• 0

Vvd grootste, moeizame formatie in zicht

Aanbevolen berichten

  • 0

Omdat ik de moeite heb genomen om te begrijpen wat nu exact de standpunten zijn van Wilders en de PVV.

Dat is niet zo moeilijk.

 

CONCEPT - VERKIEZINGSPROGRAMMA PVV 2017 - 2021

NEDERLAND WEER VAN ONS!

 

Miljoenen Nederlanders hebben schoon genoeg van de islamisering van ons land.

Genoeg van de massa-immigratie en asiel, terreur, geweld en onveiligheid.

Hier is ons plan: in plaats van het financieren van de hele wereld en mensen die we hier niet

willen, geven we het geld uit aan de gewone Nederlander.

 

Zo gaat de PVV dat doen:

1. Nederland de-islamiseren

2. Nederland weer onafhankelijk. Dus uit de EU

3. Directe democratie: invoeren van het bindend referendum, burgers krijgen macht

4. Eigen risico zorg geheel afschaffen

5. Huren omlaag

6. AOW-leeftijd op 65 jaar, aanvullende pensioenen wél indexeren

7. Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep enz.

8. Terugdraaien bezuinigingen thuiszorg, ouderenzorg, méér handen aan het bed

9. Fors extra geld voor defensie en politie

10. Lagere inkomstenbelasting

11. Halvering motorrijtuigenbelasting

 

Financiële paragraaf per maatregel en totaal:

1. + 7.2 mrd

2. PM

3. PM

4. - 3.7 mrd

5. - 1.0 mrd

6. - 3.5 mrd

7. + 10.0 mrd

8. - 2.0 mrd

9. - 2.0 mrd

10. - 3.0 mrd

11. - 2.0 mrd

___________

Totaal: 0

Vandaar dat ik zeg: nu mag Wilders kijken of hij een coalitie kan bouwen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik de moeite heb genomen om te begrijpen wat nu exact de standpunten zijn van Wilders en de PVV.

Dat is niet zo moeilijk.

 

CONCEPT - VERKIEZINGSPROGRAMMA PVV 2017 - 2021

NEDERLAND WEER VAN ONS!

 

...

Dat is iets te simpel gesteld. Het gaat voornamelijk om goed luisteren en om eerdere plannen goed door te nemen. Dat is waar Wilders ook aan refereert, de PVV heeft het als eens eerder allemaal netjes opgeschreven.

 

Laat wel wezen, zelf heb ik VVD gestemd omdat ik een paar punten en uitspraken net iets te extreem vind. Maar de PVV heeft voor 99% gewoon gelijk en dat weten de andere partijen ook, met name bij de VVD.

 

Vandaar dat ik zeg: nu mag Wilders kijken of hij een coalitie kan bouwen.

En wat als dat dan niet lukt? Wat zijn dan de conclusies?

Link naar reactie
  • 0

Maar de PVV heeft voor 99% gewoon gelijk en dat weten de andere partijen ook, met name bij de VVD.

"Maar ik vind dat..." - zeker in discussies over politiek, en nog meer als het de PVV betreft, kan een beetje nuance wonderen doen.

Dit is een herkenbare reactie. Die nuance ontbreekt vind je niet in de andere reacties over Wilders/PVV?

 

Link naar reactie
  • 0
Zo gaat de PVV dat doen:

 

... en daarom neemt niemand Wilders en de PVV serieus. Een paria op eigen verzoek.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Dit is een herkenbare reactie.

Dit ook... ;)

 

En nee, jouw opmerking is van een dusdanige stelligheid dat het gebrek aan nuance, naar mijn bescheiden mening, wel heel erg groot is.

De nuance is altijd te vinden in een mening waar je het mee eens bent, en de nuance is vaak ver te zoeken in een mening waar je het niet mee eens bent.

