• 0

Huurcontract vraag

Beste Forumleden.

Ik heb een vraag en kan hierover op internet niets vinden.

 

Ik wil binnenkort een kantoor ruimte huren voor de eerste keer. dit betreft een kantoor ruimte waarbij geen service kosten worden betaald door de huurder aldus de verhuurder.

 

Alleen ik las in het contracht het volgende bij het kopje

 

Kosten van levering van zaken en diensten

 

administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

 

hoe zit dit en waarvoor zijn deze kosten en is dit altijd ?

hebben jullie nog andere goede tips dan hoor ik deze graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Janwillem

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zonder de complete tekst is het natuurlijk gissen maar deze zinsnede kom je vaak tegen onder het kopje servicekosten. De genoemde servicekosten (en schatting) zijn dan inclusieve deze 5% en die gaan dan ook alleen over die genoemde onderdelen van die service. Als de servicekosten echt op €0 worden gesteld zou je daar dus 5% over betalen.

 

We zien hier echter alleen maar een gedeelte van dat contact. Weet je bijvoorbeeld zeker dat er niet in staat dat je voorschot van de servicekosten €0 is, en dat er achteraf alsnog een afrekening plaatsvindt? Je zou zeggen dat als je afspreekt helemaal geen servicekosten te betalen dat het complete gedeelte van de omschrijving van die servicekosten (waar deze zinsnede vaak onderdeel van is) achterwege gelaten zou kunnen worden in dat contact. Maar wij zien hier dan ook niet de complete tekst.

 

Andere vraag... Hoe is de opzegtermijn geregeld. Bij ons was ooit de contractduur elke keer 5 jaar met een opzegtermijn van 6 maanden. Als je dan niet 6 maanden voor het einde opzegde zat je er weer voor 5 jaar aan vast. Tegenwoordig zijn kortere tijden wel te bedingen. (Onlangs contact afgesloten voor kantoorruimte met duur van 3 maanden met 3 maanden opzegtermijn. Maar dat verschilt natuurlijk per soort huurobject.)

Link naar reactie
  • 0

Administratiekosten over servicekosten zijn gebruikelijk (ook bij woonruimte mag dat al, 2 tot 5%). Maar 5% over 0 is 0. Dat er geen servicekosten zijn kan ook heel goed. Dan komen diverse zaken dus op uw bordje te liggen / op uw naam te staan (levering elektra etc.).

 

Ik denk dat er belangrijkere zaken zijn om te checken. Zeker als u een lang contract aangaat:

 

Is het een ROZ contract? Dan zitten er heel veel voor huurders slechte bepalingen in.

Hebt u een tussentijdse opzegmogelijkheid na bijv. een jaar?

Wat is de opzegtermijn?

Hoe wordt de ruimte opgeleverd en hoe moet u straks opleveren?

Zijn er (extreme) boetepalingen?

En zo is er nog veel meer.

 

Kortom, laat de huurovereenkomst checken door een huurrechtspecialist.

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.