• 0

Als Belg vrij beroep uitoefenen met Nederlands diploma

Kan ik een nederlands vrije beroep opstarten zonder adres in nederland , of gaat dat via een postbus . Al lijkt de wetgeving hier wel tegen te zijn .

 

Het gaat om hetvolgende ,

 

opstart eenmanszaak Podologie . Ik heb een nederlands diploma , echter als belg hoe moet ik dan een zaak opstarten , in principe kan ik in een praktijk starten die reeds bestaat , fysiek zal ik dus in nederland werken , met het diploma is het niet mogelijk om een zaak te starten in België wegens niet erkend .

 

om men in te schrijven in KVK dien ik dus een adres nodig te hebben . Maar hoe gaat dat dan in zijn werk ? Kan iemand mij informeren aangezien ik me al weken aan het verdiepen ben in verschillende websites maar meestal spreekt men verschillende doelstellingen aan die me dus niet vooruit helpen .

 

[Titel aangepast.]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Swen,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Kan ik een nederlands vrije beroep opstarten zonder adres in nederland , of gaat dat via een postbus . Al lijkt de wetgeving hier wel tegen te zijn .

(...)

om men in te schrijven in KVK dien ik dus een adres nodig te hebben . Maar hoe gaat dat dan in zijn werk ?

Vrije beroepsbeoefenaren moeten zich sinds 1 juli 2008 ook inschrijven in het Handelsregister als zij voldoen aan de criteria voor een onderneming. Een onderneming in Nederland die zich in moet schrijven moet ook een fysiek vestigingsadres hebben (een "vaste inrichting"), een postbus mag inderdaad niet. In jouw geval kun je bijvoorbeeld een praktijkruimte of ruimte in een verzamelgebouw huren.

 

Je kunt de KvK ook bellen of mailen voor specifieke vragen. De Nederlandse Belastingdienst heeft trouwens ook informatie over wonen in België en ondernemen in Nederland, mocht je die nog niet hebben gevonden.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
De Nederlandse Belastingdienst heeft trouwens ook informatie over wonen in België en ondernemen in Nederland, mocht je die nog niet hebben gevonden.

 

Die info heb ik inderdaad gevonden , maar het is me niet duidelijk of ik het adres waar de praktijk gelegen is kan/mag gebruiken als vestigingsadres . In principe is dat niet mijn eigendom maar word de praktijk verhuurd aan collega's vrije beroepen . Bekijk het als volgt . De praktijk heeft 16 kamers die elk afzonderlijk verhuurd en onderverhuurd worden . Mij lijkt dat de eigenaar dat niet gaan toestaan een vestigingsadres te beleggen op zijn eigendom .

 

Kan ik dan een postadres in de plaats nemen en voor bv belastingscontrole wel het adres laat opnemen als filiaal ? Dat was eigenlijk men vraag .

Link naar reactie
  • 0

Kan ik dan een postadres in de plaats nemen en voor bv belastingscontrole wel het adres laat opnemen als filiaal ? Dat was eigenlijk men vraag .

En die is ook beantwoord: dat kan niet.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Swen,

De KVK in Nederland accepteert een Belgisch woonadres als vestigingsadres, als dit door omstandigheden niet anders kan. In jouw geval is dat een optie, maar alleen maar als de praktijkruimte als "vaste inrichting" wordt geaccepteerd door de belastingdiensten van beide landen. Het advies is om hierover van tevoren uitsluitsel aan te vragen bij de BD.

Groet,

Mireille Coumans

FM Partners boekhoudkantoor. Grenzeloze kennis, innoverend in aanpak!

Link naar reactie
  • 0
De praktijk heeft 16 kamers die elk afzonderlijk verhuurd en onderverhuurd worden . Mij lijkt dat de eigenaar dat niet gaan toestaan een vestigingsadres te beleggen op zijn eigendom .
Waarom niet? Dat is namelijk de essentie van (ver)huren.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.