• 0

Nationaal (W)EEE Register

Goedenavond,

 

Is er iemand die mij in wat 'plattere taal' uitleg kan geven over dit register van het ILenT?

 

Heb me een klein beetje ingelezen maar heb hier en daar nog wat wel vragen open staan over wanneer dit wel of niet van toepassing zou zijn voor mij.

 

Ik ben namelijk (nog) niet geregistreerd en vraag mij af of ik wel zo een registratie nodig heb voor mijn webshop.

 

Volgens het ILenT verkoop ik elektronica dus moet het.

Echter gaat het volgens mij alleen om afgedankte elektronica en elektronica zonder CE markering.

 

De elektronische verkopen zijn zenders, ontvangers, servo`s, accu`s, elektronica bij de motoren en overige kleine elektronica ingekocht uit de EU.

 

En afgedankte elektronica heb ik niet.

 

Dusssss misschien dat iemand meer uitleg kan geven?

 

Alvast bedankt.

Berto.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond,

 

Is er iemand die mij in wat 'plattere taal' uitleg kan geven over dit register van het ILenT?

 

Heb me een klein beetje ingelezen maar heb hier en daar nog wat wel vragen open staan over wanneer dit wel of niet van toepassing zou zijn voor mij.

 

Ik ben namelijk (nog) niet geregistreerd en vraag mij af of ik wel zo een registratie nodig heb voor mijn webshop.

 

Volgens het ILenT verkoop ik elektronica dus moet het.

Echter gaat het volgens mij alleen om afgedankte elektronica en elektronica zonder CE markering.

 

De elektronische verkopen zijn zenders, ontvangers, servo`s, accu`s, elektronica bij de motoren en overige kleine elektronica ingekocht uit de EU.

 

En afgedankte elektronica heb ik niet.

 

Dusssss misschien dat iemand meer uitleg kan geven?

 

Alvast bedankt.

Berto.

 

 

De registratie is voor bedrijven die producten produceren en bedrijven die producten importeren, ik neem aan dat jij dit niet doet als webshop?

 

Staat er overigens letterlijk:

 

Producenten en importeurs moeten zich registreren bij Stichting Nationaal (W)EEE Register (http://www.nationaalweeeregister.nl). Voor 1 mei ieder jaar moeten de producenten en importeurs hun cijfers op de markt gezette hoeveelheden voor het afgelopen jaar rapporteren aan het register. Het Register zal alle gegevens verzamelen en dit rapporteren aan de minister.

 

Wat er ook staat is dat als jij electronica verkoopt jij ook voor de afvoer van de ouwe rommel van je klant moet zorgen als hij of zij erom vragen (wel een zelfde product uiteraard :)):

 

Distributeurs, waaronder detaillisten, moeten er voor zorgen dat particulieren hun afgedankte elektr(on)ische apparaten, bij levering van een gelijkwaardig nieuw apparaat, ten minste gratis kunnen inleveren. Deze bepaling wordt ook wel de “oud voor nieuw” bepaling genoemd. Bovendien moet voordat koop en betaling van een apparaat heeft plaatsgevonden, duidelijk zichtbaar op deze mogelijkheid worden gewezen. Bij verkoop op afstand, zoals internetverkoop, moet de distributeur er voor zorgen dat bij aflevering van een nieuw apparaat het afgedankte apparaat wordt opgehaald of door de consument kan worden verzonden naar de distributeur of ontvanger die het namens de distributeur in ontvangst neemt. De consument moet hier op worden gewezen voordat koop en levering hebben plaatsgevonden. Deze optie van verzending geldt niet voor grotere apparatuur, of de klant en de distributeur moeten er expliciet voor kiezen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 1

Toch nog even een kleine terugkoppeling.

 

De hele registratie etc. is natuurlijk vorig jaar al volledig rond gemaakt en gecommuniceerd met het ILenT.

 

Deze maand de jaartotalen opgeteld en doorgeven en ik moest het wereldschokkende bedrag van € 2,15 betalen incl. BTW!!!!

 

Denk dat diegene die mij heeft 'aangegeven' dacht dat ik hier aan onder door zou gaan. Maar geloof dat ik met dit bedrag net uit kom voor 2017 :P

 

Laat het over 2018 maar het tienvoudige worden dan hoor je mij helemaal niet meer klagen ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.