 

Hoe dan ook, het is mijn mening dat bijna alle mensen die commentaar hebben op Wilders geen enkele maar dan ook geen enkele poging gedaan hebben om goed te luisteren en te begrijpen wat er gezegd wordt. Dus om die reden vind ik commentaar op Wilders veelal ongegrond. Dat jij een andere mening hebt neem ik ter kennisgeving aan, maar kan ik nauwelijks serieus nemen. Want hoe kan het nu dat er heel veel slimme mensen zijn die het toch roerend met hem eens zijn. Dan zal hij toch wel wat zinnigs zeggen.

 

Kijk, als je stelt dat Wilders zich met enige regelmaat wat ongelukkig uitdrukt dan kan ik het met je eens zijn. Maar dan hoef je nog geen afkeer tegen of iemand als persoon of iemands standpunten te hebben. Wat je nu ziet is dat de afkeer zich richt op enkele zinsneden, die veelal door de media en door Pechtold uit de context gehaald worden. En dat is jammer, want inhoudelijk heeft Wilders/PVV een goed verhaal waar ze intern bij de VVD het echt mee eens zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

De PVV heeft een simpel programma uitgereikt.

 

Door 10 miljard te besparen op kunst, innovatie, de omroepen en ontwikkelingssamenwerking kunnen een paar cadeautjes uitgedeeld worden aan gepensioneerden, huurders, mobilisten en de zorg. Die cadeautjes zijn zoenoffers rond twee kernthema's: uit de EU en ontislamisering.

 

Valt niet veel aan te nuanceren.

 

Na de VVD is de PVV echter wel de op-een-na grootste partij, dus als de VVD geen coalitie bij mekaar krijgt is de PVV aan de beurt om een poging te wagen. Ik wil dat wel eens zien gebeuren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Om de wereldvreemheid van de PVV nog maar even te benadrukken ...

 

De PVV in Den Haag wil CV-bank oprichten om werkgevers en werkzoekenden dichter bij elkaar te brengen.

 

en

 

DenHaagVacatureBank.nl [een ontmoetingsplaats voor werkgevers, werkzoekenden, inclusief CV]

 

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Hoe dan ook, het is mijn mening dat bijna alle mensen die commentaar hebben op Wilders geen enkele maar dan ook geen enkele poging gedaan hebben om goed te luisteren en te begrijpen wat er gezegd wordt.

Dan zal het je plezier doen dat ik dat wel heb gedaan - ik werd er alleen een beetje misselijk van.

 

Want hoe kan het nu dat er heel veel slimme mensen zijn die het toch roerend met hem eens zijn. Dan zal hij toch wel wat zinnigs zeggen.

Het is een absoluut mysterie waarom niet iedereen jouw messcherpe inzichten deelt. Net zoals het onbegrijpelijk is dat intelligente mensen in een god geloven, of juist niet.

 

Snap je nu waarom ik je verwijt ongenuanceerd te zijn?

 

En dat is jammer, want inhoudelijk heeft Wilders/PVV een goed verhaal...

Ik vind dat de PVV inhoudelijk geen enkel verhaal heeft - het is allemaal maar een beetje schreeuwen zonder met oplossingen te komen. Kijk dat A4tje nog eens door en noem de punten die daadwerkelijk haalbaar zijn, rekening houdend met internationale verplichtingen en verdragen, en trivialiteiten als de grondwet.

 

Dan houd je niet veel over, en dat weet Greet zelf ook prima - zo dom is hij niet. Dat kan dan in mijn ogen alleen maar tot de conclusie leiden dat het allemaal alleen maar bedoeld is om herrie te schoppen, en niet om problemen, bestaand of vermeend, op te lossen.

 

En voor het geval je begint dat al die verdragen en zo eigenlijk ook niet deugen en dus opgezegd moeten worden - zo kan iedereen plannen maken: heel hard ropeen dat alles dat niet in je straatje past weg moet. Het getuigt alleen niet van enige realiteitszin, want het zal nooit gebeuren.

 

Link naar reactie
  • 0

Snap je nu waarom ik je verwijt ongenuanceerd te zijn?

Bottom line:

 

Iemand die sympathie heeft voor Wilders/PVV is ongenuanceerd en iemand die een afkeer heeft naar Wilders/PVV is wel genuanceerd.

