• 0

Risico van mijn Guerrillamarketing actie

Goedendag iedereen!

 

Sinds vandaag ben ik lid van de Higherlevel, ik hoop dan ook dat ik mijn vraag op de juiste plek stel. Om mijn vraag beter te begrijpen leg ik even kort uit wat Vinkt V.O.F. doet.

 

Op zakelijk gebied helpen wij ondernemers o.a. klantrelaties verbeteren d.m.v. een creatief relatiegeschenk (geen standaard relatiegeschenken).

 

Voor de consumenten ontwikkelen wij Surprise Boxen. Het enige wat ze zelf mogen kiezen is in welke categorie ze een Surprise Box willen (bijv. wonen&koken). Deze Surprise Boxen kan je kopen voor bijv. een verjaardag, trouwerij, geslaagd, geboorte, etc. Omdat een verrassing eng kan zijn kan je zelf nog aanvullende informatie toevoegen.

 

Nu komt mijn vraag m.b.t. mijn marketing idee. Wij willen graag de naamsbekendheid vergroten, ik zat samen met mijn collega te denken aan het neerzetten van Surprise Boxen (een cadeaudoos met een strik en een kaartje eraan waar iets op staat, plus inhoud) binnen een bepaalde straal in het centrum van Rotterdam.

 

Alleen het risico dat ik loop is dat mensen het als verdacht pakketje zien... Zelf zou ik zoiets niet zo gauw denken, maar ik moet natuurlijk rekening houden met wat anderen kunnen denken.

 

Hebben jullie misschien nog tips waardoor de kans kleiner wordt dat mensen het als een verdacht pakketje zien? In de Bijlage heb ik een foto toegevoegd hoe een Surprise Box eruitziet (dit is een grotere afmeting dan dat wij willen gebruiken voor de actie). Of zou het teveel risico met zich meenemen?

 

Nogmaals ik hoop dat ik mijn vraag op de juiste plek stel! Alvast bedankt voor het meedenken :) .

 

 

 

 

 

 

deel_3.thumb.jpg.3caf29a43b1eaaf769981a4f44d7e0a0.jpg

deel_3.thumb.jpg.3caf29a43b1eaaf769981a4f44d7e0a0.jpg

Rami Ajjan

Mede-Eigenaar

06-36593408

ramiajjan@vinkt.nl

www.vinkt.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemiddag Rami,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Is persoonlijk weggegeven met een begeleidend praatje niet dé oplossing?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag Highio,

 

Bedankt voor je reactie! Zelf zat ik ook al na te denken over het uitdelen van cadeautjes. Zelf zou ik het super leuk vinden als iemand opeens mysterieuze cadeautjes uitdeelt.

 

Alleen wat ik leuk vind aan het andere idee is dat opeens een gedeelte van het centrum opeens vol staat met cadeautjes.

 

 

 

 

Rami Ajjan

Mede-Eigenaar

06-36593408

ramiajjan@vinkt.nl

www.vinkt.nl

Link naar reactie
  • 1

Hmmm, ik denk dat je een reëel risico aankaart hier.

Kromkommer heeft vorig jaar 'mislukte groentes' achter gelaten in steden, maar dat waren zakken waar je kon zien wat de inhoud was. (En een 'red mij' label eraan.)

 

Een 20 tal EOD acties plus ontruimingen worden vast niet gedekt in de 'mislukte guerilla actie clausule'.

 

Gelukkig worden er al alternatieven geopperd.

Jouw idee kun je vast vanuit dat uitgangspunt verder ontwikkelen.

 

off topic, maar de combinatie 'verdacht pakketje' en mooie verpakte kadootjes...

 

edit: ah, er gaat iets mis met de upload... ik had toch echt een ander plaatje gekozen hier...

 

 

Ik dacht gelijk hieraan:

2mg2l8h.jpg

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Tevens ook jammer dat dit soort acties niet meer kunnen! Ik zit inderdaad niet te wachten op 20 EOD acties... Het idee zelf had heel leuk kunnen zijn.

 

De ideeën en tips die worden gegeven zijn zeker handig! En daar kan ook iets heel leuk uitkomen!

Rami Ajjan

Mede-Eigenaar

06-36593408

ramiajjan@vinkt.nl

www.vinkt.nl

Link naar reactie
  • 1

Doe iets met een lokale vlogger. Of het HAH-blad. Elke week een kado-doos voor iemand die iets bijzonders gedaan heeft. Laat lezers mee-beslissen.

 

Heeft dat ding al een eigen naam?

