke manier te verdienen.Bedankt voor alle reacties.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn echter ook listbrokers die telefoonnummers en mailadressen verzamelen. Daar maakten ze een paar jaar geleden veel reclame mee (Experian, Cherridata, Cendris, Claritas) maar doen ze nu wat geheimzinnig over.

Veel mafia-grapjes maar weinig concreet advies.

 

Volgens mij moet je eens bellen met de Postcodeshop van Cendris, een dochter van PostNL. Of Zoekenbel....

 

Er bestaan lists waar de postcodes verrijkt zijn met telefoonnummers en er circuleren zelfs checklist waar bankgegevens gekoppeld zijn aan NAW- en telefoongegevens, maar die worden blijkbaar niet meer openbaar aangeboden.

 

Als oplichters aan die data kunnen komen, moeten ze voor gewone ondernemers ook toegankelijk zijn. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.