 

Dit soort discussies eindigen vaak in dit soort ruis van nuance ed omdat er nu eenmaal qua inhoud weinig is op en aan te merken op de voorstellen van Wilders/PVV. En dan kun je wel aankomen met punten die in jou ogen niet of moeilijk te realiseren zijn, maar dat geldt net zo goed voor de verkiezingsprogramma's van de andere partijen als je die met dezelfde maatstaven beschouwt.

 

Snap je nu waarom ik je verwijt ongenuanceerd te zijn?

 

Link naar reactie
  • 0

Na de VVD is de PVV echter wel de op-een-na grootste partij, dus als de VVD geen coalitie bij mekaar krijgt is de PVV aan de beurt om een poging te wagen. Ik wil dat wel eens zien gebeuren.

Ai, dat wordt lastig.

 

Met wie gaan ze dan aan tafel zitten ...

De VVD, D66 en GroenLinks zijn Pro-EU en pro-Euro. Groenlinks tevens voor meer windmolens, hogere Motorrijtuigenbelasting en de opvang van meer, meer, meer (islamitische) vluchtelingen. Alle drie zijn eveneens voor handhaving van Artikel 1 van de Grondwet.

Dan blijft Emile Roemer met z'n Communisten over ... inclusief Roode Ster maar tegenwoordig met de Hamer en Sikkel veilig op zolder opgeborgen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Wacht even - jij bent degene die niet kan begrijpen dat intelligente mensen het niet met je eens zijn.

 

Dat geeft aan dat je extreem overtuigd bent van je eigen gelijk, en dan is het besef dat jouw mening ook maar een mening is helemaal weg.

 

Maar goed - da's jouw dingetje, zoals we weten, dus laat verder maar... ;)

Herkenbaar, de volgende boeg.

 

Eerst een discussie aangaan waarbij de verschillen van mening naar voren komen. En als het dan niet lukt om de discussie te winnen, dan ga je de ander een een hokje plaatsen. Zo typerend voor deze discussie...

 

Terug naar het begin: Ik heb aangegeven dat de ongegronde afkeer tegen Wilders typerend is en ook uitgelegd waarom ik dat vind.

 

Dat jij toevallig wel de moeite hebt genomen inhoudelijk naar de standpunten van Wilders/PVV te kijken hoeft niet te betekenen dat de overige 99,9999999% van de Nederlandse bevolking dat ook gedaan heeft. Ik zou het al bijzonder vinden als dat percentage boven de 90% ligt. Aangezien ik kan begrijpen waarom Wilders/PVV bepaalde standpunten uitdraagt en er heel veel slimme mensen maar ook mensen met een migratie achtergrond deze standpunten delen en dat er intern bij de VVD veel sympathie te vinden is, kan ik niet tot een andere conclusie komen dat veel commentaar op de standpunten van Wilders/PVV daarmee ongegrond is en geheel ingegeven is door blind en dom napraten van elkaar.

 

Los van het gegeven dat jij eventueel wel een gegronde afkeer hebt tegen Wilders/PVV, bovenstaande is gewoon een feit wat niet te ontkennen valt.

 

Overigens als ik stel dat de ongegronde afkeer tegen Wilders/PVV typerend is, betekent dit niet dat alle afkeer tegen Wilders/PVV ongegrond is.

Link naar reactie
  • 0

Met wie gaan ze dan aan tafel zitten ...

Dat is juist het punt van zo'n informatie-ronde.

 

We gaan in de democratie geen partijen overslaan omdat de meerderheid het niet eens is met hun standpunten. Wilders mag over zijn eigen benen struikelen, daar heeft hij ons niet voor nodig. Maar als-ie nooit het veld op mag, blijft hij vanaf de zijlijn roepen.

 

Zo creëer je martelaars. ::)

 

Wilders wil dolgraag net zoveel roem vergaren als Fortuyn...

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

... omdat er nu eenmaal qua inhoud weinig is op en aan te merken op de voorstellen van Wilders/PVV.