 

En laat het Nederlands op je site eens checken...

 

Tegenwoordig heeft iedereen het enorm druk en besteden we weinig tijd aan het goed verassen van bijvoorbeeld je beste vriend, je partner, je werknemers of de jarige.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Tegenwoordig heeft iedereen het enorm druk en besteden we weinig tijd aan het goed verassen van bijvoorbeeld je beste vriend, je partner, je werknemers of de jarige.

Prima marketingpraatje voor het lokale crematorium ;D

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

ik zat samen met mijn collega te denken aan het neerzetten van Surprise Boxen (een cadeaudoos met een strik en een kaartje eraan waar iets op staat, plus inhoud) binnen een bepaalde straal in het centrum van Rotterdam.

Nog afgezien van de EOD: het achterlaten van reclamemateriaal in de openbare ruimte is waarschijnlijk niet toegestaan door de APV. Gelukkig maar, want anders struikelen we elke dag over de ballonnen, folders en andere rommel.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij was het vijf jaar geleden even een trendje, startups die thema-dozen bezorgden. Is dit een studentenbedrijf?

 

Een verrassingsdoos van de Bijenkorf of Lush zou ik met vertrouwen kopen. Maar van een wildvreemde die een grijsgroene site heeft bij mekaar geplakt? Met een Belgische payment service provider? Met een levertijd van 3 tot 8 dagen? Met aanbevelingen als Ik was altijd al opzoek naar een site als dit...?

 

Het komt niet erg betrouwbaar over. En zeker niet feestelijk...

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dat verschilt per gemeente. In Rotterdam is het wel toegestaan: In het centrum is voor het uitdelen van flyers en samples geen vergunning nodig.

Wil je vanuit een kar/kraam uitdelen, dan heb je in Rotterdam wel een standplaatsvergunning nodig.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Is persoonlijk weggegeven met een begeleidend praatje niet dé oplossing?

Voordeel hier aan is, naast naamsbekendheid, dat je de ontvanger van de sample direct kunt bevragen. Wat vinden ze van de inhoud? Zou men bij jullie een surprise box kopen? Met name de gever (dus koper) is voor jullie het belangrijkst. Die moet "blind" bij jullie kopen en er iets van vinden. Een gericht doelgroeponderzoek d.m.v. op straat met een praatje de sample uitdelen ligt dan het meest voor de hand.

 

Ik zit nog te denken in uitdelen in de trein (bijv. traject Rotterdam - Den Haag - Rotterdam). Maar ik vermoed dat dit bij de NS niet is toegestaan (al kan ik hier geen info over vinden).

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij was het vijf jaar geleden even een trendje, startups die thema-dozen bezorgden. Is dit een studentenbedrijf?

 

Een verrassingsdoos van de Bijenkorf of Lush zou ik met vertrouwen kopen. Maar van een wildvreemde die een grijsgroene site heeft bij mekaar geplakt? Met een Belgische payment service provider? Met een levertijd van 3 tot 8 dagen? Met aanbevelingen als Ik was altijd al opzoek naar een site als dit...?

 

Het komt niet erg betrouwbaar over. En zeker niet feestelijk...

 

Bedankt voor je kritische noot, alleen het is niet erg relevant op mijn guerrilla marketing vraag.

 

Wij zijn Vinkt begonnen als student. Maar dit maakt naar mijn mening niks uit, het werkt juist heel positief en mensen waarderen het!.

 

Wat ik wel kan begrijpen is dat je een grote naam eerder vertrouwt, maar je moet ergens beginnen. Daarnaast heb ik geen invloed op het gastenboek, een klant van ons vond het leuk om iets te schrijven. Daarnaast hebben wij ook Belgische klanten dus bieden wij graag een Belgische betaalmethode aan.

 

Wat is er mis met een levertijd van 3 tot 8 werkdagen? Wij hebben juist de tijd nodig om gepersonaliseerde Surprise Boxen samen te stellen. Want wij willen geen standaard box!

 

Wat zou jij veranderen aan de website? Bedankt voor de feedback! Wij gaan er zeker iets mee doen:). Wellicht een idee om dit niet op deze plek van het forum verder te bespreken. Het sluit natuurlijk niet aan bij mijn eerste vraag.

 

 

 

 

Rami Ajjan

Mede-Eigenaar

06-36593408

ramiajjan@vinkt.nl

www.vinkt.nl

Link naar reactie
  • 0

Is persoonlijk weggegeven met een begeleidend praatje niet dé oplossing?

