• 0

Minderheidsbelang voor de overige kinderen?

Hallo,

 

Ik ga ondernemen met mijn vader, die al op leeftijd is. Na mij bestaat ons gezin uit 3 andere kinderen, we hebben een uitstekende omgang met elkaar. Hij wil nog 5 jaar aan deze nieuwe venture werken waarna het de bedoeling is dat ik hem uitkoop.

 

We richten nu de entiteit op waar de activiteiten in zullen plaatvinden. Mijn vader en ik zijn de aandeelhouders in deze nieuwe entiteit met onze eigen BVs. Hij wil de overige 3 kinderen elk apart ook een klein belang van zo'n 4% in deze nieuwe entiteit geven, zodat zij ook de vruchten plukken van zijn arbeid. Het is niet de bedoeling dat ik hen ook uitkoop na die 5 jaar. Hoe zij deze waarde op den duur zullen verzilveren is nog onduidelijk naast misschien ooit een dividend.

 

Wij vragen ons af of een minderheidsbelang bij oprichting de beste manier is om de overige kinderen deel te laten nemen in mogelijke waardecreatie. Het is misschien wat omslachtig om meer en vooral inactieve aandeelhouders erbij te hebben.

 

Welke constructie we ook gebruiken, we willen hoofdzakelijk een fiscale domper voorkomen als mijn vader na 5 jaar een deel van de waarde op hen wil overdragen. Zijn er andere manieren waar jullie aan denken om bij oprichting dit gelijk te optimaliseren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.