Je zou haast vergeten dat dit een forum van ondernemers is, waarvan verwacht mag worden dat zij een meer dan gemiddeld beoordelingsvermogen bezitten en enigszins rekenkundig onderlegd zijn.

 

Gelukkig heeft Nederland een Parlementaire Democratie met een meer-partijen-systeem die een nivellerende invloed uitoefent op extreme varianten van samenleving en bestuur.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

... omdat er nu eenmaal qua inhoud weinig is op en aan te merken op de voorstellen van Wilders/PVV.

Je zou haast vergeten dat dit een forum van ondernemers is, waarvan verwacht mag worden dat zij een meer dan gemiddeld beoordelingsvermogen bezitten en enigszins rekenkundig onderlegd zijn.

Precies waar ik op doelde...als je sympathie hebt voor de standpunten van Wilders/PVV dan heb je minder beoordelingsvermogen en ben je minder rekenkundig onderlegd. Wil je dat zeggen?

 

Link naar reactie
  • 0

Met wie gaan ze dan aan tafel zitten ...

Dat is juist het punt van zo'n informatie-ronde.

 

We gaan in de democratie geen partijen overslaan omdat de meerderheid het niet eens is met hun standpunten. Wilders mag over zijn eigen benen struikelen, daar heeft hij ons niet voor nodig. Maar als-ie nooit het veld op mag, blijft hij vanaf de zijlijn roepen.

 

Zo creëer je martelaars. ::)

 

Wilders wil dolgraag net zoveel roem vergaren als Fortuyn...

 

 

Volgens mij bedoelt Cosara dat juist.

 

Ik ben ook geen fan van Wilders, maar het is idioot dat de PVV niet in de formatiebesprekingen wordt betrokken. Als 2e partij van Nederland lijkt het me wel dat ze serieus genomen zullen moeten worden. Persoonlijk ben ik ook geen fan van Rutte en de vvd. Maar wat Rutte nu doet is precies... De martelaar voeden die Rutte bovendien (mede) zelf gecreeerd heefd in de eerste plaats.

 

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het juist heel eenvoudig. Eerst gaat men het met Klaver (VVD/CDA/D66/GL) proberen maar die is nog niet klaar met bouwen en al zeker niet klaar om te gaan regeren, dus dat gaat niet lukken. Een links kabinet met de SP gaat het ook niet worden omdat de PvdA niet wil en het CDA ook niet.

 

Dan komt de CU (met gedoogsteun SGP) in beeld en die kunnen één van hun speerpunten verzilveren (levenseinde wet) die anders vrijwel zeker door D66 en VVD wordt doorgezet. Dus denk ik dat het vrijwelzeker VVD/CDA/D66/CU (SGP) wordt. D66 moet regeren, CDA wil regeren, VVD moet de MP leveren en dus ook regeren en CU/SGP kunnen speerpunt binnenhalen die voor anderen ook maar veel minder van beland is. Appeltje eitje. Het regeerakkoord wordt natuurlijk wel ingewikkeld evenals het het verdelen van de ministers en staatssecretarissen maar voor Prinsjesdag moet lukken.

 

En over voorspellen gesproken. Lang geleden tipte ik hier op HL de aankoop van Lithium gerelateerde aandelen. Had ik het maar gedaan. ;D

 

 

Zat er niet ver naast. 8) En natuurlijk is D66 voorzichtig maar die kunnen veel op onderwijs en milieu binnen harken en levenseindevraagstukken was al problematisch met het CDA dus daar moesten ze al water bij de wijn doen. Knap staaltje onderhandelen door Pechtold. CU is de linkervleugel van het CDA en D66 de linker vleugel van de VVD dus dat moet lukken. En met gedoogsteun van de SGP is het ook een ruime(re) meerderheid.

Dat Wilders overgeslagen wordt is gezien de grootte van zijn partij inderdaad vreemd maar voor de partij zelf prima. Met een relatief rechts kabinet zal de PVV veel van de regering steunen en de VVD en het CDA zo rechts mogelijk houden. Kind van de rekening is natuurlijk de PvdA die na eerst te zijn gedecimeerd nu ook geen echte oppositie kan voeren omdat GL en de SP dat gaan doen.