Voordeel hier aan is, naast naamsbekendheid, dat je de ontvanger van de sample direct kunt bevragen. Wat vinden ze van de inhoud? Zou men bij jullie een surprise box kopen? Met name de gever (dus koper) is voor jullie het belangrijkst. Die moet "blind" bij jullie kopen en er iets van vinden. Een gericht doelgroeponderzoek d.m.v. op straat met een praatje de sample uitdelen ligt dan het meest voor de hand.

 

Ik zit nog te denken in uitdelen in de trein (bijv. traject Rotterdam - Den Haag - Rotterdam). Maar ik vermoed dat dit bij de NS niet is toegestaan (al kan ik hier geen info over vinden).

 

 

Bedankt voor het reageren en het meedenken Mikky! De gever is voor ons heel belangrijk en omdat wij weten dat een verrassing ook eng kan zijn bieden wij de mogelijkheid om aanvullende informatie toe te voegen tijdens het bestellen.

 

Het uitdelen van cadeautjes en ondertussen een doelgroeponderzoek uitvoeren klinkt interessant. Ik ga hier verder over na denken!

 

Rami Ajjan

Mede-Eigenaar

06-36593408

ramiajjan@vinkt.nl

www.vinkt.nl

Link naar reactie
  • 0

Risico van een lokale GM-actie is eenvoudig te ondervangen door een melding (positieve reeks meldingen) te doen of de afzender via FaceBook o.i.d. bekend te maken. Of gebruik transparante cadeauboxen (in de gedachte dat de inhoud direct zichtbaar is). Krijgt ook wel iets kunstzinnigs als je ze dan op drukke en tegelijkertijd moeilijk bereikbare plekken aanbiedt!?

 

Deze actie kun je natuurlijk ook makkelijk op privé-terrein aanbieden i.s.m. een (doelgroep)locatie of mede-ondernemer.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je kritische noot, alleen het is niet erg relevant op mijn guerrilla marketing vraag.

De intentie van een marketingactiviteit is dat je er iets mee wil bereiken.

 

Leg eens uit hoe een stel willekeurig achtergelaten dozen mensen naar jullie dienst leidt en hoe daar conversie mee gerealiseerd wordt. Of het mag is één vraag, maar of het enig effect heeft is zeker zo belangrijk. Als het niet verboden is maar niks oplevert, heb je er ook niets aan.

 

Als het om aandacht gaat, kun je ook aan een spectacular denken. Een enorme drijvende doos in havens of grachten bijvoorbeeld.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je kritische noot, alleen het is niet erg relevant op mijn guerrilla marketing vraag.

De intentie van een marketingactiviteit is dat je er iets mee wil bereiken.

 

Leg eens uit hoe een stel willekeurig achtergelaten dozen mensen naar jullie dienst leidt en hoe daar conversie mee gerealiseerd wordt. Of het mag is één vraag, maar of het enig effect heeft is zeker zo belangrijk. Als het niet verboden is maar niks oplevert, heb je er ook niets aan.

 

Als het om aandacht gaat, kun je ook aan een spectacular denken. Een enorme drijvende doos in havens of grachten bijvoorbeeld.

 

Uiteraard willen wij iets bereiken met onze marketingactiviteit, meer naamsbekendheid en meer klanten. De conversie moet gerealiseerd worden door o.a. de verpakking, inhoud (Dit kan bijv. door alternatieve artikelen, flyer, korte uitleg wie wij zijn en wat wij doen, persoonlijk geschreven kaartje etc.).

 

Het Random neerzetten van de Surprise Boxen kan mysterieus zijn. Mensen gaan er over nadenken en praten. Het is uiteindelijk ook de bedoeling dat mensen de cadeautjes mee naar huis nemen. Dit willen wij stimuleren door een kaartje op de doos.

 

Ik wil er nog wel even bij zeggen dat wij er niet zeker van zijn dat we het op deze manier gaan uitvoeren. Daarom vind ik al jullie tips, opmerkingen en ideeën erg fijn om te horen!

 

 

 

 

 

 

Rami Ajjan

Mede-Eigenaar

06-36593408

ramiajjan@vinkt.nl

www.vinkt.nl

Link naar reactie
  • 0

Tegenwoordig heeft iedereen het enorm druk en besteden we weinig tijd aan het goed verassen van bijvoorbeeld je beste vriend, je partner, je werknemers of de jarige.

Prima marketingpraatje voor het lokale crematorium ;D

 

 

Hahaha, als de inhoud je dan ook nog eens in vuur en vlam zet :p

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.