• 0

Verbeterpunten website Logowerkplaats

Omschrijving van je concept:

Beste lezers,

 

Circa drie jaar geleden ben ik Logowerkplaats gestart (www.logowerkplaats.nl). Vanuit Logowerkplaats ontwerp ik ondermeer logo's en huisstijl. Logowerkplaats hanteert een bijzonder principe, namelijk: "pay-what-you-want". De klant bepaalt zelf de prijs nadat we tot een logo zijn gekomen. Alle concepten zijn daarmee volledig vrijblijvend.

Drie jaar geleden heb ik veel feedback gevraagd op het Higher Level forum, wat me enorm heeft geholpen.

 

Opnieuw wil ik vragen om jullie feedback, ditmaal ten aanzien van mijn huidige website. Ik vraag me af of mijn huidige website aan vervanging toe is. De volgende vragen heb ik:

- Is de huidige website overzichtelijk genoeg?

- Heb ik te veel/te lange tekst op de website?

- Is de website vanaf een smartphone voldoende overzichtelijk?

- Komt het "pay-what-you-want"-principe voldoende naar voren?

- Oogt de website mooi voor een ontwerp bureau?

- Zijn er nog andere tips/adviezen?

 

 

 

 

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De huidige website is reeds drie jaar in gebruik. De site is door vrienden en kennissen destijds doorgenomen en er hebben enkele tekstuele wijzigingen plaatsgevonden.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Graag zou ik meer opdrachten willen per x aantal bezoekers.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit is voor zover ik weet het enige grafische bureau dat werkt met een "pay-what-you-want"-principe.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te krijgen op de website op de punten zoals in de omschrijving beschreven.

De website is: www.logowerkplaats.nl

 

 

 

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij je "... in 45 seconden" video gaat iets mis. Mijn eerste reactie was: hoe is het mogelijk dat er in dat schermpje twee video's staan die ik zelf onlangs op Youtube heb bekeken?!? Dat zal ongetwijfeld iets te maken hebben met cookies, maar het komt op die manier wel heel vreemd over. Als ik in de kop van dat Youtube schermpje klik kom ik in eerste instantie op een filmpje met jouw logo, maar dat verdwijnt na minder dan 1 seconde en dan krijg ik direct daarna een filmpje van een concurrent (steeds een andere). Daar mag je dus wel even naar kijken.

 

Dan nog een paar opmerkingen over je site:

- de laadtijd is in elk geval op mijn laptop erg lang

- spreek je bezoeker consistent aan met "u" of "jij"

- laat iemand je teksten eens nalezen, van een ontwerper verwacht ik iets meer zorgvuldigheid op dat gebied (bijvoorbeeld de eerste tekst die ik lees "Een visitekaartje die ..." i.p.v. "dat", dan ga ik twijfelen of je mijn teksten straks wel zonder fouten op dat kaartje krijgt)

 

Die laatste twee opmerkingen heb ik 2 jaar geleden overigens ook al gemaakt ... ;)

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Joost,

 

Mercure staat als meest prominente referentie, maar daarvan heb je zo te zien niet het logo ontworpen maar een menukaart.

 

Taal is niet consequent. Na doorklikken op Mercure zijn Project Description en Project Details in het Engels en niet ingevuld. Daaronder staat Share This Story, Choose Your Platform. Het menu linksboven begint met "Go to...".

 

Site is vrij langzaam, PageSpeed score van de homepage is vrij dramatisch (18/100). Niet zo vreemd, er wordt bijna 4MB aan afbeeldingen geladen.

 

Prijs is niet duidelijk. Op de ene pagina lees ik dat ik pas betaal als ik 100% tevreden ben en het bestand wil, op de andere pagina lees ik dat een ontwerp minimaal 75 euro kost en uitmuntend (is dat hetzelfde als 100% tevreden?) 175 euro. Dat is geen pay-what-you-want.

 

Onder "Over ons" lees ik niets over jullie (of jij?). Uit de informatie op een andere pagina maak ik op dat er "minimaal twee designers" zijn. Op Facebook lees ik dat "alle medewerkers" op cursus gaan.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Beste Ron en John,

Bedankt dat jullie de tijd hebben genomen de website te bekijken en feedback te geven.

Ik ga in elk geval aan de slag met de volgende punten:

- eenduidig gebruik van je/jij inplaats van u.

- laadtijd website onderzoeken

- "over ons" persoonlijker maken

- Engelse teksten vertalen naar Nederlands

 

Ter info, wij zijn inmiddels met drie ontwerpers. Het Mercure logo is uiteraard niet door ons ontworpen, we hebben veel reclame uitingen en menu aanpassingen voor hen gemaakt.

De prijzen zijn richtlijnen. Wanneer we niet tot een gewenst logo komen dan betaald de klant niets. Pas als we tot een gewenst logo zijn gekomen (wat ook weleens niet het geval is), dan geeft de klant aan welke prijs we op de factuur mogen zetten. Elke prijs vanaf E75,- is dan akkoord (de genoemde prijzen variëren vooralsnog tussen de E75 en de E550).