Link naar reactie
  • 0

... omdat er nu eenmaal qua inhoud weinig is op en aan te merken op de voorstellen van Wilders/PVV.

Je zou haast vergeten dat dit een forum van ondernemers is, waarvan verwacht mag worden dat zij een meer dan gemiddeld beoordelingsvermogen bezitten en enigszins rekenkundig onderlegd zijn.

Precies waar ik op doelde...als je sympathie hebt voor de standpunten van Wilders/PVV dan heb je minder beoordelingsvermogen en ben je minder rekenkundig onderlegd. Wil je dat zeggen?

Je hebt het helemaal begrepen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij bedoelt Cosara dat juist.

 

Ik ben ook geen fan van Wilders, maar het is idioot dat de PVV niet in de formatiebesprekingen wordt betrokken. Als 2e partij van Nederland lijkt het me wel dat ze serieus genomen zullen moeten worden. Persoonlijk ben ik ook geen fan van Rutte en de vvd. Maar wat Rutte nu doet is precies... De martelaar voeden die Rutte bovendien (mede) zelf gecreeerd heefd in de eerste plaats.

Ook die zienswijze is correct ... laat de democratie z'n werk doen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

... omdat er nu eenmaal qua inhoud weinig is op en aan te merken op de voorstellen van Wilders/PVV.

Je zou haast vergeten dat dit een forum van ondernemers is, waarvan verwacht mag worden dat zij een meer dan gemiddeld beoordelingsvermogen bezitten en enigszins rekenkundig onderlegd zijn.

Precies waar ik op doelde...als je sympathie hebt voor de standpunten van Wilders/PVV dan heb je minder beoordelingsvermogen en ben je minder rekenkundig onderlegd. Wil je dat zeggen?

Je hebt het helemaal begrepen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Maar ze mogen dan wel stemmen vind je?

Link naar reactie
  • 0

Eerst een discussie aangaan waarbij de verschillen van mening naar voren komen. En als het dan niet lukt om de discussie te winnen, dan ga je de ander een een hokje plaatsen. Zo typerend voor deze discussie...

Een discussie is het uitwisselen van meningen en is niet iets dat je kunt winnen omdat dat zou suggereren dat de ene mening beter is dan de andere. En dat is per definitie onmogelijk.

 

Dat jij toevallig wel de moeite hebt genomen inhoudelijk naar de standpunten van Wilders/PVV te kijken hoeft niet te betekenen dat de overige 99,9999999% van de Nederlandse bevolking dat ook gedaan heeft.

Hoe weet jij dat zo zeker, dat 99,9999999% dat niet gedaan heeft? Dit soort opmerkingen zorgen voor de wrijving die je ook nu weer veroorzaakt. Misschien heeft de meerderheid zich er wel in verdiept? In mijn kennissenkring zijn de meningen in ieder geval onderbouwd, en ik kan niet zeggen dat dat een groep is zich bovenmatig in politiek verdiept.

 

...kan ik niet tot een andere conclusie komen dat veel commentaar op de standpunten van Wilders/PVV daarmee ongegrond is en geheel ingegeven is door blind en dom napraten van elkaar.

Meh..."voor veel van de PVV-aanhang is de dagelijkse stoelgang een intellectuele uitdaging, dus kan ik niet tot een andere conclusie komen dat...".

 

Los van het gegeven dat jij eventueel wel een gegronde afkeer hebt tegen Wilders/PVV, bovenstaande is gewoon een feit wat niet te ontkennen valt.

En mijn vorige feit ook niet. Dus?

 

Overigens als ik stel dat de ongegronde afkeer tegen Wilders/PVV typerend is, betekent dit niet dat alle afkeer tegen Wilders/PVV ongegrond is.

Ah, semantics - 'de ongegronde afkeer' kan namelijk net zo goed suggereren dat je alle afkeer ongegrond vindt. Wie heeft er immers niet een afkeer tegen iets ongegronds?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.