• 0

Programma gezocht voor boeken Omzet na betaling

Weet iemand een programma waarmee de omzet automatisch geboekt wordt na betaling terwijl er wel een debiteurenadministratie wordt bijgehouden?

 

De gang die ik wil kunnen boeken is:

Debiteur -> Betaling (per acceptgiro) -> Afletteren bank -> Boeken op omzet -> Product versturen.

 

Ideaal zou zijn als dit programma verbonden is of te koppelen aan Exact Online.

 

Wegens privacy benoem ik alles algemeen en niet specifiek.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

De werkgang in ieder boekhoudpakket is;

Order of levering, verkoopfactuur: omzet, btw en debiteur boeken.

Bankontvangsten importeren; Ontvangst boeken: afboeken debiteur en afletteren.

Dus de omzet boeking is gekoppeld aan de levering en niet aan de betaling.

Heeft te maken met waardenkringloop;

Afname voorraad is verkoop;

Verkoop is toename debiteur.

Ontvangst is toename bank en afname debiteur.

Trouwens als je een acceptgiro (al dan niet met factuur) naar de klant stuurt is dat de BTW datum en niet de bankontvangst (datum dagafschrift).

 

Wil je voor levering factureren?

Wat je dan zoekt is waarschijnlijk een Ideal Checkout or een Ideal Shopping Cart Module waarbij bestelling alleen afgerond kan worden ná betaling. Dat zijn plug ins voor je Webshop.

Je Webshop kun je dan weer koppelen met Exact.

Maar ook dan is het vanuit Webshop factureren (Omzet, BTW) en vanuit bank (Debiteuren) ontvangsten boeken.

 

Geef anders even aan hoe het verkoop en incasso traject volgens jou moet lopen.

 

Vriendelijk groet.

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0
De werkgang in ieder boekhoudpakket is;

Order of levering, verkoopfactuur: omzet, btw en debiteur boeken.

Bankontvangsten importeren; Ontvangst boeken: afboeken debiteur en afletteren.

Geef anders even aan hoe het verkoop en incasso traject volgens jou moet lopen.

 

Bedankt voor de reactie. De onderneming waar ik dit voor wil regelen doet iets voor een klant, stuurt acceptgiro, wacht daarna op betaling en de betaling is de bevestiging dat ze het (eind)product willen.

Op deze manier verantwoord als een soort kas-systeem zonder kas.

 

Toch willen ze wel overzicht houden van wie acceptgiro's heeft ontvangen dus vandaar mijn vergelijking met een debiteurenadministratie. Hoe dus de omzet geboekt wordt bij ontvangst van de betaling zoals in een kas-stelsel maar met een debiteuren administratie is de vraag.

Link naar reactie
  • 0

Zelf werk ik veel met Kleisteen online boekhouden, daarbij kun je tevens direct vanuit de bankontvangst een verkoop boeken.

 

Nadeel van is dat op dit moment alleen de ING Bank bereid was om een directe koppeling te maken met Kleisteen. Voor alle andere banken zal er een extra handeling via exporteren vanuit de bank en importeren in het pakket moeten gebeuren.

 

Je hebt dan wel een volledig administratiepakket (dus niet alleen een factureringssysteem).

 

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0
Zelf werk ik veel met Kleisteen online boekhouden, daarbij kun je tevens direct vanuit de bankontvangst een verkoop boeken.

 

Nadeel van is dat op dit moment alleen de ING Bank bereid was om een directe koppeling te maken met Kleisteen. Voor alle andere banken zal er een extra handeling via exporteren vanuit de bank en importeren in het pakket moeten gebeuren.

 

Je hebt dan wel een volledig administratiepakket (dus niet alleen een factureringssysteem).

Enorm bedankt, ik ga kijken of dit pakket voldoet aan de eisen die ik eraan stel!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie. De onderneming waar ik dit voor wil regelen

 

En wat is jou rol binnen die onderneming dan? Ik krijg toch sterk de indruk dat jij niet de ondernemer bent in deze vraag en om die reden sluit ik dit topic.

 

mocht ik er naast zitten dan kun je me dat via PM laten weten en uitleggen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.