Het komt dus ook weleens voor dat we verschillende concepten hebben gemaakt en dat de klant uiteindelijk afhaakt. De klant betaald ondanks de tijd die wij hebben geïnvesteerd niets. Dit komt gelukkig niet heel vaak voor en is ons risico.

 

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt dat jullie de tijd hebben genomen de website te bekijken en feedback te geven.

Graag gedaan.

 

Het Mercure logo is uiteraard niet door ons ontworpen, we hebben veel reclame uitingen en menu aanpassingen voor hen gemaakt.

Dat was me al duidelijk. Het is een grote naam, maar het is niet een referentie van de kernactiviteit: logo's fabriceren. Je zwakt zo je eigen bedrijfsidentiteit af. Ik zou het niet als referentie geven en zeker niet als eerste.

 

De prijzen zijn richtlijnen. Wanneer we niet tot een gewenst logo komen dan betaald de klant niets. Pas als we tot een gewenst logo zijn gekomen (wat ook weleens niet het geval is), dan geeft de klant aan welke prijs we op de factuur mogen zetten. Elke prijs vanaf E75,- is dan akkoord (de genoemde prijzen variëren vooralsnog tussen de E75 en de E550).

Dat was me al duidelijk. Ik zou het op de website duidelijker maken voor potentiële klanten en niet proberen achteraf uit te leggen via een forum.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Vanuit juridisch oogpunt:

 

- Als je een contactformulier gebruikt, zoals jij doet, verlangt de privacywaakhond een SSL-certificaat (versleuteling). Geen harde wettelijke eis, wel een teken dat je voorzichtig omgaat met de persoonsgegevens van jouw bezoekers;

- Er ontbreekt een privacyverklaring waarin je aangeeft hoe je persoonsgegevens verzamelt, voor welke doelen, hoe je deze beveiligt en wat jouw cookiebeleid is;

- Verder zie ik dat je ook tracking cookies plaatst (ik vermoed dat dit third party cookies zijn van Facebook). In principe moet je daar actief toestemming voor vragen/krijgen...

Juridisch adviseur met focus op privacy, auteursrecht, merkenrecht, contracten en startups.

 

www.maylegal.nl

0653872244

Link naar reactie
  • 0

Ik snap jullie bedoelingen en positionering slecht. Jullie maken alles moeilijker dan het is. In communicatie en prijsstelling. Tenminste, zo komt het op mij over.

 

Ga gewoon lekker op 60-75% van jullie prijsrange zitten (of misschien is jullie dienstverlening zelfs meer waard) met één vaste prijs en maak duidelijk wat voor ideeën, concepten en definitieve logoserie met resoluties en formaten jullie bieden voor dit bedrag. En maak (een serie) templates voor online en print (misschien wel op à la carte-basis!?). Lekker stug uitwerken dus voor partijen die dat niet zelf kunnen en voor het eerst uitbesteden aan een voor beide partijen (opdrachtgever en ontwerper) aantrekkelijke pakketprijs. En haal vervolgopdrachten binnen (niet zoals dat nu dus bij Mercure lijkt te gaan voor een concurrrent van jullie).

 

Ik probeer juist eens te zien wat actief gebruikt wordt van het online portfolio, maar dat valt lastig te achterhalen (ik heb wel tien Bodega logo's gezien, maar niet dat van jullie). Dat moet beter als je drie jaar actief bent. Dat het allemaal op FaceBook staat, zal daarbij best.

 

Logomethuisstijl.nl of een positionering in de horeca als jullie klanten daar zitten, lijkt me toegespitst.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Video niet automatisch laten starten, dat wordt als irritant ervaren.

 

Vervang de slider met iets anders, een beeld met impact of typografie. Zie dit artikel over sliders: 6 Reasons Why Image Sliders Are Bad for Conversions (https://instapage.com/blog/6-reasons-why-image-sliders-are-bad-for-conversions)

 

Probeer eens een andere combinatie van lettertypes voor de website. Het gebruikte lettertype voor de tekstblokken oogt wat saai. Ik gebruikt de website fontpair.co, "Font Pair helps designers pair Google Fonts together" (http://fontpair.co/)

 

Op de "Over ons" pagina mis ik een beetje de manier van aanpak, de werkwijze. Neem de lezer mee in het ontwikkeltraject van een logo/huisstijl. Dat kan een video zijn waarin je uitlegt hoe je op ideeën komt of hoe je communiceert met je klant. Dat maakt het persoonlijker.

Een voorbeeld hier:

The new Millo logo is here! + The design process behind it (http://millo.co/new-millo-logo-design-process)

 

Maak goed gebruik van witruimte, zie afbeelding, de tekst plakt tegen de linkerkantlijn.

 

Voor mobiel, zeker de slider verwijderen. Dat vreet bandbreedte en voegt niks toe aan de beleving.

logowerkplaats-tekst.thumb.jpg.0e7a09b652f174354c73b8dcce43f509.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.