• 0

Nederlandse B.V. wilt een vestiging in België

Beste mede ondernemers,

 

Mijn bedrijf (een B.V.) heeft een vestiging in Nederland en vanwege veel vraag vanuit België willen we een vestiging daar openen. Nu heb ik rondgekeken op het internet en is er zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Heeft er iemand (met ervaring op dit gebied) wellicht tips waar ik moet beginnen?

 

Alvast bedankt! ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

En de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland weet ook veel over zakendoen in België .

Weet je al waar in België je je wilt gaan vestigen (Vlaanderen, Wallonië)? Informatie is namelijk vaak niet nationaal te vinden, maar per gewest / taal.

 

groeten, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Hallo N,

De KVK België is zeker niet vergelijkbaar of verplicht zoals de KVK Nederland, maar is een vereniging van ondernemers. Dit is vergelijkbaar met de KVK NL:

KBO België

Ga op zoek naar een boekhoudkantoor dat jou kan adviseren, een boekhouder kan onafhankelijk voor jou de beste oplossingen aanbieden en allround advies, want een boekhouder in België moet van vele markten thuis zijn: fiscaal, btw problematiek, sociale verzekeringen, financiële haalbaarheidsstudies, bedrijfsprocessen en de boekhouding zelf. Nu ik het zo weer eens opnoem, is dat veel, maar het is wel een vereiste. Ik ben soms jaloers op een btw ambtenaar die alleen maar iets van btw hoeft af te weten.

Tevens kan ik je verwijzen naar nog meer goede links om in België te kunnen starten, zie op mijn pagina, "mis dit niet".

Succes.

Mireille Coumans

 

FM Partners boekhoudkantoor. Grenzeloze kennis, innoverend in aanpak!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.