Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Roy.H
Roy.H
Hallo,
Ik heb even een vraag op juridisch gebied!
Ik zal even kort uitleggen hoe de situatie in elkaar steekt!
Ik werk voor een bedrijf wat deel uitmaakt van een holding. Deze holding heeft inmiddels een 7-tal BV's. Ik sta onder contract bij een van deze BV's. Ik werk op de financiele administratie en verzorg voor al deze BV's de boekhouding? Ik wordt dus vanuit een BV uitzonden om bij de anders BV's ook de boekhouding te verzorgen!
Nu heeft mijn baas bedacht, dat ik ook voor mezelf zou mogen beginnen. De doelstelling is, dat we een eenmanszaak gaan oprichten. We hebben voor deze rechtsvorm gekozen, omdat dit (voor nu) fiscaal het voordeligst is. Ik zou dan vanuit die eenmanszaak de 7 bedrijven als eerste klanten hebben. De bedoeling is natuurlijk dat ik er zelf nog nieuwe klanten bij ga zoeken, zodat de klanten bestand verder uitgebreid gaat worden.
Heel leuk idee natuurlijk.. Maar nu vragen we ons af of dit juridisch eigenlijk wel mogelijk is. Want eigenlijk gaan we (vanuit de holding) een eenmanszaak oprichten, waarvan ik overigens wel zelf de rechtspersoon van wordt. Met de eerste 7 klanten die uit een organisatie komen. En ik heb de afgelopen 12 jaar bij deze organisatie op de loonlijst gestaan.
Of wat zou evt een andere manier kunnen zijn om toch een administratie kantoor te kunnen beginnen en ook deze bedrijven van de holding onder te kunnen brengen voor de boekhouding te kunnen waarborgen?!
Mvg Roy
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag